Panowie,jaka jest roznica miedzy silnikiem 136 km, a 140 km, tak z ciekawości ?
Printable View
Panowie,jaka jest roznica miedzy silnikiem 136 km, a 140 km, tak z ciekawości ?
136hp to silnik cf2, najczęściej spotykany w rocznikach '98' 99 '00
Ponadto 136hp miały specyficznie cykajaca pompę oleju.
Różnica między tymi dwoma silnikami jest w osprzecie, turbosprężarka, wtryskiwacze, pokrywa zaworów i kilka innych pierdół - nie mniej jednak uważam, że silnik CF3 Z diesla są bardziej dopracowane niż CF2.
Miałem styczność z 136hp 140hp i 150hp.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
ok,dzieki za info. pozdrawiam......
A misku olejowe nie sa rozne w tych motorach?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Miska olejowa w 2,4 10V są te same.
A same turbo? Jak jest uksztaltowane,bo tam to juz raczej na pewno jest roznica
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Turbo jest inne, w 10v sterowane podciśnienieniowo zaworem WG o ile się nie mylę, a w 140 i 150hp masz podciśnienie, ale już elektronika tym steruje .
Dużo osób żyje w przekonaniu iż 10v nie ma zmiennej geometrii turbo co jest błędnym myśleniem .
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Czyli turbo136KM sterowane jest tylko i wylacznie poprzez wastegate i nie ma tzw.gruszki i overboosta (zawor WG umiejscowiony rownolegle do osi turbiny)?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Gruszkę ma,jest sterowana z muszli.
Wiec wizualnie czym sie roznią skoro obie mają "gruszki"?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Sterowaniem.136 ma sterowanie nadcisnieniem z dolotu a 140/150 podciśnieniem.Odwrotnie gruszka działa i sterowana jest za pomocą elektrycznego zaworu-tak w skrócie.
A czemu tak wnikliwie pytasz?Chcesz przerobić coś?
Sterowaniem.136 ma sterowanie nadcisnieniem z dolotu a 140/150 podciśnieniem.Odwrotnie gruszka działa i sterowana jest za pomocą elektrycznego zaworu-tak w skrócie.
A czemu tak wnikliwie pytasz?Chcesz przerobić coś?
Wszystko wskazuje(wtryski,pokrywa zaworow,ze mam motor 136KM a eper mi mowi,ze 140KM wiec po turbinie chce sprawdzic,bo wtryski i pokrywe mozna zamienic latwo...chyba musze aprawdzic czy overboosta mam i to chyba rozwiaze watpliwosc...gdzie go szukac w 166?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Tu masz turbo od 136 km.Ma charakterystyczny wężyk z reguły pomarańczowy.
http://allegro.pl/turbo-46520528-454...151071293.html
Wtryskiwacze z wersji 140 do 136 nie będą działały poprawnie.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
136 i 140KM to cf2 motory wiec na pierwszy rzut oka nie widac. i racja eper wskazuje mi 140KM tak jak pisalen ale wtryski sa z koncowka 002 a to cgyba wersja 136KM
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wtryski 002 miał silnik 136km
140 to juz cf3
- - - Updated - - -
Kolego bladzisz okropnie. Zobacz jak pod maska wyglada 136 a jak 140. Trzeba być ślepym zeby roznicy nie zobaczyc. Inne egr,kolektor wydechowy, rury wodne nad kolektorem wydechowym,pokrywa zaworow,kolektor ssacy,odma nie wspomne juz o innych pokrywach. Masa różnic. A ty mowisz ze tak samo wyglądają.
140 to cf3 a nie cf2
136
Załącznik 229154
Załącznik 229155
140
Załącznik 229156
Załącznik 229157
Ty czasem nie mylisz tego z jtdm ??? Nie wiem kto tu bladzi...jesli ja to przeprosze i przyznam Ci racje.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Edit: przyznaje Ci racje :-) i przepraszam...zastanawiam sie tylko dlaczego wg epera mam silnik 140KM a w dowodzie jeszcze lepiej,bo 128KW :-)
Trzecie zdjęcie jest z 20v :)
Fakt.Duża różnica jest w samym wyglądzie.Chociażby egr masz w 140/150 za silnikiem zawór elektryczny od tego.Pokrywa też się różni.Wstaw zdjęcie,to Ci powiemy co masz,jeżeli po samym turbo/kolektorze/egrze i innych pierdołach tego nie widzisz.
Widze ze jest 136KM ale dlaczego po vinie eper mowi ze to 140 KM? Turbo w 136KM jest z wastegatem tak jak w 1,9 105KM ale w 1,9 105 KM nie ma zmiennej geometrii a w 2,4 136KM jest?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Nie trzecie zdjecie nie jest z 20v. Rozumiem ze jest gownianej jakosci ale prosze cie...
Załącznik 229158
To jest 20v . Lapiesz różnice?
Twój silnik w eperze to cf2 140 . 140 od października 2000 roku 140 cf3.
Eper rozne dziwy w nazwach silników podaje. 2.4 130 z fiata marea to wg epera 2.4 136.
Nie kolego ty nie masz wastegate . Masz zmienna geo ale nie sterowaną overboostem jak w 140
Prawie wszystko jasne juz.Czym jest dokladnie sterowane turbo w 136KM-cisnienie z dolotu bezp.na gruszke idzie? co jest odpowiedzialne za ew.przeladowanie(to pytanie na wszelki wypadek i na przyszlosc)
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Kuźwa czytaj ze zrozumieniem,co inni piszą,bo czuję się jakbym tłumaczył dziecku z przedszkola.
Jasno i wyraźnie napisałem w poprzednich postach jak gruszka jest sterowana i z czego a Ty dalej ponawiasz swoje pytanie 'jak".
Na dodatek wstawiłem zdjęcie jak taka turbina od 136km wygląda.Normalnie matrix
W 166 bez względu na rodzaj,moc i km wszystkie diesle miały zmienną geo turbawki.Inne to już tylko wynalazki domorosłych "serwisów" alfy 166.
Wybacz mi ta szczegolowosc i ciaglosc pytań ale jeszcze raz zapytam.Cisnienie(nie nadcisnienie,bo czegos takiego pewnie nie ma) na gruszke idzie B-E-Z-P-O-S-R-E-D-N-I-O z dolotu i co odpowiedzialne jest za przeladowanie w tym motorze(136KM),bo w 1,9 cf2 zawor wastegate,ktory nie upuszcza naddatku cisnienia..a w 2,4 sama gruszka i jej sztanga? To tyle co chcialbym jeszcze wiedziec.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Masz nad i podciśnienie (albo pcha-nadciśnienie-albo zasysa-podciśnienie)Z gruchy idzie jak na foto turbo-bezpośrednio do gruchy-w 136km pcha sztangę do przodu.W 140/150km zasysa podciśnieniem.Jeżeli masz przeładowanie lub nie doładowanie,to wina może być w zapieczonych łopatkach lub ktoś grzebał w sztandze.
Inaczej zapytam.Co masz za problem?Może tak będzie łatwiej dojść.Robiłeś jakieś logi?Marchewa się zapala? Muli?Opisz problem,to może dojdziemy do sedna:)