Witam Szanownych Alfistów ;)
Chciałbym zakupić Alfa Romeo 159 sedan tylko mam problem ponieważ nie wiem za jaką kwotę kupić (by nie przepłacić) i jaki silnik wybrać : najlepiej jak najbardziej bezawaryjny - nie wymagający horrendalnej dopłaty.
Printable View
Witam Szanownych Alfistów ;)
Chciałbym zakupić Alfa Romeo 159 sedan tylko mam problem ponieważ nie wiem za jaką kwotę kupić (by nie przepłacić) i jaki silnik wybrać : najlepiej jak najbardziej bezawaryjny - nie wymagający horrendalnej dopłaty.
Cześć. Jeśli chodzi o diesle to zwróć uwagę na 1.9 JTDm. 8mio zaworowy ma 120KM a 16v to 150KM którym da się już w miarę jeździć. Silnik uznawany za najlepszy ropniak w Alfie. Ceny? Wszystko zależy od rocznika i wersji ale pamiętaj jedno. Okazje nie istnieją :)
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...y_czytaj_.html
Opinię najbardziej bezawaryjnego ma 1.9 JTD 8V, ale 120KM raczej nie wystarczy jeśli oczekujesz względnej dynamiki. Nie napisałeś czego oczekujesz od auta i od tak, niczym wróżka mamy Ci podpowiedzieć jaki silnik wybrać? :) Ma ktoś na podorędziu szklaną kulę?
Odnośnie kwoty, warto założyć sobie jakiś budżet, odjąć co najmniej 3 tysiące na pakiet startowy i ewentualne awarie. Chyba, że masz jakieś konkretne wymagania, to może będziemy w stanie coś podpowiedzieć.
Fajnie że podaliście silniki.Chodzi Alfa 159 która będzie lekiem na całe zło haha ;)
Tzn.Będzie palił w granicach 6-8 l/100 będzie w miare dynamiczny i bezawaryjny.
I tu mi się nasuwa pytanie bardzo ważne : Widzę oferty alfy romeo 159 do 15-20 tyś.Czy warto takie samochody kupować? I czy dużo się różnia od tych za 25-30 tyś.Czy to może marża sprzedawcy taka duża?
Z jakim przebiegiem kupić alfe ? (do jakiej granicy w km)
Tyle pytań tak mało odpowiedzi ;)
BTW Po co kupować szklaną kulę jak można iść do wróżki i ona powie z kart tarota o co mi chodziło xD haha :)
Alfe kupuje się najdroższą,jak chcesz mam Sport wagon za 7500 euro w Niemczech do odbioru,moja prywatna https://www.youtube.com/watch?v=HWLqeBq_oFM&t=2s
Mogę Ci ''puścić'' moje Tbi za 55 tysięcy polskich złotych - też pali średnio około 8 ;) - benzyny , no chyba że lubisz gigantyczne korki i klimę w upalne dni to tylko 20l. Kumpel kupił ostatnio 159 16v od handlarza za 17 tysięcy złotych. 240 tyś na blacie , choć nawet jak by handlarz te 100tysięcy skręcił to głupio nie wyglądała i dużo jeszcze pośmiga. Turbo nienaganne, wtrysk do roboty, dwumasa jak nowa, skrzynia bez szumów więc może już po zabiegu. Rozrząd też całkiem niedawno. Kolektor niestety tylko wymieniony.Na wszystko faktury. Dpf Niemias wymienił 13 tyś temu, średnia z wypalań prawie 900km, przyjechała na kołach. Blacharsko bez zastrzeżeń jeżeli chodzi o wypadkowość tyle że dość poobijana. Mega biedaedition, w dość wyciuchanych szmatach, 2006 r, do zrobienia ten wtrysk, kolektor mimo wszystko , czujnik zgnieceniowy szyby, świece i zakup nowego aku.
8v po chipie nawet zasłaby ale silnik 500 powinien robić bez mrugnięcia.
16v do zabiegów z miejsca + program
2.4 tylko z pewnego źródła lub obadane przez wyjadacza
2.0 podobno całkiem SI , uwaga na duże przebiegi i program bo może tłoczek pęknąć.
2.2 jts ja nie znaju
1.8mpi zasilanie podobne jak w kuchenkach i emocje jak w fabii 1.2
1.9jts Ani to złe ani to dobre. nie wyróznia się chyba problemami
3.2 jts zapomnij
1.75 prawie nie osiągalne , ale ja bym nie zamienił go nawet za 2 porządne klekoty.
Słuchaj jak chcesz pewne auto to najlepiej od kogoś z Alfaholików. Staramy się dopieszczać nasze autka i na pewno nie trafisz na minę tak jak w przypadku komisów. Nie wierz w 159ki za 15tys bo drugie tyle w nie włożysz. W swoim przypadku robię auto pod siebie i nie bawię się w tanie zamienniki. Jak jesteś z Pomorza to mogę pokazać Ci moją Bellę 1.9 jtdm 150KM 2006r z gwarancją, klimatronikiem itd. Za 32tys byłbym w stanie oddać komuś kto o nią tak samo zadba.
