kupiłem alfe 159 1,9
po podłączeniu kompa wywaliło bład dpf zapełmiomy normalnie w 70%
mechanik go wypalił ale błąd ciągle taki sam
o co z tym chodzi?
jakiś czujnik poszedł?
Printable View
kupiłem alfe 159 1,9
po podłączeniu kompa wywaliło bład dpf zapełmiomy normalnie w 70%
mechanik go wypalił ale błąd ciągle taki sam
o co z tym chodzi?
jakiś czujnik poszedł?
jaki to błąd?
Jeśli auto normalnie jeździ to nie wypalaj filtra serwisowo!
Podaj dokładnie czego dotyczy błąd.
filtr zapelniony normalnie w 70% cokolwiek to znaczy
Przed wypaleniem i po wypaleniu tensam blad
Zapełnienie filtra to normalna sprawa. A że się nie zmieniło po wypalaniu serwisowym też jest normalne, ponieważ bez powodu tego się nie robi. A wydaje mi się, że w Twoim przypadku tak było ;) Jeśli oczekujesz pomocy tutaj to musisz podać kod usterki.
A w jakim celu mechanik wypalał DPF w trybie wymuszonym skoro filtr był zapchany raptem w 70%? Jaki numer błędu zgłaszał komp?
jutro podam kod bledu bo nie pamietam. Podepne sie i podam.
Stwierdzil ze 70% to duzo i trzeba wylalic. To moj pierwszy diesel wiec malo wiem.wczesniej byly 156 benzynowe
Mechanik ma widocznie mało praktyki w Alfach :(
byłem u niego i stwierdził że to nie był błąd tylko w parametrach było 70% napełnienia
po tym jego wypaleniu nadal jest tak samo nadal 70 %
on twierdzi że może ktoś usunął dpf
o co tu chodzi?:):)
uczył się na 156 mojej a teraz na 159:)
Ehh...
Powiedz mu o tym forum. Niech się uczy korzystając z wiedzy i doświadczenia innych zamiast na własnych błędach i Twoim aucie ;)
Przecież jak DPF jest nie obecny, to nie da się wypalić serwisowo i fizycznie???
Nadal brak tego błędu. Czasem pada czujnik różnicy ciśnień i tak się dzieje.
Błędu żadnego nie było po prostu dwóch laików dorwało się do komputera nie mając pojęcia o jego wskazaniach... kolejni rzeźbiarze z dpfem :D
Chodzi o to, ze oboje nie macie pojęcia o samochodzie :D Skoro nie było błędu to po co wypalał statycznie? Wypalanie serwisowe bez powodu to niepotrzebne obciążenie dla silnika. Zapchanie nic nie spadło bo po wypalaniu serwisowym dopiero w czasie jazdy jak załączy się wypalania automatyczne spadnie Ci w granice 20-30%....
ja sie przyznaje ze z dieslem nie mialem do czynienia. Zawsze byly alfy benzynowe. Najwazniejsze ze wszystko ok. Musze pomyslec o innym fachowcu:)
I to jest najlepszy wniosek w tym temacie "zmienić mechanika" . Parę lat temu sam przesiadłem się z TS-a na JTDm i mogę ci tylko poradzić że powinieneś troszkę poczytać na tym forum jak prawidłowo użytkować disla żeby długie lata cieszyć się z bezawaryjnej pracy tego dość trwałego silnika.
wlasnie opinia o jtd przesadzila o zakupie. Jest kilka rzeczy do zrobienia. Skoro z dpf jest wszystko ok to najpowazniejsza rzecza do zrobienia jest skrzynia. Slawetne lozyska chuczace. Zaraz po swiecie idzie do robienia.
Poza skrzynia 1.9 ma jeszcze jakies bolaczki ktorym trzeba sie przyjzec?
Jeżeli masz wersję 16V to należy wywalić klapy z kolektora, poza tym to raczej standardowo to co w dieslu. Wymieniać olej co 10-15 tys. dbać o filtr powietrza, paliwa itp. Co może się popsuć w tym silniku to głównie osprzęt: turbo, dwumasa, ewentualnie wtryski. Ale to tak jak w każdym dieslu, nie jest to jakieś delikatne w porównaniu do innych silników diesla. Skoro nie masz doświadczenia z takimi silnikami: studzić turbinę, nie gazować zbyt ostro na zimnym silniku, nie jeździć na zbyt niskich obrotach (generalnie zakres 2000-3500 można uznać za dobry, poniżej to tylko gdy nie przyspieszasz mocno, unikać mocniejszego wciskania gazu poniżej 1500 obrotów).
tak 16v mam. A klapy sie jakos sprawdza? wiem ze lubia sie urywac
Po czym rozpoznac ze dpf a AR sie wypala. Posiadam 1.9 JTDM 16v 150km
Podłączę się pod wątek bo również mam problem z DPF w AR159 1.9JTDM 16v 150KM. Świeci się błąd DPF (nie pamiętam kodu, ale to jest błąd bezpośrednio DPF a nie czegoś pobocznego). Silnik nie ma mocy, pod górę ledwo podjeżdża. Po odpaleniu kilkaset metrów normalnie a potem brak mocy (na zimnym i ciepłym silniku). Dziś próba wypalenia DPF w serwisie bez powodzenia - komputer sam odrzuca możliwość wypalenia po próbie inicjowania. Zapełnienie 78% wg. wskazań. Ktoś przerabiał podobny temat może? Czujnik różnicy ciśnień może, ale czy on nie powinien pokazać swojego błędu?
Witam, ostatnio zrobiłem 25 km i na postoju zauważyłem wskazówkę od turbo na 1 kresce nie gasilem silnika i za ok 7 min spadła na 0. Tu moje pytanie czy na postoju i niskich obrotach filtr zdążył się wypalić czy procedura została przerwana?