Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś z was wymieniał sprzęgło,?chce zmienić samemu ale trzeba ustawić tarcze czy ktoś pomoże jak to zrobić z góry dziękuję
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Printable View
Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś z was wymieniał sprzęgło,?chce zmienić samemu ale trzeba ustawić tarcze czy ktoś pomoże jak to zrobić z góry dziękuję
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
A powiedz jak kupie to urządzenie do montazu sprzegla to ciężko jest tym urządzeniem założyć to sprzęgło
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Do żadne urządzenie, po prostu tuleja, widziałem plastikowe, metalowe, znam też ludzi co centrują "na oko". Chodzi tylko o to żeby tarcza która jest luźna przed przykręceniem kosza była centralnie w otworze w który wchodzi wałek skrzyni.
Jak otwór w tarczy będzie przesunięty to nie wejdzie wałek. Ot tyle. Kosztuje to grosze byle by pasował bo w różnych autach są różne średnice.
Może to pomoże:
https://www.youtube.com/watch?v=9vqk3Pm9wxM
Powiedz możesz dać jakiś namiar gdzie można kupić taką tuleje
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
No tak patrze i patrze i chyba się zbyt zapędziłem. U kumpla w warsztacie wala się takich pełno ale to chyba takie jednorazówki dodawane do sprzęgieł. Myślałem że idzie to bez problemu dostać.
Weź sobie uniwersalny jak już bardzo się chcesz sam za to zabierać, to i tak ułamek ceny za wymianę w warsztacie.
http://allegro.pl/klucz-do-centrowan...558649058.html
Powiedz mi jeśli możesz o co chodzi dokładnie to musi być tarcza względem docisku równo ustawiona kurcze bo mam całe sprzęgło nowe z dociskiem i wysprzeglikiem
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Po kolei.....
Wrzucasz tarcze luzem w kosz sprzęgła (nie pomyl strony) przykładasz do dwumasy i załapujesz lekko śrubami, tak żeby tarcza w środku luźno latała. Przyrządem (na pewno będzie jakiś rysunek jak tego użyć) centrujesz tarcze względem otworu w dwumasie i przykręcasz śruby kosza na gotowo. Otwór z wieloklinem w tarczy musi być centralnie z otworem w dwumasie bo nie wejdzie wałek skrzyni.
Po dokręceniu śrub sprzęgła tarcza jest z wielką siłą ściśnięta dociskiem i nie idzie jej przesuwać żeby trafić wałkiem skrzyni. Dlatego się to robi.
Dobra dzięki wielkie może uda mi się to ogarnąć no zobaczymy ale dzięki za pomoc
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
W jtdm masz sprzęgło samonastawne i żeby to chodziło długo i bezproblemowo to wypadałoby założyć to przy pomocy przyrządu, jednocześnie centrując tarczę napinasz sprężynę w docisku równomiernie i wtedy dokręcasz docisk do koła dwumasowego. Poszukaj w google lub youtube sprzęgła SAC i będziesz wiedział o co chodzi.
Kurcze właśnie chcę kupić przyrząd do tego tylko nie wiem jak to zrobić może jesteś w stanie mi pomóc
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Ja używałem takiego zestawu: http://allegro.pl/przyrzad-do-sprzeg...728469781.html
Wiem, że są tańsze i wiem, że można wypożyczyć taki przyrząd. Na forum forda jest kolega który wspomógł się prostym przyrządem własnej konstrukcji, proste i wg mnie skuteczne:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218797
Dobra powiedz jak to dokładnie zrobić na co zwrócić uwagę jak to powinno wyglądać
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Przecież już dwa razy Ci napisali. Może lepiej sam tego nie rób...
Robiłeś swoje 2.4?Dociski 1.9 z tego co pamiętam nie wymagają nastawienia przed montażem
- - - Updated - - -
Witam!Bardzo duzo problemu mozesz mieć z odkręceniem śruby łączącej skrzynie z blokiem na wysokości wybieraka biegów.Jesli nie masz dobrego zaplecza narzędziowego to lepiej odpuść sobie.No i oczywiście opuszczamy sanki w dół-inaczej nie wyjdzie.Pozdrawiam
W 1.9 również występuje sprzęgło samonastawne, z racji tego, że producentem na pierwszy montaż w 1.9 było valeo to sprzęgła te nazywają się S.A.T i wyglądają trochę inaczej niż sprzęgła LUK-a w 2.4. Wymieniałem w oplach 1.9 cdti i tam wszędzie są samonastawne, a układ napędowy jest bardzo zbliżony jak w 159.
SAC ;)
https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly...monastawne/110
Dla 1.9 sprzęgła LUK i Valeo to to samo. Otwierasz pudełko LUK-a, a tam Valeo :D
SAC - LUK
XTend - Sachs
S.A.T - Valeo
Dlatego napisałem, że inaczej wygląda sprzęgło w 1.9 bo dostarcza je Valeo.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/03/313.jpg zakupiłem taki przyrząd do ustawiania tego sprzęgła jak mocno mam dokręcać tą środę na środku jak dojdzie docisk do samego konca
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Więc w przypadku sprzęgła Valeo żaden specjalny przyrząd nie jest wymagany. Jedynie ta standardowa tulejka.
