Witam czy móglby ktoś podać jakie jest prawdłowe cisnienie paliwa w 3.0 v6 cf2 ? i czy cisnienie jest stałe czy sie zmienia? Jakie będą objawy jesli cisnienie jest ZA DUŻE ?
Printable View
Witam czy móglby ktoś podać jakie jest prawdłowe cisnienie paliwa w 3.0 v6 cf2 ? i czy cisnienie jest stałe czy sie zmienia? Jakie będą objawy jesli cisnienie jest ZA DUŻE ?
Z tego co wiem ciśnienie 3.5bar stałe. Ale dopytaj mechaników forumowych.
Jak ciśnienie za duże, to dawka za bogata? Czyli sonda może wywalać błąd, spalanie rośnie itd.
No wlasnie 3 bary czy 3.5 ? a jak jest 3.7 to robic cos z tym czy to nie przeszkadza ?
nikt nic nie wie ? :) gdzie jest regulator cisnienia paliwa?
wszystko zależy od wersji silnika. Akurat w 2.5 i 3.0 regulator jest wbudowany w pompke paliwa.
[MENTION=788]tomaz[/MENTION] ni dy rydy ;) To jest mechaniczny zawór przelewowy wbudowany w pompkę. Trzeba by poszukać samej pompki z zaworem na wyższe ciśnienie i zaadoptować do kosza pompy. Inna opcja to zakup pompki bez tego zaworu i dołożenie osobnego regulatora, ale to troszkę czasochłonne rozwiązanie.
Tego się właśnie obawiałem... no nic, dzięki za info! :)
no wlasnie moja pompka podaje za wysokie cisnienie 3.8 bara
mechanik mowił ze mierzył przy tym wezyku paliwowym , a gdzie powinien ?
Wystarczy wpiąć się w listwę z jakimś manometrem. Ciśnienie na listwie ma wpływ na parametry silnika, Chojnacki kiedyś na stronie miał porównanie z różnymi wartościami ciśnienia, ale nie mogę znaleźć tego wykresu. ;/
Oczywiscie ze jest problem przez co podmieniałem juz prawie wszystko pod maską :) mam nadzieje ze to ta nieszczesna pompa. Silnik chodzi dobrze przez 100 km po podpieciu akumulatora , potem zaczyna chodzic jak diesel , wolniej wchodzi w obroty, wolniej schodzi , czuć ze mu ciezko przyspieszać. Koncówka wydechu czarna. Prawdopodobnie dostaje za duzo paliwa a za mało powietrza . Czasy wtrysku po 100 km komputer zostawia takie jak powinny być a dostaje za duzo paliwa przez co silnik chodzi na zlej mieszance . Taka jest teoria mechanika , jak bedzie w praktyce zobaczymy :)
Myślałeś o wpięciu jakiegoś uniwersalnego regulatora ciśnienia przed listwą albo na dole przy pompie?
Coś w ten deseń:
http://allegro.pl/regulator-cisnieni...464865180.html
Albo lepsza opcja... zwiększyć ilość powietrza ;)
Ja u siebie bym przyjął właśnie ciut więcej paliwa, bo mam powiększony dolot i wydech. Ale to na razie teoria bo praktycznie wszystko wygląda że działa OK. Bardziej chodzi mi o przyrosty mocy/momentu ;)
Nie wiedzialem ze jest takie cos :) na razie podmienie pompke i zobacze co sie bedzie działo :) mechanik tez mowil ze trzeba by bylo zwiekszyc ilosc powietrza np . przez turbine ale nie obylo by sie bez zmiany czasu wtrysków w kompie
Trochę żartowałem z tym zwiększeniem powietrza ;)
Oczywiście wszystko jest do zrobienia, ale nieco z tym zabawy jest. Dolot dajesz większej średnicy, przepustnice większą, wycinasz katy na kolektorach jak masz CF3, wydech przelotowy...
Ja robiłem strojenie na końcu, ale jak dałbym większe ciśnienie to pewnie nawet bym nie musiał :)
no wlasnie chyba prawidłowe cisnienie powino być do 3,5 bara . bede zdziwiony jesli potwierdzi sie ze ze 0,3 bara powoduje tak złą pracę silnika...oby to było to :)
Witam
Odgrzewam starego posta. Posiadam Alfę 166 3.0 V6 CF3, Rok 2001 + LPG. Mam problemy z obrotami biegu jałowego, opisywałem to już w innym poście. Wykluczyłem już chyba wszystko co ie da stąd moje pytanie, jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskowej. Ja mam 3,5 bara. Nr pompy BOSCH zainstalowanej to 0 580 453 443. Niestety nie potrafię znaleźć w internecie parametrów tej pompy.
Natomiast w sklepie sprzedawca po VINnie dopasował mi pompę która na wyjściu daje 3 bary. W necie można znaleźć pompy do mojego samochodu, które wytwarzają ciśnienie 3,0, 3,5 a nawet 3,8 bara. Wiem że ostatecznie ciśnienie reguluje regulator w "zestawie pompowy" zabudowany w baku.
Powtórzę jeszcze raz pytanie. jakie powinno być ciśnienie na listwie wtryskowej, samochód Alfa 166 3.0 V6 CF3, Rok 2001.
PS. Mam podejrzenia, że ktoś mógł grzebać w układzie paliwowym samochodu.
Pozdrawiam
Bocik
3.5 Bar
Dla potomnych dodam informację, że w CF2 listwa wtryskowa jest zakończona standardowym portem LowPresure z wentylkiem jak w klimatyzacji (gwint wew. bodajże M10x1,25). Do pomiaru ciśnienia można użyć typowego złącza serwisowego LP. Zapinamy szybkozłącze i wkręcamy wrzeciono żeby zwolnić wentyl, który jest głęboko w gnieździe.