Witam. Zauważyłem, ale nie zawsze to występuje, że przy dodawaniu gazu zanika radio, tzn. jakby mu ucinało fonię. Co może być przyczyną takiego zjawiska? Aku mam b.dobry roczny. Nawet po 2 tyg. postoju auta pali z pierwszego.
Printable View
Witam. Zauważyłem, ale nie zawsze to występuje, że przy dodawaniu gazu zanika radio, tzn. jakby mu ucinało fonię. Co może być przyczyną takiego zjawiska? Aku mam b.dobry roczny. Nawet po 2 tyg. postoju auta pali z pierwszego.
Sprawdź wtyczki za icsem. Zdarza się tak,że potrafią się luzować i wtedy takie kwiatki wychodzą.
ale to radio w sensie radio fm czy odtwarzacz tez?
a na kasecie nie sprawdzałem, zobaczę dziś. Na transmiterze FM to samo się dzieje.
Zauważyłem, alb o mam takie złudzenie, że jeśli dodam gazu to rozłącza radio, ale gdy mam włączone światła, grzanie szyby tył, wentylator nawiewu itd. to albo nic nie rozłącza, albo znacznie mniej. Kostki od ICS przepatrzone i wszystko na oko z nimi ok.
Sprawdź ładowanie, zanim coś się upali do końca ;)
tak zrobię :)
Jak wyżej. Sprawdź napięcie aku na zgaszonym a potem odpal i sprawdz na wolnych obrotach, po dodaniu gazu i pod obciązeniem. Zdaje sie, że ci chyba altek przeładowuje
to jeśli alternator przeładowuje, to ile może kosztować jego regeneracja, czy lepiej kupić używkę ??
Podjechałem dziś na chwilę do warsztatu, facio podpiął miernik i pokazywało na wolnych obrotach, bez obciążenia 13,8 V . To czyli mam uwalony alternator i to może być przyczyną że radio się rozłączało. Właśnie będe ładował aku i zobacze jak się zachowuje na w pełni naładowanym aku.
- - - Updated - - -
Czy opłaca się regenerować alternator, czy kupić drugi ?
Tylko regenerować wtedy będziesz wiedział że masz sprawny. A z używkami to różnie bywa.
13.8V to masz raczej w normie to ładowanie, zwłaszcza że po 2 tyg. postoju pali na dotyk.
Zauwazyłem, żę przed rozłączeniem radia zawsze jest takie pyknięcie z głośników.I taka sama reakcja jest przy wyłączonym ics, też słychać pykanie co jakiś czas w głośnikach ( wtedy zapewne by rozłączało radio )
Gdzieś tu na forum czytałem kiedyś, że pomaga wlutowanie opornika na zasilanie ICS, który ograniczy napięcie, tzn. nie pozwoli mu się zwiększyć ponad 12v.
Tia ? A na który kabel zasilający, bo jest ich kilka ;)
I ciekawe jakiej mocy ten opornik ? Za pewne zimą by się przydał jako dodatkowe ogrzewanie.
Serio, jak się nie ma pojęcia o elektryce, prądzie etc. to lepiej nie podsuwać głupich pomysłów, bo potem może się to drogo skończyć dla właściciela.
Napisałem, że czytałem o tym na tym forum. Nie pamiętam szczegółów. Można po prostu poszukać.
czyli wychodzi na to że walnięty jest ICS ?
dodam tylko że jak auto jest nie odpalone to wszystko z radiem jest ok.
znalazłem na olx Alternatory nowe ( ja u siebie kupiłem używkę z ogłoszenia, bo mój gdy kupowałem moją 166 był zatarty ) . Ten co kupowałem też był z 2.0 ts, ale nie wiem z którego rocznika auta, także może to nie taki model ( wizualnie taki sam ) .
Który z tych altków jest dedykowany do mojej AR, wegług eper moja :
W9 - 166 BZ-DS (1998-2007)
136.151.0.0 - 2.0 TS 16V CF2 "PROGRESSION"
Engine: 1225436 Vehicle: 00004276 Prod. date: 30/9/1998
a tu linki z altkami :
https://www.olx.pl/oferta/alternator...tml#351f542480
https://www.olx.pl/oferta/alternator...tml#351f542480
Obawiam się że te " jazdy " z radiem które mam, mogą być spowodowane alternatorem, bo tak jak pisałem gdy dodam gazu to odcina radio , nawet jak podepnę transfiter fm w gniazdo zapaliczki to są te same historie.
- - - Updated - - -
z góry dziękuję za odpowiedź :)
Kolego ja bym zrobił parę czynności na początek:
- Odpiął ICS i na każdym kablu napięciowym sprawdził czy znika napięcie,
- zrobiłbym test masy ( podłączył masę na krótko z innego miejsca,
- odłączyć wtyczkę antenową (może antena ma jakieś przebicie)
- podmienił inny ICS (jeżeli jest możliwość)
Jak dla mnie nie jest to wina alternatora lecz jakiegoś trefnego przewodu.
dzięki za podpowiedź, ale czy w przeciętnym zakładzie elektro mechaniki dojdą z tym do ładu ??
