Witam dzisiaj zauważyłem że mam dwa takie pęknięcia przy 2 ze śrub mocujących amorek przedni czy to niebezpieczne co z tym robić?Załącznik 226320
Witam dzisiaj zauważyłem że mam dwa takie pęknięcia przy 2 ze śrub mocujących amorek przedni czy to niebezpieczne co z tym robić?Załącznik 226320
No nie najlepiej to wygląda. W tym miejscu mocowanie amortyzatora jest osłabione, skoro pękło niewykluczone a wręcz pewne, że z czasem i z jazdą będzie się powiększać. Czym to może skutkować? Wjedziesz w dziurę i amortyzator wejdzie w maskę. Widziałem już takie przypadki, co prawda były spowodowane korozją w tych miejscach, ale zarówno korozja jak i pęknięcia tego typu osłabiają materiał.
Auto obniżone? Problem znany z BMW E36, na glebie. Ja bym zdemontował, zaspawal, wyszlifowal i pod kolor. Dodatkowo rozpórka.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
auto na seryjnym zawiasie opony 215/45 17
Spróbuj najpierw tą szczelinę przerysować czymś ostrym i zobacz czy to na pewno pęka kielich czy tylko sam lakier ;)
niestety to nie lakier jest takie pęknięcie z daleka wygląda jak ryska itp ale jest to pęknięcie przy dolnej są 3 śruby przy 2 jest taka kreska pęknięcia..:(
jeżeli to lewy bez numeru VIN to ja bym go wymienił a nie spawał, zmęczony materiał + spawanie... nic dobrego z tego nie będzie
on się trzyma na punktowych zgrzewach, dla blacharza nie jest to nic trudnego do zrobienia
możesz to kupić nowe albo z jakiegoś anglika
sprawdziłem sprężyny jakie są bo auto jest sprowadzone i wyglądają na świeże... wszystko tam jest świeże ... każda sprężyna ma dużą kropkę żółta a poniżej czerwoną orientuje się ktoś jak rozpoznać czy to są sportowe czy fabryczne? foto przedniego amora w nadkolu
Załącznik 226474
Seria ma takie kropki.
Pokaż zdjęcie z profilu jak auto siedzi, to będziemy mogli się upewnić.
mam pytanie także o to co zaznaczyłem na foto czy to normalne wewnątrz nadkola ta blacha ma takie łączenie że widać szparę z obu stron prawa lewa nadkole takie że można tam wsadzić palec czy tak są te blachy połączone u Was?
i na drugim foto takie jakby coś zaspawane z obu stron to jest takie wieczko nie wiem czy to normalne?
Załącznik 226551Załącznik 226552
Tak wyglada cały kielich. Wszystko wyglada ok. Chociaż nie pamietam czy szpara nie jest po całej długości taka sama.
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
szpara jest taka sama a takie jakby klapki zaspawane na tym nadkolu wewnątrz co zaznaczyłem na drugim foto?
co do kielicha? auto z włoch zawias wygląda na seryjny... dość twardy moim zdaniem ale auto nie jest niskie.... no ale są przy dwóch śrubach mocyjących amor pęknięcia na kielichu co może spowodować że takie coś pęka? auto nie ma grama korozji.. boje się że mi wywali amora i teraz taka jazda to mega dyskomfort....
To z drugiego zdjęcia to otwór technologiczny, fabrycznie mastyką zaślepiany przed malowaniem.
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
A to pęknięcie to lepiej wymienić kielich. Nowy z aso i do profesjonalisty przez duże P.
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
tylko taka naprawa zapewne wiąże się z niemałym kosztem a zapłaciłem niemało za tą gt...
zastanawia mnie co może powodować że takie coś pęka przecież samo sobie raczej nie ma prawa pęknąć i to przy 2 śrubach..
Ja bym to naciął tj.zrobić szczelinę i zaspawał ktoś kto ma.pojęcie o spawaniu w życiu bym się nie brał za wymianę kielicha tym bardziej że nie jest zgnity.
Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
popsuć się może nawet po solidnej dziurze (może po setnej)
spawanie kielicha - nonsens, pęknie
wymiana pokrywy kielicha - nic skomplikowanego, trzyma się jak już pisałem na punktowych zgrzewach
Wymiana kielicha może tu trochę kosztować :/ Cena nowego w ASO bedzie pewnie zaporowa, a wsadzanei używki nie bardzo ma sens bo za chwile moze być to samo. Najbardziej optymalny dla mnie wariant to byłoby spawanie tego kielicha metodą TIG, od dołu kielicha jest troche miejsca i mozna porobić wzmocnienia, ewentualnie obspawać go. Nic na tym nie stracisz, bo jak pęknie znów to wiesz ze wtedy będzieesz musiał wyłożyć worek $$$$ na stół w ASO :D
uzywaną "czapkę" kupi za 100zł... która może nigdy nie pęc...
Tak sprawdzam teraz ile może kosztować ten kielich - sprzedawany jest jako cały bok podłużnicy. Drogo.
Także spawaj, szlifuj, maluj i będzie ok
wg eper tak, na allegro nie bardzo...
http://allegro.pl/alfa-romeo-gt-cwia...780633383.html
do wymiany ma raptem fragment zaznaczony na zdjęciu czerwonym kolorem :
Załącznik 226595
tam nawet nie trzeba spawać jak się ktoś postara... zgrzewy punktowe i pasta - nic więcej nie trzyma fabrycznie tego elementu
Najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u blacharza, uzyskiwanie porad od ekspertów z forum to wróżenie z fusów większość jest przesadzona i na wyrost.
nie ma przymusu słuchania rad forumowiczów :D
nie zajmuję się wróżeniem z fusów [MENTION=24288]AK.[/MENTION] - dzielę się wiedzą praktyczną...
[MENTION=10119]wiedzmaak[/MENTION] - dokładnie, wtedy wymieni maskę, błotnik, może zwrotnicę i felgę plus parę innych drobiazgów :D
To jest oczywiste, chyba że to rady praktykujących blacharzy i,lub metalurgów. Rady inżyniera projektującego płyty podłogowe też były by w cenie. Reszta to "bełkot" i przypuszczenia.
A skoro tak licznie padają porady, poradzę i ja. Zrobić trzeba. Tragedii nie ma, nic do środka nie wpadnie. Zajrzyj pod maskę co jakiś czas i umawiaj się do warsztatu na konsultacje-naprawę.
;)
rozumiem że naprawiałeś ten element, wiesz jak jest zgrzany z resztą?
po co w ogóle coś komuś radzić na tym forum skoro to tylko cytuję za [MENTION=845]slavol[/MENTION] "bełkot"?
Bo jedyną sensowną radą jest co napisałem - jechać do fachowca. A jeśli ktoś tu taki jest niech doradzi.
spoko, nie naprawiałem nigdy kielicha w GT, żaden ubezpieczyciel drogi nigdy mi za niego nie zapłacił i nie zajmuję się samochodami od ponad 20 lat :D
w ogóle się słabo na tym znam i tak sobie tylko napisałem
edit by me: - a w zasadzie dodano :) - dzięki za punkty, dawno nic nie dostałem a lubię jak ktoś doceni moją szczerość :)