Witam koledzy mam pytanie,odnośnie gałki biegów Alfa GT.
Chce zamontować od 2007 tą srebną <chromowaną> a ja mam model auta 2006 .Czy będzie pasowała bo ona jest wykręcana ta od 2007.
Printable View
Witam koledzy mam pytanie,odnośnie gałki biegów Alfa GT.
Chce zamontować od 2007 tą srebną <chromowaną> a ja mam model auta 2006 .Czy będzie pasowała bo ona jest wykręcana ta od 2007.
to chyba oczywiste że musi być drążek z gwintem
Podpinam się pod temat, ale pytanie mam nieco inne.
Czy ktoś taką chromowaną gałkę odnawiał? Fachowo, albo "domowymi" sposobami? Nie chciałbym jej zmieniać, a dolną cześć gałki mam zjechaną i odpryśniętą :)
Ja mam taką podświetlaną na czerwono, skórzaną z allegro (dostałem na prezent).
Wygląda naprawdę ładnie.
Ja odnawiałem domowym sposobem. Roboty trochę jest, bo ten chrom tam gdzie nie odłazi to trzyma się mocno. Ja go usuwałem papierem ściernym, kilkoma grubościami. Efekt wyszedł akceptowalny dla mnie, może jeszcze trochę poprawię, bo dolną część gałki za mocno starłem grubym papierem, i są jeszcze jakieś rysy. No i nie wiedziałem, że tą gałkę się rozkręca, i niepotrzebnie starłem też sam pierścień. Na koniec pomalowałem ją srebrnym sprayem, i wygląda ok - na pewno lepiej niż z tym odchodzącym chromem. Myślę jeszcze czy tej gałki nie przemalować pod kolor radia/panelu środkowego.
ja się muszę swoją zająć bo dość nieestetycznie to wygląda. planuję pomalować górną część na srebrno + lakier bezbarwny.
Pafka, dzięki, warto wiedzieć na przyszłość:).
W takim razie pewnie spróbuję się z tym zabawić. Myślałem też o tej podświetlanej, ale sam nie wiem. Najwyżej jak renowacja mi nie wyjdzie, to zdecyduję się na podświetlaną, choć wolałbym zobaczyć ją wcześniej na żywo, czy dobrze to wygląda i jak się sprawuje ten materiał.
Żeby zdjąć gałkę trzeba po prostu użyć dużo siły i ją pociągnąć, lub sposobem, z tego co wyczytałem?
Ta chromowana jest wykręcana.
metalizowana gałka jest wykręcana o ile gwint żyje ;) bo jak nie żyje to nie odkręcisz, ja jak już wspominałem tu i ówdzie starą gałkę rozkawałkowałem lutownicą
żeby nie piłować i nie narobić syfu w aucie :) generalnie polecam zakup nowej ori :)
Załącznik 223087
Ja mam podświetlaną od 3 miesięcy i zarówno skóra użyta to ojej obicia jak i sama gałka wygląda dobrze. Gdyby nie to, że Alfa stoi u mechanika to zrobiłbym zdjęcie. Po powrocie od mechanika(pewnie jutro) jak mi nie wypadnie z głowy zrobię zdjęcie. Ale ogólnie jak najbardziej polecam.
dobrze to pojęcie względne i subiektywne, w życiu nie zalożyłbym takiej podświetlanej gałki nawet jakby mi ktoś za to zapłacił (to oczywiście też subiektywne)
oryginalna gałka to całe 270zł (około) - to aż tak dużo dla posiadacza GT?
Dużo i nie dużo, dokładnie, pojęcie względne. :) Pokombinuję z odnowieniem tej gałki, ojciec majsterkowicz może coś też technicznego podpowie. :P Zobaczymy co z tego wyjdzie, jak się uda to się pochwalę heh.
Co do tej podświetlanej to już wcześniej o niej myślałem. Jeśli wzór nie byłby przekombinowany, tylko prosty - np. sam układ przełożeń, to jak dla mnie czemu by nie. Gdyby świeciła zbyt intensywnie, zadziałałby pewnie opornikiem, ale przede wszystkim jednak sam wygląd no i komfort, czy nie zniszczy się ten materiał za szybko. Z drugiej strony czego tu wymagać od gałki za 100zł, można się tylko przekonać i zainwestować :)
Gdyby jednak kolega [MENTION=70363]piotr_gt[/MENTION] pamiętał i załączył jakieś zdjęcia to będę wdzięczny.
Jakość dobra. Naprawdę zadowalająca- widać, że zrobiona z dobrej jakosci materiałów. Nie zrobiłem zdjecia na swoim ale poszukałem w google.
Tak to wygląda (dobrze komponuje się czerwony kolor):
http://www.forum.alfaholicy.org/zala..._wn_trza_2.jpg
A gałkę mam w tym stylu:
https://e.allegroimg.com/s400/014b6f...cee9b69b39308e
Ja bym tego nie zalozyl serio..
prawie 3 stowki za nowa galke to przeciez niewiele wiecej niz to cos na zdjeciu..
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A macie jakiś sposób na tę pseudogumę powielającą gałki?
Rysuje się od pazurków i robi brzydka jak diabli:(.
Z uchwytami wewnętrznymi w drzwiach można sobie łatwo poradzić (obszycie), ale z tymi gałkami nie wiem, co zrobić...
no cóż, tylko niektóre GT staną się klasykami :D reszta stanie się ulepami
a ja mam pytanie takie odnosnie galki :)
strasznie ciezko mi chodzi - jest na to jakas rada? jezdze na codzien automatem wiec jak wsiade raz na jakis czas do gt to az mnie reka boli :)
pozdr
GT będą youngtimerami - także z dieslem
oczywiście nie wszystkie, te ze świecącymi gałkami zapewne wcześniej zgniją na złomowiskach lub pojadą do hut
Nie wiem, jaka jest rada, doświadczeni Koledzy z pewnością Ci pomogą - w każdym razie u mnie w GT gałka chodzi ok:).
- - - Updated - - -
A dlaczego nie?:):confused:
Dla samej genialności historycznej i mechanicznej silnika JTD, takie auto z takim silnikiem zasługuje na swoje miejsce w historii:).
btw. Porche wypuszcza nową Panamerę w dieslu z ogromnymi osiągami.
Da się? Da:).
tylko tu nie chodzi o osiągi a o klasę i styl..
zobacz jak wykonane jest Porsche a jak Alfa..
Omen, jeśli chodzi o klasę - wolę włoską Alfa Romeo (masz jeszcze 4C i 8C):)
I jest jeszcze Maserati:).
A w samej klasie Porche wolę stylowe 911:)
Wspomniałem o Porche tylko i wyłącznie w kontekście nazbyt często postponowanego - również wśród Alfaholików - diesla:).
Alfa GT moim zdaniem nie jest źle wykonana - naprawdę nie ma czego się wstydzić. Ale oczywiście nie można jej porównywać z Porsche, i choć Porsche w ogóle mnie nie kręcą, to jednak muszę docenić klasę tych aut.
- - - Updated - - -
JTD to udane silniki, ale czy GT z JTD mogą być w przyszłości klasykami? Ja w to wątpię, ceny GT z JTD wciąż spadają. Z Busso jest zupełnie inaczej. Właśnie sprzedałem 16-letnią Astrę Coupe w cenie gdzie już można spokojnie kupić 3-4 lata młodszą GT. Dla mnie jako Alfisty to trochę przykre, hehe...
Tak, Porsche w dieslu jest, ale czy naprawdę myślisz, że taka Panamera z dieslem będzie kiedyś pożądanym klasykiem?
jak już te najtańsze GT definitywnie się rozpadną i skończą tam gdzie wspominałem wcześniej ceny tych które pozostaną poszybują szybko w górę
jest bardzo prosty czynnik który to spowoduje - ponadczasowy kształt nadwozia, także ilość egzemplarzy
na razie GT czeka trudny okres - najbardziej zajechane sztuki cenowo sięgną bruku, to będzie czas największej ilości ledowych gałek biegów
Pafka, jeszcze długa czasowo droga dla GT, by stał się klasykiem:).
Póki co odnoszę wrażenie (być może mylne, bo czysto subiektywne), że tych aut jest coraz więcej na polskich drogach:cool:.
Ale przyjdzie czas, że GT stanie się "pożądanym klasykiem" (tzn. youngtimer'em"), ze względu na stosunkowo niewielką ilość wyprodukowanych sztuk + estetykę. Oczywiście dotyczy to aut zachowanych w bliskości oryginału.
Ciekaw jestem, ile jest zarejestrowanych AR GT w Polsce?
Również w szczególe w Małopolsce, w Krakowie.
Czy jest jakiś dostęp do tego typu info?
wrażenie jak najbardziej słuszne... jak coś kosztuje grosze to jest dostępne dla mas - a że jest zajechanym trupem to inna sprawa, tak, jest ich więcej
one szybko się rozlecą, będą kosztowały tyle co umierające 156 po czym znikną i zostaną te o które ktoś dba i stać go na ich utrzymanie
dostępu do takich info nie mam, z pamięci mogę tylko napisać że w ostatnich latach wyprodukowano w sumie > patrz obrazek (zestawione z Golfem z tych samych roczników) :
Załącznik 223520
Około 80 tyś łącznie, w tym 4 tyś busso.
kolega pytał o ilość w PL, ja podałem total produkcję z ostatnich 3 lat, 80k oczywiście wiem, ciekawe ile z nich jeszcze jeździ - połowa?
spadek ilości i jakości będzie lawinowy jak w 156, przez chwilę pomęczą wzrok trupy za 3-5kzł
nieważne, szukam trzeciej GT, obawiam się że po zakupie usłyszę że zwariowałem :D ale co mnie to obchodzi, lubię auta z małym przebiegiem :)
Można to zniwelować portfelem, ale ile samozaparcia potrzeba :) Te w rękach pasjonatów przetrwają, a i GT nie było tak masowe jak 156-tka. Wielu ludzi nawet nie zauważy że znikają z dróg więc te pozostałe mają szanse budzić z czasem (paradoksalnie) jeszcze większe zainteresowanie. I tak zadziwia mnie jak przeceniają wszyscy ten samochód (na plus) i to jest plus dla posiadaczy.
samozaparcia mi nie brakuje - także plan jest, znowu będzie dużo pracy... tylko cena bez zmian od lat :D trzecie GT które kupię powinno kosztować mniej więcej tyle samo co pierwsze lub drugie ;)
Ale nie chcesz chyba sprzedać białej?
Tylko dokupić do kolekcji?
- - - Updated - - -
Fajne porównanie, a co bardziej ciekawe, wygasanie produkcji w ostatnich dwu latach.
W 2010 roku wyprodukowano już niewiele sztuk. To tłumaczy ubóstwo oferty na rynku wtórnym w tym roczniku, w 2009 również.
- - - Updated - - -
Plusem jest też duża dostępność części w dobrych cenach, oczywiście za sprawą powiązania z innymi, bardziej masowymi modelami Alfy.
1.8 Ts w GT to sciepa wszystkich TSow [emoji23]
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk