Cześć,
Mam taki problem polegający na cięższym wbijaniu 1 i 2, gdy temp jest poniżej 6 stopni, im większa temperatura otoczenia tym biegi chodzą dużo lżej. Czy to może oznaczać olej do wymiany?
Printable View
Cześć,
Mam taki problem polegający na cięższym wbijaniu 1 i 2, gdy temp jest poniżej 6 stopni, im większa temperatura otoczenia tym biegi chodzą dużo lżej. Czy to może oznaczać olej do wymiany?
Olej, cięgna do regulacji.
Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka
Przesmaruj cięgna jakimś środkiem w sprayu.
Dokładnie tak jak koledzy piszą, wyreguluj linki i będzie znacznie lepiej.
A ktoś podpowie jak wyregulować te linki ? ;)
Proszę :D jest fotorelacja ;)
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...a_159_a-2.html
Do fotorelacji dodam, że lepiej udaje się to, jeśli najpierw luzujemy zatrzask na lince, a dopiero potem ustawiamy lewarek w pozycji serwisowej. Reszta bez zmian. Dodatkowo przy nalocie około 250 tysi linki mają prawo być już wyrobione (ruszają się na jarzmach kulistych przy wybieraku). Wtedy opisana regulacja pomaga tylko tak w 70 %, jak ktoś chce więcej to tylko wymiana linek. Sprawdzone doświadczalnie
Dzięki za wskazówki, w tym miesiącu w końcu dopiero znajdę czas, aby się tym zająć. Niestety przejrzałem sporo postów na temat oleju w skrzyni i nie wiem jaki kupić. Czy rzeczywiście najlepszy będzie Tutela Matryx 75w85 do skrzyni biegów w 2.4 JTDM F40 w ilości 2,5L ? Ktoś wymieniał w tej skrzyni ? Czy jest może jakiś tańszy również dobry ? Na stronce Fiata właśnie ten jest zaleceny, natomiast na jakiejś innej znalazłem info, że API GL-5, SAE 75W90 półsyntetyczny olej przekładniowy. Do 1.9 JTDm ludzie też polecali Fuchsa 75w80, ale tam jest skrzynia m32... Ja największy problem ze skrzynią mam zimą. Im cieplej tym biegi lżej chodzą. A wy jaki olej stosujecie do 2.4 JTDM ?
Witaj. Ja dwa tygodnie temu też bawiłem się z olejem w skrzyni F40 i regulacją linek. Co do oleju to jest parę opcji, ale ja zdecydowałem się na zalecany Matryx pomimo że nie jest najtańszą opcją to tak naprawdę zmienisz go pewnie tylko raz, więc nie warto próbować oszczędzać, a potem ciągle się zastanawiać czy ten tańszy o kilkanaście złotych nie narobi bałaganu. Co do ilości to też miałem dylemat, starego zlałem 3L i 50ml. czyli było go trochę za dużo( jakość natomiast bardzo przyzwoita) domyślam się że poprzedni właściciel wymieniał olej(w serwisach z reguły wlewają 3L). Ja zaś wlałem najpierw 2,6l i po dwóch dniach dla świętego spokoju dolałem jeszcze 200ml. czyli razem 2,8l jak zaleca instrukcja serwisowa. Czy to optymalna ilość oleju? trudno powiedzieć bo nie uzyskałem nigdzie odpowiedzi czy te 2,8l jest zalecane do suchej skrzyni czy przy wymianie. Sama regulacja linek jest banalnie prosta(wyjmij aku i jego podstawkę) łatwy dostęp do wybieraka i korka wlewu oleju. jednak zanim zdecydujesz się na spuszczenie oliwy zdemontuj górę i poluzuj korek wlewu oleju bo potrafi być mocno zapieczony i byle imbusikiem możesz nie dać rady,a jak najpierw spuścisz stary to będziesz miał problem.
Pozdrawiam.
Potwierdzam z tą śrubą ja właśnie popełniłem ten błąd ale po walce udało się odkręcić ale gacie miałem pełne hehe.
Ja zalałem fuscha akurat bo taki polecali z czego pamiętam 2.7 l.
[MENTION=25084]misterdiabolo[/MENTION]
A jak efekty po zmianie oleju i regulacji linek ?
Witaj. Jak już wcześniej pisałem spuszczony olej był naprawdę przyzwoity więc jego wymiana raczej nic nie wniosła, ale regulacja linki już trochę pomogła. Być może tego oleju faktycznie trzeba zalać 2.6l ale jakoś nie chciałem ryzykować. Tak czy inaczej olej zmieniony, jeśli nie pomoże to napewno nie zaszkodzi a przynajmniej jest pewność że jest nowy i nie jest go zbyt mało. Jeśli się zdecydujesz na wymianę to postaraj się nie porozlewać go i sprawdz ile wylałeś. Jestem ciekawy ile go tam masz.
Czy ktoś jeszcze podzieli się opiniami olejów do skrzyni F40, 2.4jtdm ?
Zmieniałem kilka miesięcy temu na Amsoil 75W90 Manual Transmission & Transaxle Gear Lube 75W-90, syntetyczny API GL-4. Skrzynia działa bez zarzutu, biegi wchodzą dobrze.
Jeśli jedynka wchodzi z oporem to w 85% przypadków to wina linek i wybieraka, nie mniej wymiana oleju w skrzyni na pewno jej nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie.
Co do ilości oleju:
O ile mnie pamięć nie myli te skrzynie jeździły też w Insigniach, jeśli tak to tam z czasem Opel zalecił mniejszą ilość oleju z 2,9 l do 2,7 lub coś w tych granicach.
Ze specyfikacji producenta (oleju który jest u mnie):
Cytat:
AMSOIL 75W90 Manual Transmission & Transaxle Gear Lube
Kinematic Viscosity @ 100 ̊C, cSt (ASTM D445) 13.9
Kinematic Viscosity @ 40 ̊C, cSt (ASTM D445) 87.6
Viscosity Index (ASTM D2270) 162
Flash Point ̊C ( ̊F) (ASTM D92) 214 (417)
Pour Point ̊C ( ̊F) (ASTM D97) -54 (-65)
Four-Ball Wear Test (ASTM D4172B @ 40 kg, 75 ̊C, 1200 rpm, 1hr), Scar, mm 0.40
Brookfield Viscosity @ -40 ̊C, cP (ASTM D2983) 34,320
Foam Stability (ASTM D892) 0/0, 0/0, 0/0
Copper Corrosion 3 hr, 121 ̊C (ASTM D130) 1B
Podepne się pod temat, AR 159 2.0jtd, gdy zbyt szybko wrzucimy 2gi bieg to pojawia się "zgrzyt". Ten typ tak ma czy należy przesmarować/wyregulować ciegno?
Skrzynia F40 olej wymiony w ilości 2.6L o parametrach 75W90 + regulacja linek. Zauważalna znaczna poprawa przy wybieraniu biegów (1,3,4) przy niższych i wyższych temp. Drugi bieg wchodzi ciężej od pozostałych, ale nie ma tragedii. Jestem zadowolony