Własne ustawienia geometrii zawieszenia AR159
Czy ktoś z Was eksperymentował z własnymi ustawieniami geometrii zawieszenia w celu poprawy toru jazdy 159 zarówno za prostej jak i w zakrętach?
Myślę o celowej zbieżności przednich kół +0,15 a może nawet +0,20. Podobnie dodatnia zbieżność osi tylnej oraz dodatkowo pogłębienie negatywu z tyłu nawet do - 1,5 lub -1,8.
Jakie są Wasze doświadczenia ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Własne ustawienia geometrii zawieszenia AR159
Nie jestem zadowolony do końca. Ponad to, tego typu ustawienia wcale nie zużywają więcej opon. Te małe makarony projektując 159 w swoim pijanym od prosecco widzie wymyśliły, że przednia oś ma być ROZBIEŻNA - czyli co zrobić aby przypadkowo nie prowadziła się jak po sznurku. Kto nie wie o czym mowa, polecam przejażdżkę BMW czy nawet przednionapędowym Audi A4. Klei aż miło na fabrycznych ustawieniach :-)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 załącznik(i)
Własne ustawienia geometrii zawieszenia AR159
OPERRACJA SIĘ UDAŁA (pacjent zmarł, hehe)
Właśnie wróciłem z nowymi NIEFABRYCZNYMI ustawieniami geometrii zawieszenia!
REWELACJA !
Obydwie osie są teraz zbieżne : tył +0,21 a przód +0,10 minut. To zapewniło, że samochód w jeździe na wprost prowadzi sie bardzo stabilnie i praktycznie nie reaguje na koleiny i nierówności. Nawet na kierownicy czuć, ze jest większy opór. Przy fabrycznym ustawnieniu wyrywało kierownice przy ostrej jeździe przy zmianie biegów (mam chipa pod 200KM) - teraz ideał.
Natomiast ze zniwelowanie efektu podsterowności odpowiada kąt pochylenia koła. Na tylnej osi teraz jest około - 1,15 stopnia a na przedniej - 1 stopień. W końcu auto prowadzi się neutralnie w winklach. "Test" przeprowadziłem na Zakopiance. Większość zakrętów mogłem pokonać o około 20% szybciej z tą samą siłą oporu na kierownicy i walką z siłą odśrodkową.
Pytanie co na to opony ? Czas pokaże, jednak to co było dla mnie najważniejsze po przesiadce z BMW to poprawa radosnej twórczości makaronów - inżynierów którzy opracowywali geometrię tego samochodu chyba podczas siesty i wciągania kolejnej porcji makaronu z pesto.
Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkZałącznik 209163