Witam,
zauwazylem taki problem ze nie wazne jaka temp. ustawie na panelu i tak ogrzewanie grzeje na maxa ! jest na auto i 20 stopni i z nawiewu leci gorące powietrze mimo ze w aucie jest juz jak w saunie... Co się zjeb....psuło ?
Printable View
Witam,
zauwazylem taki problem ze nie wazne jaka temp. ustawie na panelu i tak ogrzewanie grzeje na maxa ! jest na auto i 20 stopni i z nawiewu leci gorące powietrze mimo ze w aucie jest juz jak w saunie... Co się zjeb....psuło ?
Pod pokrętłem od regulacji temperatury po stronie kierowcy są kratki, za którymi siedzi czujnik temperatury. Pewnie nawłaziło tam kurzu i reaguje z opóźnieniem. Wyciągnij ten kurz odkurzaczem.
Automatyczna klimatyzacja tak działa, że dopóki nie stwierdzi, że temperatura we wnętrzu nie zbliży się do temperatury zadanej, to będzie napierdzielał gorącym powietrzem (lub zimnym jeśli zadana jest niższa niż ta we wnętrzu).
Albo sprawdź błędy, bo możesz mieć błąd chyba P0530 a on się wiąże z wymianś pewnego zaworka który znajduje się koło chłodnicy
Możesz też sprawdzić bezpieczniki - o ile dobrze pamiętam, to jeżeli któryś jest spalony to nie działa regulacja nawiewów i działają zero-jedynkowo (albo na maksa, albo wcale)
Faktycznie w tych malych kratkach mam troche brudu i od tego zaczne, jesli chodzi o bledy to sprawdze poźniej, sprawa z bezpiecznikami to srednio mi sie widzi wyjmowac wszystkie i sprawdzac jeden po drugim jak napiszesz ktory to moze byc to juz prędzej.
Nie wiem jak jest w 159 bo narazie u mnie wszystko działa, ale w 156 miałem taki sam problem. Leciało tylko ciepłe powietrze. Winny okazał się silnik który steruje klapami od nawiewu. Koszt używanego silnika 20 zł + 20-30 min roboty.
A czy manualna zmiana mocy nawiewu działa? Jak tak to możliwe, że jednak nie bezpiecznik
Co do instrukcji - bezpieczniki zaczynają się się od 209 strony i niestety różnią się od wersji
http://aftersales.fiat.com/eLumData/...05.09_L_LG.pdf
Gdyby się okazało, że to nie od twojego modelu możesz wybrać dokładną wersję i rok na http://aftersales.fiat.com/elum/Mode...part_number=#1
Moc nawiewu działa normalnie, wiec to chyba nie to, jesli chodzi o tą jakas klapke i silniczek to jesli to sie wiarze z wyjmowanie deski albo czegos takiego to kaplica :P
W 156 wystarczyło wyciągnąć schowek aby mieć dostęp do silniczków sterujących. Bo w 156 są 2. Jeden z nich zmienia położenie klap miedzy zimnym i ciepłym, drugi zaś o ile się nie mylę steruje tym w gdzie powietrze ma lecieć. .
Do silniczków, jeśli dobrze pamiętam dostaniesz się bez zdejmowania deski. Ewentualnie będziesz musiał zdemontować schowek, ale wydaje mi się, że bez tego też da radę.
Dziś jak jechalem, właczylem full auto czyli z klimą itd i grzal normalnie :P slychac ze cos tam sie otwiera zamyka.po pracy przeczyszcze tez te wloty na czujnik temp bo sa faktycznie zabrudzone i zobaczymy moze obejdzie sie bez grzebania
Witam
Mam podobny problem z regulacją ogrzewania. W mojej, po uruchomieniu silnika ogrzewanie daje na full, bez możliwości regulacji. Jedynie jak dam na maksymalne chłodzenie, skwar przestaje lecieć z kratek. Grzeje tak przez ok. 15-20 min., po czym można już normalnie sterować temperaturą. Co ciekawe, dzieje się tak tylko wtedy, gdy na zewnątrz jest temperatura zbliżona do zera lub też niższa. W lecie wszystko chodzi normalnie. Czy regulacja ogrzewania jest jakoś uzależniona od temperatury zewnętrznej i co może być przyczyną takiego zachowania mojego ogrzewania?
Jak to przez 15-20 minut? Ogrzewanie zaczyna działać dopiero gdy ruszy się wskazówka temperatury cieczy chłodzącej. Wtedy załącza się wyższy bieg wentylatora i zaczyna walić ciepłem po nogach. Jest rzeczą normalną, że jak ustawiasz 16 stopni i więcej, to w takim scenariuszu, jak to tylko możliwe, do momentu osiągnięcia temperatury zadanej grzeje z maksymalną mocą.
Tak jak już ktoś pisał w temacie, możesz mieć zanieczyszczony lub nieprawidłowo działający czujnik temperatury wewnętrznej.
Wiadomo, że ogrzewanie zaczyna chodzić, po jakieś chwili (zależnej od temp. na zewnątrz), kiedy silnik chwyci odpowiednią temperaturę. Od tego momentu moje ogrzewanie daje na maksa przez ok. 15-20 minut. W tym czasie można sobie regulować temperaturą, zmniejszać - zwiększać, nic to nie daje. Jedynie jak dam maksymalne chłodzenie, włącza się klima i z nawiewów leci chłodniejsze powietrze. Regulować można jedynie prędkością nawiewu. Wiem o co Ci chodzi, ale nie jest to mój pierwszy samochód z klimatronikiem i orientuję jak on działa. Na pewno nie powinien chodzić w ten sposób. Obniżam temperaturę na 16 stopni, a z nawiewów daje gorącem tak jak przy maksymalnym ogrzewaniu. W samochodzie robi się taki ukrop, że nie da rady wytrzymać. Trzeba wtedy albo obniżyć moc nawiewu, albo całkiem go wyłączyć. Nad tą kratką też się zastanawiałem, ale co jest dziwne, gdy temperatura na zewnątrz wynosi około 10 stopni lub więcej, nawiew chodzi normalnie, tj. na początku daje ostro, ale gdy tylko temperatura wewnątrz samochodu zaczyna rosnąć, klimatronik dostosowuje się do tego.
Nie wiem już o co chodzi, ale tak jak mi ktoś kiedyś powiedział, lepiej że w zimie grzeje, chociaż na maksa, niż miało by tylko chłodzić :)
Z tego wszystkiego zapomniałem jeszcze dodać, że nie ma u mnie dogrzewania elektrycznego nagrzewnicy - specjalnie sprawdzałem, brak odpowiednich bezpieczników.
No więc problem jest z czujnikiem temperatury.
Oba sprawdź.
Jak zewnętrzny dobry, to trzeba patrzeć na wewnętrzny.
Wewnętrzny jest bardziej podejrzany.
Witam. Udało się zdiagnozować problem? Mam dokładnie takie same objawy jak opisałeś
Zewnętrzny czujnik temperatury umiejscowiony w lewym lusterku zewnętrznym ma wpływ przy chłodzeniu wnętrza. Być może również przy ogrzewaniu.