I stało się silnik do remontu. Jak wyciągnę jednostkę to opiszę więcej. Na 100% blok ma dziurę i wał się zatarl na panewkach. Takie to mam dziś ostatki
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Printable View
I stało się silnik do remontu. Jak wyciągnę jednostkę to opiszę więcej. Na 100% blok ma dziurę i wał się zatarl na panewkach. Takie to mam dziś ostatki
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Ahh ten dpf zabija wszystko :)
Wysłane z mojego SM-A500FU
Ciekawe. Wymień silnik na inny i ogień. Nie słyszałem jeszcze żeby JTD 16V strzeliło z korby :)
To się stało przy jakiejś forsownej jeździe? Bardzo rzadki przypadek w JTDm.
Ciekawe jaka była przyczyna. Silnik raczej do wymiany niż remontu.
Auto było po sofcie jakimś?
JDT też tak robią jeśli olej nie jest systematycznie zmieniany. Niestety.
Kup inny silnik i po sprawie. Nie ma co rozpaczać, bo tego juz nie uratuje.
Auto po sofcie prawie 1,5 roku, olej zmieniany co rok, nic się nie tluklo w silniku. Szukam obecnie silika
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Raczej stopiony tłok niż panewka.
Jak korba wyszła bokiem to zapewne tłok stopiony. LOL
Program jest od naszego forumowego tunera.
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Wtrysk zabił tłok.
Lepiej napisz jak długo jechałeś z pedałem w podłodze. :)
Ehhh, przykra sprawa. Szkoda, że to nie 2,4 w końcu ktoś by napisał jak to dziadostwo się wyciąga. :)
wałki rozrządu ściągnięte na trzecim tłoku złamane 2 dźwigienki na wydechu, ale to jest skutek a nie przyczyna (korba urwana to tłok poleciał kiedy mu pasowało). Co do softa to nie szukam w nim winy sam grzebię w oprogramowaniu i wiem kiedy można przesadzić. Rozbiorę resztę wtedy bedzie można się zastanawiać nad przyczyną.
Co do pedału w podłodze :) ruszyłem z podwórka 1 i 2 i jeb, silnik rozgrzany bo z pracy wróciłem
A jak z klapami? dawno wyleciały? wszystkie wyjąłeś sam?
Klapy usunął ktoś wcześniej. Wyciągnąłem kolektor a klap już nie było
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Wtryski miałeś w dobrej kondycji? Pytam pod kątem tego stopionego tłoka (o ile stopiony ;) ).
Przebieg nie wielki ,jak na bardzo solidna jednostke 1.9.
Byc moze wtryski sie skonczyly,choc w takim przebiegu to raczej nie mozliwe.
Mialem wczesniej crome 1.9 150km. Program od oryginalnego przebiegu 71 tys. Dzis z tego co wiem, przekroczyla 200 tys km i nadal jezdzi bezproblemowo,tak wiec albo przebieg nie koniecznie pewny masz,choc to nie do konca musi miec znaczenie,bo układ wtryskowy w 1.9 jest trwaly,albo nastapil blad w sztuce i tez nie mozna z pewnoscia tego zakladac.
Ciekawe jak czesto wczesniej dpf sie wypalal i jak mocno byl rozrzedzany olej ropa. To rowniez ma ogromne znaczenie w kwesti smarowania,a wiec i trwalosci silnika.
Jezeli dojdziesz w czym byl problem,podziel sie informacja .
Rozbieram silnik na wieczór sie podzielę informacja. Dajcie spokój tłoku on nie jest stopiony, jak narazie wygląda że zatarl się na 3
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Ja pier.. dzisiejsza motoryzacja
Stopiony czy zatarty chodzi o to samo. Spuchło od temperatury i się zatarł.
Olej wymieniałeś co roku, a jak to ma się do przebiegu między wymianami?
Auto po programie więc interwał powinien być częstszy, ja w każdej swojej Alfie wymieniam olej co 10.000km.
Pozdrawiam.
- Rafał
I po co ta uszczypliwosc ? Przeciez napisal kolega,ze wina wskazuje na niedosmarowanie.
Sam szukasz sensacji i ludzi popychasz do niezdrowej dyskusji.
Silnik mogl byc podmeczony rzadka ( serwisowa) zmiana oleju i dpfem. To wystarczy,by podniesiony programem moment ,dokonczyl zywotu silnika.
Tuner wcale nie musial zawinic.
silnik miał jednak spory przebieg niz licznikowy. Ogólnie tłoki mają spory luz względem gładzi cylindrowej, niestety na 3 pieprznęło korbą w magistrale olejową (w wyniku zatarcia)tuż przy rozruszniku i reszta wiadoma. Olej wymieniany co rok bez względu na przebieg, dpf nie mam
- - - Updated - - -
Załącznik 222972Załącznik 222971Załącznik 222972Załącznik 222973
sprawa nie fajna , ale spoko bez paniki , jak podzwonisz po forumowych sprzedawcach klamotów bez problemu kupisz goły słupek do przekładki
niektórzy sprzedawcy mają jeszcze silniki w autach gotowe do odpalenia w aucie przed kupnem
Jeśli głowica dobra to sam dół bym kołował. Stan będzie widoczny.
Silnik już mam. Na weekend odbiorę
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka