Cześć,
Mam problem, kolega ma Alfe Giulietta 2.0 Jtdm i ma duży problem. Mianowicie przy prędkościach 100km/h całe auto drży ale chyba tylko przy przyspieszaniu. Przy odjęciu nogi z gazu jakby trochę ustaje.
Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
Printable View
Cześć,
Mam problem, kolega ma Alfe Giulietta 2.0 Jtdm i ma duży problem. Mianowicie przy prędkościach 100km/h całe auto drży ale chyba tylko przy przyspieszaniu. Przy odjęciu nogi z gazu jakby trochę ustaje.
Ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
Ale przy jakich prędkościach? Wibracje mogą być spowodowane złym ciśnieniem w kołach, zużyte przeguby wewnętrzne. ...
do 90 km/h jest spokój powyżej 100km/h zaczyna się dziać nieprzyjemnie
Zacząłbym od sprawdzenia kół. Jeżeli wszystko będzie ok sprawdzil bym luz poprzeczny na polosiach.
Czyli wyważenie, zbieżność, ciśnienie ?
raczej sprawdź czy są proste, przeważnie właśnie od ok 100km/h czuć niewielkie krzywizny felg
Jak drży przy przyspieszaniu to wygląda na przeguby wewnętrzne.
Mam trochę podobny problem. Niezależnie czy letnie czy zimowe, też powyżej 90/100 km/h lekko drży, po przekroczeniu 130 km/h przestaje. Koła wyważałem (i to w dwóch miejscach w ciągu tygodnia, żeby całkowicie wyeliminować), ciśnienie też OK. Jak ten przegub można zdiagnozować, bo też mam takie przypuszczenie. Tylko czy to wewnętrzny czy zewnętrzny??? Odnoszę wrażenie, że to jest z lewej strony.
Wewnętrzny wibruje tylko. Zewnętrzny tryka.
Jeszcze nie rozeznawałem tematu, czy one są dostępne oddzielnie od półosi???
Najczęściej przegub wewnętrzny daje objaw taki, że przy przyspieszaniu trzęsie całą budą a przy puszczeniu gazu wibracje się zmniejszają lub ustępują zależy od zużycia przegubu. A zdiagnozować można tylko po wejściu pod auto i ruszanie półosią luz poprzeczny jak występuje to prawdopodobnie przeguby się kończą. Kiedyś w Stilo regenerowałem przeguby kupiłem koszyki i krzyżaki i działało.
Czy udało wam się zdiagnozować przyczynę ? U mnie pojawił się podobny problem tylko w zakresie 110-140. Drgania są na kole kierownicy, przy dynamicznym obciążaniu silnika.
Ciekawy temat - jak się sprawdza te przeguby? SKP szarpak? Czy pan Henio na podnośniku szarpie półosią?
Pytanie dodatkowe: czy przy ostrzejszym hamowaniu przy tych prędkościach też wam się trzęsie kierownica? Bo mam podobne objawy u siebie, z tym, że o dziwo, tylko czasami i w trakcie hamowania w okolicach 120-130km/h też.
Z tego co wiem to wewnętrzne sprawdza się ruszając półosią w kierunkach przód-tył i góra-dół (nie powinno być luzu). Luz osiowy jest dopuszczalny i konieczny do pracy. Przeguby zewnętrzne w zasadzie nie powinny mieć żadnego luzu (może lekki osiowy).
Co do "trzepania" przy hamowaniu to raczej słabe tarcze, może ewentualnie uszkodzone łożysko ale to raczej skręcanie kierownicy przy zmianie obciążenia i hałas by był.
Podjechałem dzisiaj do warsztatu wulkanizacyjnego. Przeprowadzono mi optymalizację kół (tj. optymalne ułożenie opony względem felgi), wygląda na to, że pomogło. Na razie udało mi się rzprowadzić próby jedynie 3 razy ale wygląda na to, iż to było przyczyną. Jak będę miał możliwość to potestuję i dam znać czy to rozwiązało problem definitywnie.