Witam, mam niepokojący problem. Powyżej 100 km/h samochód zachowuje się bardzo niestabilnie
1. Telepie się kierownica
2. Mam wrażenie jakby przód mi "pływał"
3. Czuje znoszenie, niestabilność
Printable View
Witam, mam niepokojący problem. Powyżej 100 km/h samochód zachowuje się bardzo niestabilnie
1. Telepie się kierownica
2. Mam wrażenie jakby przód mi "pływał"
3. Czuje znoszenie, niestabilność
Luzy na koncowkach kierowniczych, krzywa felga, za malo powietrza w oponie.. i milion innych. Podnies przod i poruszaj kolem na boki, sprawdź tez czy na kierownicy jestt luz.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Jeeszcze górne wachacze do sprawdzenia, ewentualnie jak jest wysoki profil opony też potrafi wywołać niestabilność.
Zawieszenie wywalone, do wymiany... Nie ma co kombinować i gdybać.
- - - Updated - - -
nie rozumiem co ma profil do niestabilnośći? jedynie może trzeć jak za duży...
- - - Updated - - -
luzy sprawdź przy wylączonym silniku, czy stuka kierownica kręcąc prawo, lewo...
Z oponami chodzi tutaj o polaczenie wysokiego profilu i waskiej opony, efektem jest bujanie auta i odczucie niepewnego prowadzenia.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Raczej nie profil tylko waska felga a szeroka opona . Wtedy auto mogło by sie na tych waskich felgach przesuwać
Mialem.kiedys opony 165 w fiacie marea. Bujalo bardzo i auto plywalo.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
No i doszedł jeszcze jeden ciekawy problem, przy ruszaniu telepie mi samochodem, chyba się coś nieźle rozpieprzyło :((( jade z tym do mechanika nieabawem
Witaj jak piszesz i reszta tu kolegów to moze być zawieszenie, poduchy silnika i milion innych rzeczy ale jak napisałeś że przy ruszaniu telepie to mogą być przeguby wewnetrzne. Ja mam taki sam objaw i tez myślalem ze zawiecha wywalona a okozało się że to już tak zniszczone są przeguby że przy ruszaniu telepie budą.
orientujesz się jaki to koszt?
to zalezy jaki masz rok produkcji i jaki silnik i moc. Ja do mojej 1,9 8v 115 km wymieniam odrazu dwie polosie aby sie nie bawic.Koszt czesci okolo 800zl ale to zalezy jaki ty masz rok i moc bo wystepowały dwa rodzaje przegubow wewnetrzych. Ja mam akurat te droższe a u ciebie mogą byc te tansze tam bodajrze sztuka pomiedzy 200-250zl, oczywiscie pisze o firmie gsp i calej polosi.
- - - Updated - - -
Ale tez jest tak żę przegub wewnetrzny strzela jak sie juz skonczył czyli przy ostrym dodaniu gazu badz natychmiastowym puszczeniu gazu słychac to( tu na forum jest to opisane)
Okazało się, że to jednak poduszki.
Witaj TO TYLKO SIE CIESZYĆ.
Poduszki wszystkie czy na skrzyni badz silnika?
Już się orientowałeś ile koszt?
Może kiedyś komuś się przyda takie info:
U mnie przy ruszaniu telepało karoserią - wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów załatwiła sprawę. Miałem jeszcze trzęsienie się całego nadwozia podczas przyśpieszania samochodem powyżej 70 km/h, jadąc stałą prędkością było ok - padł krzyżak prawej półosi.
.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Jeśli chodzi o poduszki to siadła przy skrzyni ta droga i któraś boczna, koszt za poduszki to 500 zł + robota 120 zł (60 od poduchy), ale cieszyć się nie mam z czego, bo mi mechanik powiedział, że sprzęgło siada, trzeba robić, nie wiem jeszcze czy samo sprzęgło, czy dwumas, jak dwumas to leże konkretnie, ostatnio w moją alfe wpakowałem koło 3 tysięcy bo robiłem jeszcze blacharke, więc po prostu nie wygląda to dobrze, ale mam nadzieję, że jak się uporam z tym wszystkim to może trochę pojeżdżę
Witaj ja jestem można nazwać swieżo po wymianie właśnie sprzęgła i dwumasy. Wszystko kupione w komplecie czyli dwumas sprzęgło docisk i łożysko bez śrub bo akurat nie mieli na stanie ale już kolega mechanik zamówił. Zestaw mnie wyszedł okolo 1750 zł wymiana na ogół kosztuje 350 zł w zwyż no i oczywiscie nowy olej do skrzyni, i uszczelniacze odrazu wymieniłem. Zestaw VAleo kupiony w necie najtaniej wychodził.Za wszystko zapłaciłem około 2,5 tyś.