Witam,
Mam te same objawy, ale u mnie jestem prawie pewny że winny jest ICS ponieważ po kupnie auta musiałem wymienić (brak kodów po rozłączeniu aku). Na starym było wszystko ok, a na nowym ani radio fm anie czytnik usb i kart pamięci nie działają. Słychać tylko takie "pykanie" z głośników co kilka sekund. Na wyłączonym silniku wszystko działa pięknie. Dlatego jestem zdania że to ICS. Ja ze swoim jeszcze nic nie robiłem ale właśnie mam zamiar odblokować stary, podmienić i sprawdzić.
Swoją drogą może zna ktoś takiego speca w Łodzi lub jest może możliwość odblokowania po nr seryjnym?? Dodam że ICS bez navi.
[MENTION=71024]aves89[/MENTION] Be2569 czy Be2580 ?
Takich numerów nie widzę...
Siemens
MLFB: 5WK 78100
Serial No.: AR1000148372/03
Date: 99021114 SW3.40
Nic więcej nie ma...
To są numery modułu navi. Powinieneś mieć jeszcze takie coś:
Załącznik 221142
Niestety po tej naklejce został tylko klej... :mad:
W niektórych modelach były potrzebne nam numery nabite na blasze na obudowie. Poszukaj a nóż u Ciebie będą.
Nabite jak napis od góry "Made in Germany" i "Dolby noise..." ? To niestety nic nie ma. Jedynie co można odszuka 3 numery jakby "odbite w lustrze" słabo czytelne. Jeden od góry tam gdzie te wybite napisy (0000 0000000 000 w takim formacie) i dwa od dołu (0000 00 00 00 0 w takim formacie) ale wątpię że o to chodzi.
[MENTION=5374]danus77[/MENTION] a może posiadasz możliwość zrzucenia z tego radia pamięci i odczytania kodu z pliku bin?
Odczytywał to znajomy do którego trafił taki ICS bez naklejek. Na szczęście okazało się, że to BE2569 i udało się z pamięci wyciągnąć SN radia, a potem na jego podstawie generowałem mu kod. Niestety jeśli to jest BE2580, to juz nie jestem w stanie wygenerować kodu na podstawie SN. Wtedy potrzebny jest dostęp do sprzętu Martecha. Tylko gadałem z nim dziś i nie pamięta już z której kości zrzucał wsad :(
P.S. Ktos z forum tez miał taki problem i udało mu się znaleźć tą naklejkę w tunelu pod ICS'em. Poszukaj a nóż bedziesz miał farta.
Niestety właśnie wyjąłem ICS i nie została naklejka w tunelu.
Dziś jadąc autem , niemal dopadła mnie ku...wica , nawet przy wyłączonym ics, słychać raz z lewej strony , raz z prawej pykanie z głośników, na włączonym zupełnie nic nie da się słuchać bo ten cykl pykania w głośnikach to właśnie przerywanie radia, na transmiterze fm to samo, a kaseta nie chodzi, także nic nie mogę słuchać, jedynie bez włączonego silnika jest ok. Czy jeśli bym zakupił ics bez kodu jest możliwość go jakoś wygenerować ?
Tak jak napisał [MENTION=5374]danus77[/MENTION] jeśli będzie to model radia BE2569 to da się wygenerować kod. Jeśli będzie to model BE2580 to już nie. Natomiast na wyłączonym silniku wycisz radio i przejdź do nawiewu i dopiero odpal auto. U mnie pomaga i nie pyka.
Witam mam podobny problem. Gdy wlacze radio na zgaszonym silniku wszystko jest ok ale chwile po odpaleniu radio milknie i tak jak by sie zawiesilo. Pozostale funkcje dzialaja bez problemu.
- - - Updated - - -
Witam mam podobny problem. Gdy wlacze radio na zgaszonym silniku wszystko jest ok ale chwile po odpaleniu radio milknie i tak jak by sie zawiesilo. Pozostale funkcje dzialaja bez problemu. Ladowanie na wolnych obr 13,8v. Czy trzeba wymienic caly ics czy to wina ladowania?
Nie wygląda to na winę ładowania. Teraz w tygodniu nie będę miał chyba czasu się tym zająć ale postaram się usiąść w weekend i posprawdzać wszystko. Zobaczę jak wygląda sprawa z napięciem na poszczególnych kablach na wyłączonym i włączonym zapłonie, jak wygląda antena czy nie ma przebić i dam znać do czego doszedłem.
Bylem wczoraj u kolegi na komputerze i po podlaczeniu do ics wyskoczyl blad b1073 "polaczenie modułu audio"
sprawdzaj wszystkie wtyki. Jeśli masz DPS to kostki przy wzmacniaczu. Sprawdź, czy żadne przewody przy niebieskiej kostce w ICS nie są przerwane, bo kabelki są cienkie i twarde - mogą się przy montażu przełamać. Sprawdź stan konektorów we wtyczkach - może zaśniedziały lub się rozgięły.
zakupiłem nowego ( innego ) ICS'a z kodem oraz wzmacniacz anteny ( profilaktycznie ) , i czekam na paczkę - zobaczymy czy mój objaw zniknie ...
Nowy ( inny ) ICS w aucie i radio śmiga bez problemowo :)
Ja dopiero dzisiaj sprawdziłem antenę, napięcie itp. Antena ok, napięcie na wyłączonym zapłonie 12,5 na włączonym 14,4. Teraz pytanie czy ICS sam w sobie ma rezystor ograniczający napięcie do 12V czy instalacja auta powinna przekazywać 12V napięcia do ICS'A??