-
166 2,4 jtd automat
Cze znowu problem:<
Kobita wróciła z piszczącym brzęczkiem od skrzyni , światełka wewnątrz zapalone, sygnalizacja lewych drzwi ze otwarte a są zamknięte, na zegarze nie świeci jaki bieg wybrany,i tryb awaryjny skrzyni świeci po naciśnięciu hamulca brzęczek milknie tryb awaryjny sie wyłącza i pojawia sie na wyświetlaczu bieg i tak na zmianę?Myśle ze to zwarcie , wiązke rozprułem w kalpie i nic to nie dało , odłączałem wtyczki z poszczególnych drzwi myśląc ze to centralny i nic , po wyjęciu bespiecznika nr 14 z pod kierownicy jest cisza ale dalej problem .....Fura uziemiona...
Ktoś?? coś ???
-
Masa sprawdzona?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
-
-
Sprawdz w bagazniku czy kabel masowy od Aku jest dobrze dobrze dokrecony. Druga masa jest w podszybia zdaje sie w okolicy zbiorniczka wspomagania. Przynajmniej tak jest w przedlifcie w jtd. Nagrzewnjca szczelna? Moze leje sie na sterownik skrzyni? To sprawdz koniecznie bo te sterowniki do aisinow są prawie niedostępne
wysłane z WC
-
Pierwsze co to bym zajrzał do sterownika skrzyni. Dostęp banalny, wystarczy boczek tunelu zdjąć.
-
Tak zrobie tylko z roboty wroce
-
Dzieki panowie ogarniete,śniedz na nóżkach scalaka w sterowniku od skrzyni ;)
-
-
Wilgoc na obudowie od wewnatrz
Ale po ulewie ostrej to bylo , musiala sie woda dostac.Jeszcze jedno wymienialem pasek wielorowkowy I wszystkie rolki I po miesiacu zaczoł piszczec.Wymienilem pasek na conti byla chwila spokoju I to samo...Wydaje mi sie ze na rolce alternatora to piszczy , co jest grane?
-
A dobrze go napiąłeś ?.Tam są 2 napinacze.Jeden automatyczny ze sprężyną a drugi na mimośrodzie.
-
Tak jak piszesz, ten automatyczny mam nowy I napiołem go dosyć mocno .
-
Może jakoś olej poszedł na pasek? Przy dolewce np.? A jakie napięcie pokazuje na kompie alternator? Może stawia opór i stąd też może być problem.
-
1. Ale napinałeś automatycznym czy mimośrodowym napinaczem ?
2. Pasek idzie równo ?
3. Czy pasek i napinacz mocno drgają podczas pracy silnika ?
-
Napinałem mimośrodem,pasek idzie równo,nie dolewam oleju , napinacz drga na wolnych obrotach,alternator musze sprawdzić bo wydaje mi sie ze tam bedzie problem . Sprawdzalem tez na włączonej I wyłączonej klimie , bez zmian .Jak sie nagrzeje to piszczy troszke ciszej ale nadal wkurza strasznie . Czyżby łożysko na alternatorze ? W piątek pasek zrzucę I sie zobaczy .
-
Drgania mogą być od sprzęgła alternatora.
-
Napiecie przy 2 tys obrotów jaie pokazuje multiscan to 13,7 volta przy zapalonych światłach bez świateł 13,822 v , na wolnych obrotach nie piszczy , jak pisałem w piątek zdejme pasek i zobaczę jak sie rolka alternatora obraca.
-
Mi kiedyś drgał napinacz i okazało się,że gdy zdejmowali lub nakładali w warsztacie pasek,to ja zdeformowali i zrobiło się jajo,ale to w poprzedniej belli.Kupiłem zamiennik do rolki i przestało drgać.Chociaż to nie powód,aby pasek piszczał.Może jakaś podróba tego paska.Ja jeżdżę na gates i nic mi nie piszczy a na tym pasku to jak nic z 60 kkm mam nalatane.Zmień pasek na stary,który wymieniałeś i zobacz wtedy.
A napięcie to masz takie jak u mnie na mesie pokazuje.
-
Heh.... cienki jestem, zmieniłem na gates ten stary i napiołęm na maxa tzn dziurki w poziomie nad śrubą od rolki,wcześniej w pionie były, myślałem ze wystarczy bo skok dosyć duzy na tym mimośrodzie jest 2 tygodnie chodził i była cisza później widocznie sie wyciągnoł i piszczał na rolce od alternatora ... Narazie cicho jest, zobaczymy jak długo....Dzieki za pomoc :>(nic tak nie wkór.ia jak piszczący pasek)
-
Ale ten pasek napinasz do momentu kiedy blokadę od napinacza sprężynowego wychodzi luźno.