Witam, problemem w alfie jest brak mocy do 3k rpm.Odpinałem przepływke i gorzej jedzie,egr zaślepiony.Turbo dmucha prawidłowo.
Printable View
Witam, problemem w alfie jest brak mocy do 3k rpm.Odpinałem przepływke i gorzej jedzie,egr zaślepiony.Turbo dmucha prawidłowo.
U mnie takie objawy jak u ciebie powodował przepływomiesz podając połowe wartości zadanej powietrza.
W mojej byłej 2.4 20 v też miałem kiedyś taki problem. Pytanie czy na dniach nie było grzebane coś przy EGR, u mnie wystarczyło rozłożyć i ponownie założyć EGR, oczywiście zaślepiony i wyrzucony z softu.
Skontroluj wszystkie rury dolotu, może gdzieś jakaś dziura jest, albo puściła któraś obejma.
Odswierzam temat...
Na jakiej zasadzie dziala turbina w motorze 105KM? Jest sterowana podcisnieniem za pomocą zaworu upustowego,bez zmiennej geometrii to na pewno ale to podcisni enie dostaje od vacum pompy czy jak? Vacum pompa podaje to w dolot?Pozamienialem juz prawie wszystko z jednej alfy do drugiej i ciągle tak jakby turbiny nie bylo.Caly uklad dolotowy szczelny,Turbo ładuje do 2.2bara to chyba znaczy,ze dziala tylko dlaczego tej mocy nie czuc.Ja wiem,ze to tylko 105KM ale jedzie sie jak wolnossacym benzyniakiem.Zadnych bledow nie wywala wiec to raczej jakas usterka mechaniczna...Nie zamienialem tylko pompki w baku(choc ta pokazuje dobre cisnienie),vacumpompy(w tej obecnej troszke cos zgrzyta delikatnie) Ewidentnie cos mi ten silnik przydusza i nie ma tej mocy co byc powinna.egry i inne zawory czyscilem,zaslepilem, filtry wszystkie wymienione,nic nie dymi,nie szarpie tylko to zasrane turbo jest jakby go nie bylo :-) Podejrzewam ten zawor upustowy albo pompe paliwa w baku ze jest przytkana-od tego moga byc takie przyczyny,bo juz zaczynam myslec ze rozrzad jest przestawiony albo sam czujnik walka padniety...Moze ktos mi podrzucic jakiegos linka dotyczacego dzialania turbiny w tym motorze lub wyjasnic te sterowanie podcisnieniem?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Ale co ma do tego zawór upustowy skoro jak sama nazwa wskazuje upuszcza nadmiar ciśnienia.
Skoro masz doladowanie 1.2 bar( 2.2 to podajesz chyba z atmisferycznym) to dmucha ładnie nawet bardzo.
W mojej 1.9 105 dmuchalo do max 1.05 a auto było bardzo sprawne jak na 105 koni ( 60-100 IV bieg ponizej 8 sekund a 80-120 na V 11.5)
Zrób logi dynamiczne ,bedzie widac czego brakuje.
Chyba ze nic nie brakuje a oczekujesz ze bedzie jeździł jak tdi czyli szarpal momentem z dołu. W jtd tak nie ma a juz w szczególności w najslabszym 1.9
O to chodzi,ze logi są w jak najlepszym porzadku a mocy w ogole w porownaniu do drugiej alfy,ktora zbiera mi sie juz przy 1800obr. Poza tym cos ewidentnie blokuje turbo.Czuc tego "muła" niebywale
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Katalizator ma?
Nie ma kata.uklad wydechowy drozny.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
No to skoro jest wszystko dobrze to jak moze byc źle? Skoro wszystkie logi są w normie to wtryskiwacze ci zostają do sprawdzenia,nie wiadomo jak się zachowują pod obciążeniem.
Wtryski tez zmienilem z drugiej alfy sa w jak najlepszyn porzadku.tu gdzies musi byc usterka mechaniczna skoro komputer jej nie wykrywa
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/kiBaeZAyYIQ
Tak jeździła moja 105-tka.
Zrobilem dzis logi dynamiczne na przeplywomierzu odlączonym i podlączonym.Przeplywomierz zostal podmieniony po raz kolejny z drugiej Alfy o tych samych parametrach,(rocznik,pojemnosc,nawet klor ;-) ) Tam dziala bez zarzutu wszystko.Nawet jak go odlacze (w tej dobrej Alfie)to moc jest tak jakby byl podlaczony wiec musi byc dobry. Logi natomiast w tej zamulonej Alfie wykazują odchyly od normy jesli dobrze odczytuje te wykresy...Co poza przeplywomierzem jeszcze moze to powodowac? Uklad szczelny na bank(rozbieralem go i skrecalem,czyscilem dwa razy)...Moze to intercooler niedrozny-czyscilem go i plukalem pod bierzaca wodą,bo z zewnatrz byl zalepiony trochę)...Moze rurki w odmie(te dwie od dolu) odwrotnie podlaczylem,bo puszke odmy tez niedawno czyscilem-juz nawet takie pomysly mam.. Ponizej logi dynamiczne(wszystko na 3 biegu do oporu) zdarzalo sie,ze przy 3500 gasł i wywalalo blad po191 ale akurat teraz nic sie nie wydarzylo..uprzedzam,ze wymienialem czujniki,regulatory itp.nie wspominajac o filtrze paliwa...nawet ten zaworek podcisnienia na sciance grodziowej podmienialem.zawor EGR podczas tego logowania nie byl zaslepiony-jednak logi mowia,ze byl nieaktywny i otwarty tylko na 1%.Pozniej go zaslepilem ale bez zmian.jakmulila tak muli ...
https://drive.google.com/file/d/0Bw1...w?usp=drivesdk
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Regulator ciśnienia paliwa masz na pewno sprawny?
Takze podmienialem go z drugiego auta.dodatkowo zalozylem nowe oringi na niego.w tamtej Alfie dzialal dobrze i jeden i drugi regulator...tak samo jak i inne czujniki.jak pisalem wczesniej nie podmienialem tylko pompy paliwa,czujnika walka rozrzadu,vacum pompy,intercoolera i samej pompy CR.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Miałem podobnie, okazało się, że był pęknięty przewód powietrza między interkulerem a katalizatorem. Sprawdź ogólnie wszystkie przewody powietrzne i paliwowe.
Przewod powietrza miedzy ic a katem? Pierwsze slysze o czyms takim...poza rym wszystkie przewody sprawdzalem bardzo dokladnie.jutro jeszcze raz zabiore sie za szukanie czyszczenie rozbieranie...
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Male sprostowanie: jednak jest katalizator(jak ja moglem go nie zauwazyc),myslalem,ze to tłumik srodkowy :$ ...
Rozlaczelem go zaraz za plecionką(zlaczem elastycznym i podczas proby przejazdu zadnej roznicy poza glosniejsza pracą silnika nie zauwazylem.moze jakby wklad wybic i skrecic go z powrotem to wtedy cos pomoze ?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka