Nowy temat /konsultacja
Skąd wiecie jak długo grzeją wasze świece przed uruchomieniem silnika?
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Printable View
Nowy temat /konsultacja
Skąd wiecie jak długo grzeją wasze świece przed uruchomieniem silnika?
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Jak się na grzeją to kontrolka świec na desce gaśnie, jak po zapaleniu silnika miga przez 30sek tzn ze któraś ze świec jest padnięta
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Z kontrolki i pracy przekaznika
Wysłane z mojego SM-A500FU
Jak jest zimno, to się świeci dłużej. Mnie np przy -20* paliła się kontrolka przez ok 7sek. W lecie prawie nie widać tej kontrolki.
Zgadza się, im zimniej na zew tym kontrolka dłużej świeci ale ja tam czasem nawet jak zgaśnie to przetrzymam z 2-3 sek dłużej i odpalam
Instrukcja mówi że nagrzewanie się świec sygnalizuje kontrolka, kontrolka gaśnie oznacza że świece są nagrzane, po zgasnieciu konytolki natychmiast zapalać, ja teraz na mrozach po -30 grzalem po dwa trzy razy i problemów nie miałem z odpaleniem
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Hmm a sprawdzaliście może czy to tak jest czy to tylko u mnie nie działa i kontrolka gaśnie przed przekaźnikiem o dobre kilka sekund
https://youtu.be/0c-gnsGErpw
Podpiąłem kontrolkę pod zasilanie cewki która zwiera styk http://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/01/183.jpg
I na filmie widać że kontrolka świeci chwilkę wręcz tylko mignie a styk na świece jeszcze długo jest zwarty i podaje napięcie około 20A. co wy na to ?
Wygląda na to że popsuł mi się przekaźnik [emoji14]
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Kontrolka sygnalizuje tylko moment w którym możemy już uruchamiać silnik. Świece grzeją jeszcze przez jakiś czas w zależności od temperatury na zewnątrz jak i temperatury silnika. Przy dużym mrozie mogą dogrzewać nawet około minuty po zgaśnięciu kontrolki. Moment ten kiedy przestają grzać można wyczuć po lekkiej zmianie pracy silnika po jakimś czasie od uruchomienia.
Bo zaobserwowalem ze jak zapale juz silnik jak przekaźnik rozłączy cewka to zwiera ją po uruchomieniu silnika i tak zostaje na stale i w tym momencie wywala błąd 380 nie zostawilem tego na dłużej niż 2 min bo świeca przegrzewa sie po czasie okolo 4min i jest do wyrzucenia jak sie przegrzeje/ wypali to widac na niej przebarwienia i rozrzaża sie od środka
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
kontrolka daje znak ze świece powinny być gotowe do uruchomienia, w zależności od temp otoczenia nagrzewanie może trwać z 1 sek a może i 10 albo i dłużej jeśli są mrozy, a jak poznać jak długo działa przekaźnik ok 6 sek przy temp 0st po tym czasie można delikatnie wyczuć ze świece przestają grzać i praca silnika się zmienia, w największe mrozy ja odpalam wszystkie diesle ok 4-5 sek po zgaszeniu kontrolki i ta metoda przy sprawnym układzie nigdy mnie nie zawiodła
odnośnie błędu p0380 miałem i wymieniłem wszystkie 4 świece na nówki i dalej kontrolka mrugała, przekaźnik cykał na teście...wyjąłem przekaźnik spsikałem styki wd pogmerałem patyczkiem do uszu na stykach żeby zaśniedziałe elementy znów były ok, do tego w środku przekaźnika stycznik oczyściłem bo był okopcony oraz miał nierówna powierzchnie i teraz już spiralka mi nie mruga po odpaleniu, nie kasowałem jeszcze błędów pojeżdżę potem skasuje błędy i zobaczę czy znów powróci p0380
U mnie zdechła elektronika i styk jest zwarty na stałe przerobilem to na sterowanie ręczne narazie tak zostawie ... :) i tak musze nowe swiece zamowic bo te wymienione sie juz spalily przez to ze sie po odpaleniu swiece wlonczyly i grzaly az do zgaszenia :(
Tz przed zaplonem przekaznik dziala prawidlowo ale jak zapale znowu sie wloncza i trzyma
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Nie jestem jakimś fachowcem i nie wiem na 100% jak jest w AR, bo jej posiadaczem jestem od niedawna, ale dieslem jeżdżę nie od wczoraj i wiem, że mimo iż kontrolka świec gaśnie na desce to przekaźnik podaje jeszcze napięcie na świece. W wielu przypadkach słyszalne jest charakterystyczne "cyknięcie" przekaźnika świec. Oczywiście w zależności od jego umiejscowienia.
Są dwie fazy grzania świec. Wstępne - kiedy widzimy świecącą kontrolkę i wtórne - świece grzeją kiedy silnik pracuje (np. do osiągnięcia jakiejś temperatury czy do pewnego czasu). Współczesne dizle mają świecie, które potrafią grzać kiedy silnik jest nagrzany (chodzi o prawidłową pracę DPF, kiedy się on schładza - a nie może).
Ja sprawdziłem to przy okazji gdy wymieniałem świece, podłączyłem probówke pod przewód idący do świecy, i włączyłem zapłon, kontrolka hasła po ok 6 sec natomiast prąd był podawany przez 17 sec, sprawdziłem tak każdą świece, także teoria instrukcji moim zdaniem to jakiś mit, a kontrolka na desce raczej nie sygnalizuje kiedy się świece nagrzeją tylko informuje o sprawdzeniu świec. Podłączyłem stare świece zepsute, po kilku sec kontrolka zgasła a następnie zaczęła migać, być może nie każde jtd tak ma ale w moim 140 km tak właśnie to działa
Wysłane z mojego CAT S60
Odniosłem dokładnie takie samo wrażenie jak kolega dlatego podpiolem kontrolke dodatkowa która pokazuje jak długo grzeją świece :) i po tygodniu stwierdzam że lepiej zapala jak poczekam aż moja kontrolka zgaśnie :)
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka