Witam kupiłem układ dolotowy i filtr stożkowy i czy ktoś mógłby mi poradzić jak postępować podczas wymiany starego układu na nowy??
Printable View
Witam kupiłem układ dolotowy i filtr stożkowy i czy ktoś mógłby mi poradzić jak postępować podczas wymiany starego układu na nowy??
Ja osobiscie moge doradzic zeby tego nie robic no ale... moze w TB cos to da.
jesli masz uklad dolotowy nowy o takiej samej srednicy to juz polowa sukcesu ale podejrzewam ze jest innej (miejszej) wiec tu pojawia sie pierwszy problem a mianowicie nieznaczy spadek mocy bedzie, kolejna sprawa jest to ze prawdopodobnie padnie Ci przeplywka bo stozki maja znacznie inny przeplyw ale to swoja droga a i przy okazji nie zdziw sie jak zacznie Ci palic wiecej ;) w kazdym razie musisz podlaczyc wszystkie czujniki do nowego dolotu bo inaczej tego sobie nie wyobazam.
Kurcze panowiem jest w dolku, zakupilem juz uklad i chcialem sie dowiedziec jak wyglada proces wymiany tego wsyztskiego. A dowiaduje sie ze to zly pomysl;/ Nie wiem co mam zrobic. A moze jest ktos kto dokonal podebnej przemiany w silniku turbo?
Jaki zestaw kupiles? pokaz jakies foto.
Podejrzewam ze to kawalek rury ze stozkiem, czyli odcinek do przeplywki.
Nic nie powinno sie stac i powinno wszystko smigac.
Jesli doprowadzisz zimne powietrze do stozka mozesz odczuc znaczna poprawe w porownaniu do zwyklego filtra. Zwlaszcza moment obrotowy powinien troche wzrosnac.
Dobrze zamontowany filtr stozkowy to same plusy :)
czyli jakie? bez polerowania kolaktorow bez 4-2-1 nie bedzie zadnej rozniczy a jesli nawet to w takim stopniu ze bedzie to wogole nie odczuwalne pozatym tylko wyglad i specyficzny dzwiek zasysanego powietrza bedzie sie roznic, proponuje przejrzec np elektroda.pl tam jest wiele tematow o stozkach gdzie wypowiadaja sie ludzie pracujacy na hamowaniach oczywiscie nie neguje zakupu filtra stozkowego ale wg mnie bez dalszych modyfikacji dolotu jak i wylotu nie ma to najmiejszego sensu chyba ze działanie autosugestywne ;)
wracajac do tematu, tak jak mowilem wczesniej wywal seryjna rure i zaloz nowa poskrecaj dobrze wszystko opaskami pamietaj o tym ze powietrze zasysane przes silnik powinno miec jak najmiejsza temp wiec jesli masz dostep do jakis materialow termoizolujacych to sproboj "wystrugac" jakas oslone dla stozka z dostepnem powietrza z zew samochodu (o ile bedzie taka mozliwosc), podlacz wszystkie czujniki jesli brakuje jakiegos otworu na czujnik to wywierc go i dospawaj nakretke z odpowiednim gwintem w miejscu gdzie nie bedzie to tak bardzo widoczne aby nie zepsuc efektu i mozesz smigac dalej :) chociaz jesli kupiles dedykowane to wszystkie otwory itd powinny byc juz, moze wrzucisz jakas fotke tego nowego dolotu?
Układ dolotowy uniwersalny, ______ CAŁY ZESTAW (644784510) - motoAllegro
FILTR STOŻKOWY SIMOTA dolot 240KM ZAIMPREGNOWANY (644416618) - motoAllegro
podaje fitki i mam peszcze jedno pytanie w jakiej odległośći podłączyć przepływomież od filtra
dla niektorych plusem bedzie dzwiek i wyglad :p
duzo zimnego powietrza, ktore bedzie dostarczone przez dobrze zamontowany filtr stozkowy, zdecydowanie poprawi prace silnika i moze podniesc nieco moc a zwlaszcza moment obrotowy
dobry stozek jest zdecydowanie lepszy niz zwykly fitr powietrza.
Ale jeszcze lepiej w standardowym dolocie sprawuje sie sportowa wkladka filtra np. k&n
Polecam takie rozwiazanie bo w wiekszosci wypadkow bedzie to bardziej efektywne niz stozki
Ja bym na twoim miejscu odsprzedal ten stozek. Bedzie fajnie buczec a jak pod maska zrobi sie goraco to momentu ubedzie. Mozna poprowadzic rure gdzies z dolu, ale jak zassie syfu to lepiej nie mowic..... . Ja sobie teraz wlozylem filtr kn i przeczyscilem przepustnice, i jest fajniejsza reakcja na gaz, a mocy na pewno nie ubylo.
a jaki mi filtr proponujecie k&n fajnie jak to by był stożkowy jakiś dopasować do mocy silnika może coś bardziej wydajnego pozdro
Proponuje jak wyżej wlożyć wkladke k&n dedykowana do twojego modelu.
Będziesz zadowolony z efektu.
skoro juz kupil to niech to podlaczy i niech sam sprawdzi, jesli nie bedzie to mu odpowiadac to wtedy odsprzeda i ponownie kupi sam wklad np K&N
jak podłącze to wam powiem a co do filtra K&N to do mojego auta bendzie chyba tylko wkładka K&N a czy jakiś inny K&N bym wolał dobrać tylko w stożku i tak samo drogie te filtry
A czy układ dolotowy nie jest za gruby średnica power rury 75mm
po obejrzeniu zestawu powiem wprost - sprzedaj to! a co do srednicy, zmierz srednice wew z rury oryginalnej jesli bedzie taka sama to znaczy ze jest ok jesli wieksza lub miejsza to nic dobrego to nie wrozy oczywiscie sama dlugosc od filtra do przepustnicy tez jest istotna
tak mi się zdaje że srednica orgilalnego układu jest miejsza a jaka ta lugocs ma byc filtra do przepustnicy
Z twojego opisu wynika że masz silnik 2.0 V6 TB ...
Po pierwsze: Uniwersalne doloty nie istnieją ! (na 99% taki dolot popsuje osiągi)
Po drugie: Po jaką cholerę ci stożek w silniku z turbiną ? gdyby to był wolnossący to rozumiem można próbować kombinować (długość, średnica i doprowadzenie zimnego powietrza itd.)
Po trzecie: turbina jest od tego żeby zapewnić max dopuszczalną bezpieczną dla silnika ilość zimnego powietrza ! i wydaje mi się że stożek i dodatkowa rura z zimnym powietrzem ci się w tym silniku nie przyda :\ (tam nie ma miejsca na tzw. dodatkowe zimne powietrze, a V6 TB ma intercooler, który chłodzi powietrze przed wpompowaniem go do komory spalania ;) )
Moim zdaniem powinieneś kupić sobie dobrą wkładkę do filtra i nie jakiś "no name" z alledrogo.pl. Ja mam wkładkę wykonaną z kilku warstw metalowej siatki (nie wiem jakiej jest firmy, do dzisiaj tego nie rozszyfrowałem, taki już przyjechał z Włoch, od czasu do czasu ją czyszczę specjalnymi środkami do filtrów "Jacky'ego" i jest ok)
Nie kombinuj z takimi uniwersalnymi stożkami bo ten przeszczep może się nie przyjąć i twoja Alfa go odrzuci :)
Jesli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ...
zobacze jak zamontuje jak bendzie to lipne to wymienie na orginalny wlot i filtr,
ale zobaczymy może sie ktoś wypowie jeszcze ,bo jak widać wasze opinie nie są zachęcające
pozdro
Witam filtr doszedł a czekam jeszcze na układ dolotowy lecz jak tam patrzyłem pod maską to tam jest nie zaciekawie to układ dolotowy łączy sie z turbosprężarkom i jest nie zaciekawie bendzie kombinowanie czy ktoś to montował w silniku turbo to nie wiem do tej pory
pozdro
Ja osobiście jestem negatywnie nastawiony do takich pierdół ...
Jak widać nie było chętnych, sprawdź swój zakup i wypowiedz się o nim w miarę obiektywnie na forum ;-) może ten twój uniwersal działa, choć dla mnie z teoretycznego punktu widzenia jest to skazane na niepowodzenie ... (jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego)
Witam układ dolotowy i stożek wymieniony lecz w czasie jazdy jak wcisne gaz do dechy to czasami mi poszarpuje lecz byłem u elektryka i mi powiedział ze jak wtryskiwacze sie nie swiecą na desce w czasie jazdy to wszystko oki.
I mi powiedział ze to może jest wina świec lub kabli, nie wiem dokładnie
co wy otym sądzicie, prosze o opinie
pozdro
wrzuć fotki dolotu :) , a poszarpywanie może być spowodowane właśnie wymienionym dolotem.. skoro wcześniej tego nei było ? może podczas wymiany uszkodziłeś przepływkę, albo gdzieś układ jest niedokręcony i zasysa "lewe" powietrze.. świece i kable raczej bym odpuścił skoro wcześniej było ok.
ja w mojej gtv 2.0 ts wymienilem seryjny filtr na stozek i jest lepiej , stozek jest w puszce po starym filtrze ale bez gornej osłony i wydaje mi sie ze jest lepiej.
szczerze to nie wiem jaka to fi\rma od kumpla ze sklepu z czesciami tuningowymi wzielem ok 50 zl kosztowal. na probe wziolem :P tylko
..GTV'ki mają na tyle dobrze rozwiązany ukł. dolotowy seryjny .. że nie warto kombinować
ze stożkami, wyrzucanie pieniędzy ..najlepszym rozwiązaniem jest wkładka K&N lub
jeszcze można wkładkę NOVITEC'a ;)
K&N
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ter::1318.html
NOVITEC
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ter::1179.html