Witam. Na zdjęciach przedstawiam zawór EGR od swojej 156 1.9 16v. Widać tam dziurę a właściwie brak "zaślepki". Co o tym myślicie?
Printable View
Witam. Na zdjęciach przedstawiam zawór EGR od swojej 156 1.9 16v. Widać tam dziurę a właściwie brak "zaślepki". Co o tym myślicie?
Wg. mnie brakuje w tym otworze stalowego kapsla i zasadniczo powinien tam być :D
To prawda, brakuje tam jak to nazwałeś kapsla o czym wspomniałem pisząc post (zaślepka). Chodzi mi to aby ktoś rozwinął temat. Czy tak może być, czy brak owego kapsla ma wpływ na pracę zaworu itd.
Jak dla mnie kapsel musi być, podczas pracy zaworu nie wywala tamtędy spalin?
Trudno powiedzieć, w trakcie jazdy nie czuć zapachu spalin a po odpaleniu patrzyłem i nic szczególnego nie widziałem. W środę oddaje auto do mechanika zobaczymy co mi powie
A "przypadkowo" nie jest tak, że egr jest zaślepiony i programowo usunięty?
Jak by EGR nie był zaślepiony (a za pewne jest przed zaworem) to by tamtędy spaliny ciągle uciekały.
Wysłane z mojego SM-A500FU
gdzie?
Teraz dokładnie jak przypomniałem sobie budowę zaworu to tak:
- brak zaślepki w obudowie egr = dziura w dolocie za turbo (brak prawidłowego doładowania albo inne cyrki) mimo zaślepki przed zaworem
- zaślepiony przy kolektorze = spaliny będą uciekać w komorę silnika przy pracującym egr
Co proponujesz z tym zrobić? Dodam, że powyżej 3tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny
Usunąć z softu pracę EGR, zaślepić przy kolektorze (pełna zaślepka), zaślepić przed zaworem EGR, resztę zostawić.
nr błędu- P0238- czujnik ciśnienia powietrza, wszystko jasne
P0238 - czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy, jakoś tak