- - - Updated - - -
Jak stoisz z angielskim?
https://www.google.pl/url?sa=t&sourc...oKTeivimQvH4qg
Wszystko jasne, jak widać każdy producent ma swój patent :)
To co panowie trzeba zakładać sprzęgło za pomocą przyrządu czy tylko wycentrowac tarcze i to wszystko
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Nie chciałem tego pisać wcześniej, żeby nie zostać oskarżonym o druciarstwo , ale żaden z moich zestawów (do Jtdm - Valeo, który oddałem, Sachs założyłem oraz Sachs do JTS) nie zawierał tej tulejki nawet. Ustawiłem tarczę równo na tekturkach, fragmentach opakowania zestawu. Dokręciłem i jest git. Tekturki sobie potem gdzieś wypadną tudzież się spalą.
Powiedz to zakładałs bez tego urządzenie bez tej tuleji do centrów centrowania tarczy i wszystko śmiga jak powinno?nie wiem jak już założyć jedni piszą tak drudzy tak
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Ja zakładałem bez. Po prostu trzeba idealnie podeprzeć tarczę sprzęgła kawałkami tektury. Jeśli masz czas na taką zabawę możesz spróbować, jeśli krzywo ustawisz to nie założysz skrzyni. Nawet jeśli założysz skrzynię wywołując naprężenia na tarczy, to zostaną one zniwelowane w momencie, gdy po montażu wciśniesz sprzęgło.
Ale możesz popytać wśród znajomych mechaników, może dysponują taką tulejką. Moi okoliczni nie mieli :D
Dużo razy tak zakladales sprzęgło? Nic się nie działo później wszystko było okej
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Dwa razy w 159. Pierwsze zrobiło co najmniej 60 000 km, potem nie gadałem już z obecnym właścicielem JTD. W JTS sprzęgło ma około 7000 km (i już pewnie przypalone :D ). Zero problemów.
Podeślę zdj starego sprzęgła po południu jak możesz to byś zobaczył czy takie same sprzęgła zakladales
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Załącznik 224357
To jest moje stare z JTS.
To jest takie same jak ja mam tylko ja wymieniam wszystko z kołem dwumasowym i co tylko wystarczy wycentrowac tarcze?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Tak.
Również wymieniałem komplet.
wystarczy wycentrować tarczę, można pomóc sobie kluczem rurkowym ja dobrze pamiętam chyba to był 14 lub 15
Byłem dziś u mojego mechanika i powiedział że bez przyrządu dobrze sprzęgła nie założy i mam teraz dylemat bo wy piszecie że bez problemu sprzęgło założy się tylko wystarczy wycentrowac sam już nie wiem co zrobic
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Jeśli zakładasz nowe sprzęgło to nic nie musisz robić oprócz wycentrowania otworów.Jesli chcesz załozyć używany docisk to musisz go "cofnąć" bo ma wewnątrz samoregulację.Pozdrawiam Tomasz
sprzęgło w zeszłą środę zakładałem, mechanik ci tak mówi bo chcę kasiorki na tobie zarobić :)
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/03/354.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/03/355.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/03/356.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...017/03/357.jpg
To jest moje sprzęgło oglądałem to sprzęgło dokładnie i nie widzę nic tam żeby to urządzenie potrzebne było zakłada się dwumasa tarcze i docisk się dokręca i powinno chodzić nie wiem nie znam się dokładnie,a to centrowania tarczy do czego?przecież jak się założy dwumas i tarcze i docisk to przecież wałek że skrzyni w to wchodzi i w silnik no już sam nie wiem o co to chodzi w tym sprzegle
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Ale ty oporny jesteś. Tarcza przed przykręceniem sprzęgła lata sobie luźno po koszu wewnątrz. Zamocowana będzie tylko na wałku skrzyni. Jak dokręcisz kosz to tarczy już nie ruszysz. Jak nie będzie wycentrowana względem środka koła zamachowego to jak włożysz i przykręcisz skrzynie skoro tarcza będzie przesunięta i zaciśnięta?
Przeczytaj to powoli trzy razy. No ja nie mam pomysłu jak to opisać jaśniej. :(
I nie chodzi o to że coś popsujesz lub nie będzie działało, jak nie ustawisz tarczy w centrum koła zamachowego przed dokręceniem kosza sprzęgła to NIE NASUNIESZ I NIE ZAŁAPIESZ SKRZYNI ŚRUBAMI.
Dobra wiem już o co chodzi teraz z jaką mocą dokrecic ten docisk?czy na oko
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Ja się poddaje, gorzej jak na "wykładach" w zawodówce.
Oddaj ten biedny samochód mechaniką.