Szczerze, nie ma gwarancji, że kupisz auto za 30tys i będzie wszystko ok. Ja za swój 2008 rocznik dałem 27500, zakupiona w Częstochowie u handlarza Superalfa,okazuje się, że skrzynia do roboty.
Co do mocy 120KM nie ma tragedii, ja jestem zadowolony. Jak dla mnie dość fajnie jeździ.
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Tylko nie oszukujmy się 120KM na auto 1600kg to trochę mało. Tak jak kolega piootr pisze, kupisz auto niby droższe myślisz że wszystko ok a tu po dokładnych oględzinach wyjdzie że jeszcze dobre kilka tysięcy do włożenia. Więc najważniejsze zaufane źródło.
Panowie temat nie polega chyba na przelicytowywaniu się tylko w pomocy koledze w zakupie auta. Nie wierzyć na słowo cwaniakom ani w "super promocje". Ja wiem co w auto włożyłem i wiem że na tym pojeżdżę. Życzę Ci T1GRE trafienia na dobry egzemplarz!
Każdy ceni swoje auto jak chce. Nikt fullas'owi nie zabroni krzyczeć za swoją 32tyś. Ale 99% zainteresowanych jej nie kupi. Choć z drugiej strony spójrz kolego na to inaczej: kupi za 15 drugie tyle włoży i dalej jest mocno na plus. A wiesz czemu? Bo wie że te części wsadzał on i mają 0 przebiegu, a nie Ty np wadliwy wysprzęglik 30 tyś temu który padnie mu za pół roku ( taki przykład z kosmosu). Ważne jest aby nie kupować auta za psie pieniądze samemu. I liczyć się z tym że coś co kosztuje 2/3 średniej ceny rynkowej finalnie wyniesie tyle samo. Racja, okazje nie istnieją. Ale 10 letnie w miare sprawne auto musi kiedyś spaść poniżej tych 20 tyś zł i to jest właśnie ten okres.
Ale Alfaholicy to wcale nie jest gwarancja pewnego źródła, są przykłady na forum :) Przy kupnie auta trzeba być bardzo czujnym, a i tak wszystkiego się nie zauważy i pewne rzeczy wyjdą dopiero po zakupie. 120KM to niewiele na takie auto, ale moim zdaniem do spokojnej jazdy wystarcza.
Czyli co ziomeczki gdyby kupować alfe 159 za 15-20 to tak ale trzeba być czujnym?
32 kafle to dla mnie za dużo.Stanowczo.Jest tu może ktoś kto kupił za 15-20 tyś , rok użytkował i jest zadowolony?
Bo wy pewnie sprzedajecie za 28-35 tyś ponieważ macie dopieszczone wersje ;)
A ja nie mam tak dużo hajsu.Czyli ogólnie nie polecacie zakupu alfa 159 za 15-20 kafli?
Drugie pytanie dla wszystkich profesorów o specjalności Alfa Romeo 159 : Na co zwracać uwagę przy zakupie Alfy 159?
Wszystko zależy od egzemplarza, tylko po prostu nie ma co liczyć, że za 20 tysięcy kupisz samochód segmentu D, klasy premium nie wymagający wkładu finansowego, z niewielkim rzeczywistym przebiegiem i bez powypadkowej historii. Trzeba dokładnie sprawdzić samochód przed zakupem, co i tak nie da Ci 100% pewności, że niedługo po zakupie coś nie wyjdzie. Ale takiej pewności nie ma nigdy, niezależnie od ceny, silnika, modelu, ani marki.
Za po przynajmniej pozwoli odsiać ulepy złożone z 2 i zajeżdżone egzemplarze.
- - - Updated - - -
Zwrócić uwagę trzeba na... wszystko.
Szczególną uwagę na bolączki wszystkich nowoczesnych dieseli. W 159 częste są problemy z układem wspomagania. Zwróć uwagę, czy kierownica nie wibruje zanadto przy obracaniu na postoju. Zapytaj, czy właściciel usuwał klapy wirowe z kolektora dolotowego...
Ogólnie przejrzyj tematy z http://www.forum.alfaholicy.org/159_...y_czytaj_.html
Jak tak patrzę na ceny, to zastanawiam się ile jest warta moja 159 2.4 (210) sedan ti 2008 , pełne wyposażenie bez dużej navi, dołożony xenon. Mechanicznie: nowy ori. rozrząd, oleje, filtry, świece, paski, kolektor bez klap, egr-dpf out + delikatny program, wszystkie wtryskiwacze po regenaracji, turbo sprawdzone (czyszczenie + ustawianie+nowy overboost), sprzęgło wymienione. Na ile można taka 159 wycenić?
Sam jestem ciekaw ile taka jest warta. Ja obstawiam że z 35-40k . Ale wszystko też zależy jakiego kupca trafisz. Jak ktoś szuka konkretnego egzemplarz i inne nie wchodzą w grę to jest w stanie dołożyć. Jak ktoś szuka i nie ma sprecyzowane czego chce i tylko żeby było dobre to nie dołoży.
Czekać na dobrą zmianę, kto ma - nie sprzedawać, kto nie ma, kupować teraz :)
Cały czekam na odpowiedź na moje poprzednie pytanie ;)
T1GRE najlepiej na oględziny zabierz kogoś kto się zna. Egzemplarzom zbyt tanim lepiej się przyjrzeć dwa razy. Jeśli ktoś ma papiery że coś było wymieniane i uda Ci się zweryfikować że faktycznie, to warto dopłacić powiedzmy te 2000zł za auto np. ze świeżym rozrządem, zawieszeniem czy turbiną bo kupisz auto tanio a potem samo zawieszenie z przodu idzie w tysiące...
czujnym trzeba być zawsze bez względu na to jaką kwot przeznaczasz na zakup.Minę można kupić za 15tyś jak również za 40tyś. W przypiętych postach masz masz temat "potrzebujesz porady Czytaj" .Znajdziesz tam odpowiedz na wiele pytań przed zakupowych
Nie ma reguły. Jeśli nie zależy Ci na super wyposażeniu ani na młodym roczniku to spokojnie celuj w okolice 20 000 zł, mając 5 000 na jakieś dopieszczenie. Być może takiej kwoty nie wydasz, a być może będziesz musiał zrobić skrzynię, dwumas czy kupić opony. Nie wszystko wyjdzie przed zakupem, a jeśli nawet takiej kwoty nie wydasz to będziesz zadowolony.
Aha czyli mam rozumieć że za 15-20 tyś ok ale sprawdź dwa razy.
Dobra to mi chyba wystarczy.Jeżeli dobrze zrozumiałem ;)
Za ile byś nie kupował, to i tak warto sprawdzić gruntownie, bo części do 159 naprawdę sporo kosztują. Przede wszystkim za dobre zawieszenie trzeba sporo wyłożyć, bo typowe sprawy dla dieseli raczej są w porównywalnych cenach do konkurencji.
No części tak samo drogie jak w Opel Vectra,Fiat i bodajże Saab.
A duża jest różnica w porównaniu do bmw,mercedesa?
Miesiąc temu kupiłem w niemcowni moją Alfe za niecałe 17tys z silnikiem 2.4 JTDM 200KM serwisowana do tego roku przebieg 180tys z nowymi oponami,tarczami,klockami,nowym zawieszeniem novitec,fajne radio 2din na systemie windows.Rejestracja wyszła 3500tys wymieniłem oleje filtry 250zł i rozrząd 600zł usunełem też DPF koszt 500zł.Teraz się ciesze tylko z jazdy z bananem na twarzy hehe i jak widzisz nie dałem dużo zdjęcia Alfy pod spodem.Ja jak bym szukał w Polsce to maksymalnie do 22tys z silnikiem 16V 150KM a jeśli 2.4 20V to do 25tys.Na pewno nie dał bym nawet 18tys za Alfe z silnikiem 8V 120km bo nie nacieszysz się zabardzo z jazdy tym autem...Załącznik 216137Załącznik 216138Załącznik 216139
MarcinDGR jeśli faktycznie wszystko jest ok z tą Bellą to Ci się super poszczęściło :) pogratulować!
Wszystko ok, zrobiłem już 1000km:cool: Ogólnie to jechałem po 159 sportwagon 2.4 jtdm z przebiegiem 136tys na skórach za 15tys zł ale spóźniłem się jeden dzień,poszła...Z czego się bardzo cieszę w sumie:cool: bo ta jest w sedanie i jest srebrna i ma już ksenon i lepszy alus...
No i super....ale 8v w pewnych warunkach może być lepsza. Nie wiem kto wpadł na pomysł , żeby tak ciężki silnik (2,4) pchać do przodu i spowodować takie duże dysproporcje w wyważeniu auta.
Ktoś pytał ile może być warta jego wypieszczona Alfa. Jest na to bardzo prosty sposób. Wystawiasz auto za cenę górną z mediany cen dla danego modelu. Czekasz. Oczywiście nikt nie dzwoni więc stopniowo obniżasz cenę. Po trzech telefonach odejmujesz 10% i masz wartość rynkową.
To jest folia czarna może też mu nie pasował srebrny trudno powiedzieć...Już jest wszystko w foli 3M czarny szczotkowany;) 8V wiadomo jest tańszy ale nie zawsze patrząc po cenach :D Mając wybór prawie w tych samych cenach co 16V lepiej kupić 16V tam chociaż nie trzeba ustawiać zaworów...
Ja osobiście mam 8V 120 KM i jak dla mnie jest wystarczający. Wszystko zależy od oczekiwań użytkownika. Z tego co się orientuję silniki 8v należą do jednych z lepszych jeśli chodzi o awaryjność
Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Nie opowiadajcie bo lepsze są diesle w porównaniu do benzynowych jednostek.
Chociaż u mnie Ojciec ma 1.9 150 km ale Fiat Croma ;) i pierdzieli się elektronika.
Dlatego boję się żeby coś podobnego nie stało się w Alfie (te same silniki).Nie chce potem mieć skarbonke bez dna.
A i jeszcze jedna ważna kwestia i pytanie z jakim przebiegiem kupować Alfe 159?