Witam szukam wszędzie i nie mogę znależć nigdzie jakie paliwo zaleca tankować producent do alfy 159 2006r 1.9 jts 95czy 98.
Printable View
Witam szukam wszędzie i nie mogę znależć nigdzie jakie paliwo zaleca tankować producent do alfy 159 2006r 1.9 jts 95czy 98.
Co to za pytanie jest?
wyslane listem poleconym :)
Jest w instrukcji obsługi. Napewno nie 98.
Ale nie niższa niż 95 octan.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/12/307.jpg
Sent from my E6633 using Tapatalk
Trzeba się zapytać Alfy dlaczego 95. Ale osobiście nie widzę powodu dlaczego mieli by rekomendowac 98 jako minimum. Tym bardziej że 95 to standart w autach klasy średniej występujący w większości krajów. 98 nie każda stacja posiada (W UK to często 97)
Sent from my E6633 using Tapatalk
Zreszta po co przepłacać, skoro na 98 rzadko kiedy w naszym kraju auto pojedzie szybciej
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Da się przyzwyczaić tej lewej
Polecam poczytać o kalorycznosci paliwa a zapotrzebowaniem silników szczególnie jednostek wolnossących, podejrzewam ze TBI lepiej bedzie reagować na 98 ale komp pewnie i tak jest nastawiony na 95 :P
98 jest gorsza niż 95 dla aut bez automatycznej korekty wtrysków. Chodzi o efekt stukowy który jest nie mile widziany w benzyniakach. Od tego głownie zależą oktany. Temat dość mocno rozległy.
Ogólnie jeśli masz korektę, to możesz lać nawet 100 czy 102 oktany. Tylko po co? Chyba dla własnego ega. Bo jak ktoś mi powie że na 100 oktanach ma więcej mocy to raczej przez efekt placebo że wydał więcej. Czasem na tej samej stacji lepsze paliwo pod względem mocy może być 95 niźli 98.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bez urazy ;)
Temat ilości oktanów swojego czasu bardzo mnie interesował, jednak nigdzie nie znalazłem jasnej informacji, do jakiego paliwa JTS został zaprojektowany. A zawsze jestem gotów do konstruktywnej opinii.
Wydaje mi się, że odpowiednim paliwem dla tego silnika jest benzyna 95-oktanowa. Jak zauważył michuw81, to paliwo jest szerzej dostępne. Dodatkowo moje spostrzeżenia:
a. spalanie na 95 i 98 w moim przypadku jest zbliżone
b. odczuwalne przez moją dolną część ciała osiągi mojego samochodu są zbliżone
c. kultura pracy na 95 i 98 jest zbliżona, aczkolwiek moje ucho podpowiada mi, że na 100-oktanowym V-power z Shella silnik pracował najciszej, ale cena tego paliwa powala
d. z ww. powodów powyższych parę złotych co zbiornik zostaje w kieszeni.
Kaloryczność paliwa nie jest tutaj najważniejsza. "Ogólnie" 95 jest lepsza dla aut wolnossących, ponieważ lepiej/szybciej się spala i silnik ma lżej. Dlaczego TBi może lepiej pracować na 98? Ponieważ to paliwo jest bardziej odporne na spalanie stukowe (i wyższe ciśnienie w komorze spalania).
Odwrotnie. Jednym z czynników powodujących spalanie stukowe w silniku jest zbyt mała LO. Spalanie stukowe występuje, gdy paliwo spala się zbyt szybko (przed pojawieniem się iskry) i jest to zjawisko bardzo niepożądane, ponieważ w cylindrze dochodzi wtedy do kilku wyładowań (stąd stuki). Paliwa o wyższej LO są bardziej odporne na spalanie stukowe, ponieważ jak napisałem wyżej, są odporne na wyższe ciśnienie.
Zapewne większości z Was obił się o uszy test jakiegoś motomagazynu, w którego artykule testowano osiągi Seicento w zależności od LO paliwa. Paliwo 98-oktanowe spowodowało spadek mocy o kilka KM. Wniosek jest taki, że dla zdrowia silnika należy stosować paliwo o LO określonej przez producenta. Na przykładzie JTS-a nie znajduję jasnego nakazu ("Benzyna o LO nie mniejszej niż 95" wcale nie znaczy, że nie można/lepiej lać 98). Od kilkunastu lat wszelkie silniki benzynowe wyposażone są w czujniki spalania stukowego, dlatego są w stanie zmienić kąt wtrysku paliwa do silnika, aby polepszyć jego pracę. Benzyna 98 zazwyczaj (już nie jest to reguła) zawiera więcej detergentów, które utrzymują układ paliwowy w czystości.
Wysłałem kiedyś zapytanie do pomocy technicznej AR, ale zostałem olany. Ten temat zmotywował mnie do wysłania ponownego zapytania, może tym razem ktoś będzie na tyle kompetentny, aby odpowiedzieć mi na to pytanie.
Z twojej wypowiedzi wynika że lejąc do starego polo (87/95 oktanów) shella 100 lub aral 102 oktanów, nie szkodzisz silnikowi - a tutaj się mylisz. Ponieważ obecne auta od kilku lat można powiedzieć "dopasowywują się" do "paliwa". (Stąd może użyto stwierdzenia minimum 95 - choc wątpię - i bardzo chętnie poczekam na odp od AR) Ale takie polo z dowodem osobistym jest zaprojektowane na 87/95 więc dając inne więcej szkody robisz niż pożytku.
Edit.
Przeskoczyłem jeden akapit twojej wypowiedzi, która mówi w przybliżeniu to samo co napisałem. Sorki [emoji23]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
:) właśnie temat jest ciekawy bo mam ją od kilku miesięcy i się zastanawiałem jakie paliwo tankować na początku lałem 95 i błąd katalizatora wyskakiwał no to pomyślałem pewnie silnik zaprojektowany na 98 to leje 98 ale dzieje się to samo.Ale na 98 wydaje mi się że samochód stracił moc nie wiem czemu ale tak było i spalanie takie same jak 95oktanówka tankowałem tylko na orlenie .
I dobrze ci się wydaje. Wyższa liczba oktanowa powoduje łagodniejszy proces spalania aby przeciwdziałać spalaniu stukowemu w wysilonych silnikach. W "normalnych" motorach (a takim jest jts) powoduje tylko spadek mocy.
Lej 95 i niczym się nie stresuj, nawet jak zalejesz jakiś badziew elektronika przestawi zapłon, moc spadnie ale silnikowi nic się nie stanie.
Czego w czterocylindrowym JTS nie wyczujesz - chyba że po zalaniu kiepskiego paliwa. Na początku używałem tylko 98, po serii własnych testów (zamiast hamowni często bawię się w ręczny pomiar przyspieszenia np. 60-100 lub 80-120 km/h, 3 lub 4 bieg) stwierdziłem, że używanie 95 względem 98 nie przekłada się na osiągi. Średnio wychodzi podobnie, jeśli rzeczywiście występuje spadek mocy na 98, to na drodze nie będzie to wyczuwalne. Co innego np. na torze, ale tego nie miałem do tej pory możliwości sprawdzić.
Autor tematu ma problem z katalizatorem, stąd pewnie wahania mocy w aucie. Aktywny błąd może zmieniać parametry pracy silnika.
Bardziej bym zwracał uwagę gdzie tankujemy. Osobiscie zawsze staram sie tankować tylko na markowych stacjach. Vpower racing nie raz mnie kusilo, ale zawsze boje sie, ze nikt tego nie bierze i niewiadomo jak stare jest to paliwo...
Nie czuje. Zazwyczaj tankowalem na shellu, ale od czasu problemow z wodą w ich paliwie w Katowicach i Bielsku tankuje na BP.
Często się zdarza że 98 jest słabsza od 95. Powodem jest kaloryczność paliwa która nie jest podawana na stacji. Wątpię czy ową kaloryczność zna nawet kierownik stacji. Oktany nie przekładają się na moc/osiągi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To ze zalecasz tankowanie na markowych stacjach a jednak na nich tez zdarza się paliwo z wodą.