Jęśli chcesz długo pojezdzić to zrób wraz z dwumasą, bo tak naprawde nie wiesz dokładnie kiedy walnie dwumas po wymianie samego sprzęgła a wtedy znów koszt wymiany
Ja na twoim miejscu mati założyłbym lepszej jakości jednomas połowe taniej a samochód i tak bedzie jeżdził.
Witaj tyle co ja się orientuje to nie ma sztywnego koła do AR czyli tak zwany pro kit 4 czy coś z valeo robi to. Już to ogarniałem wiem tyle co znalazłem żę nie którzy przekładaja z benzyny ale z jakiego silnika co i jak to nie pamietam. A tak po za tym wydać 1750 zl na zestaw w porownaniu do innych modeli aut to naprawde mało badz podobnie( vw i bracia jak audi skoda seat podobna cena ale opel bmw i tak dalej to juz tanio) miałem opla vectra 2,2 dti i uwiesz dwu mas sam nowy kosztował luka badz valeo 4 tyś a sprzegło okolo 800zl wiec jak dla mnie to nie drogo za nową cześć ktora wytrzyma 200-300 tyś km a komfort lepszy niż jakieś cuda modzić dla paru złotych oszczednści
To była tylko propozycja, jak ktoś by nie chciał wydawać dużo kasy na samochód.
Witaj nie wiem dlaczego stwierdzasz ze valeo trzyma 60 tys ja jestem p wymianie dwumasy ktora siedziała 156tyś i jeszcze by potrzymała żeby nie sprzegło
A tak po za tym 60 tyś w moim przypadku to okolo 2,5 roku jezdzenia więc zdaje mi się że coś co jest warte 1200zł wytrzymuje tak mało to coś dziwnego \( sachs kosztuje 2tys0 jeśli iść tym co pisałeś to powinien wytrzymać 3 lata mojej jazdy jeśli patrzeć po cenie
Po za tym jeśli tobie wytrzymała tylko tyle km przejechanych to albo ytrafiłeś na coś ferelnego albo tak jezdzisz ostro.
Sporo założyłem sprzegiel,większość to valeo bo jest tanie i ludzie to kupują ,niedosc ze jedno na pięć działa ujowo to jeszcze po dwóch latach juz czuć ze to można by już zmieniać.
Mowie tu o dieslach w benzynie jakoś problemów nie było chyba
Przrjezdziles 156 tysięcy na kupnym valeo? To chyba rekord jest
Ja nie przejechałem tyle na valeo tylko kupilem auto gdzie było już do wymiany sprzęgło a dla zasady chciałem dwumase odrazu machnąć i dostałem od poprzedniego własciciela dokumenty w których było że kiedy było wymieniane i to on wymieniał.Mogę powiedzieć jeśli chodzi o sprzegło to było dwa razy wymieniane w czasie jednej dwumasy valeo gdzie sprzędło także valeo. Ale też pamietajmy że jednak cena swoje robi chodz jeśli chodzi o sprzęgło to raczej różnica 2-3 stów więc jak dla mnie małą ale różnica za dwumase duża zapłać 1150zł a zapłać ponad 2tyś. O to mi chodziło.
Wiesz tak naprawde możemy się spierać i pisać o tym lata i tak zawsze bedzie coś, trzeba pamietać to nie są samochody nowe z salonu czy 3-5 letnie tylko 10 plus więc mało kto chce kupe kasy inwestować w samochód który kosztuje niecałe 10tyś.
Ja po prostu nie kupie do swojego auta sprzęgła czy dwumasy valeo.
Jak padnie mi w obecnej 2.4 to potestuje fabrycznie regenerowane dwumasy plus sprzęgło luk
Co do dwumasu oryginal wytrzyma ile km w takim silniku 1.9 16v? W poprzednim moim samochodzie dwumas oryginalny wytrzymał 184tyś.
Ciężko stwierdzić. W moim 2.4 mam 250 tysiecy . Książka serwisowa mówi o wymianie samego sprzęgła,wiec mozna przyjąć ze w sprzyjających okolicznościach 300 tysięcy wytrzyma. Ale równie dobrze moze skończyć sie po 100 tysiącach. Wszystko zależy od użytkownika.
W 1.9 jtd 105 we fiacie mam 400 tysięcy i dwumas fabryczny,ale juz dopomina sie wymiany
Sprzęgło + dwumasa 2030 zł, tyle kosztowały części. Ślicznotka mnie nie oszczędza, jeszcze popsuł się alternator, czyli kolejne 250 zł + napinacz 90 :D robocizna tego wszystkiego 800 zł, jeszcze doszły pewne poprawki duperele, to już sie nie mówi nawet, także miłość jest ślepa i tyle co tu dużo gadać haha