No i? Bo są stacje i "stacje". Na markowej też można wtopić, jednak zdecydowanie rzadziej. Ostatnie wyniki kontroli są dość pozytywne :)
Tak trzeba to sobie tłumaczyć.Ale z drugiej strony małe "stacje "nie mogą sobie pozwolić na takie wtopy bo znikną.No i skąd wiadomo ,ze na tych "stacjach "jest złe paliwo skoro pewnie wszyscy tankują na markowych:)
To takie tezy jak: nie tankuje na carrefure bo kijowe paliwo
Tylko że kupują hurtowe ilości paliwa od shell'a. Więc nie świadomie tankujemy markowe paliwo ..... o ironio [emoji23]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Merytoryka... takie ładne słowo a tak rzadko się do niego niektórzy stosują.
Pytanie było o paliwo do JTS'a!
Producent zaleca minimum 95 oktan. Jeśli zalejesz 98 to nie poczujesz przyrostu mocy a jedynie jeśli rzeczywiście będzie to dużo lepsza specyfikacja (kierownik stacji dostaje taką od dostawcy) to może minimalnie ciszej/równiej silnik chodzić, choć przy czujniku spalania stukowego i tak się zapłon dostosuje do 95 i też nie będzie niepożądanych efektów.
Oj zdziwiłbyś się. Mieszkam przy granicy z UA i wiem co tu się wyrabia na małych stacjach. Mechanicy mają przy tym sporo roboty.
Ale czego tu wymagać skoro nawet BP robi swoich klientów w balona sprzedając zwykłego diesla jako Ultimate :D
- - - Updated - - -
Oj zdziwiłbyś się. Mieszkam przy granicy z UA i wiem co tu się wyrabia na małych stacjach. Mechanicy mają przy tym sporo roboty.
Ale czego tu wymagać skoro nawet BP robi swoich klientów w balona sprzedając zwykłego diesla jako Ultimate :D
- - - Updated - - -
Od shella? I co shell wozi paliwo pod markety w całej Polsce??
Bo wożenie paliwa na długich dystansach się nie opłaca.
Dla Shell paliwa dostarcza Orlen. Również dla BP robi to Orlen. Na Statoil widziałem kartę z Lotosu. Słyszałem jedynie, że w województwach zachodnich Shell sam dowozi sobie paliwo (we Wrocławiu widziałem kartę na stacji Shell z Orlenu). Po prostu korzystniej im wychodzi, jeśli zamówią sobie paliwo z naszej rafinerii.
Warto też wiedzieć, że paliwo na stacji Orlen oraz pobliskim Carrefour nie musi być (i raczej nie jest) takie samo. Koncerny zamawiają sobie paliwo o określonych przez nich parametrach i cenie. Po prostu paliwo ma spełniać normy i o ile się w nich mieści, nie powinno zaszkodzić silnikowi (wiadomo, na paliwach lepszej jakości silnik posłuży dłużej itp itd teraz robią silniki z gównolitu napakowane ekobublami, dlatego mimo teoretycznie wyższej technologii żyją krócej). Niska cena paliwa pod marketem nie bierze się z niczego, market na pewno nie dopłaca do utrzymania takiej stacji. Jasne - zyski mogą być mniejsze, stąd niższa marża by zachęcić ludność do tankowania u nich, ale do pewnej granicy. Koszty utrzymania takiej stacji również są dużo niższe.
Jak miałem diesla to bardzo często prosiłem o kartę charakterystyki paliwa na stacji do wglądu, dodatkowo mam znajomych pracujących na stacjach paliw to też wiem co nieco. Zresztą dostawcę i parametry paliwa możesz sobie sprawdzić na stacji gdy poprosić o kartę paliwa.
Na szczęście tam nie pracuję. Ale dzwonili do mnie i pytali, jaką benzynę lać do 159 2,2:)
Tym samym temat moim zdaniem wyczerpany.