Jak w temacie.Znacie jakeigos fachowca od alf w woj lubelskim??
Printable View
Jak w temacie.Znacie jakeigos fachowca od alf w woj lubelskim??
Luz na zaworach
ss 0.47 - 0.50
wyd 0.27 - 0.30
Tyle mogę pomóc...
ok a moze jakieś wskazóki do ustawiania??
Nie robilem tego jak dotąd, ale też mnie to czeka.
Wiem jedno - kupa rozbierania...
a nie odwrotnie tu chyba chodzi oV6 turboCytat:
Napisał Scrat-155
no to wesoło
A czy ja mam coś innego? Poza tym dane "książkowe".Cytat:
Napisał 75andrew155
tak TURBO.Więc jak z tymi luzami :roll:
Tak jak pisałem są to dane od Twojego modelu ściągnięte z programu LS'a.
OK spok
Gdzie ja mogę te dane zobaczyć możesz mi podać namiar?Cytat:
Napisał Scrat-155
Trzeba sobie sprawić InfoTecha-Leader service i wtedy zobaczysz :mrgreen: :mrgreen:
W necie z tego co kojarze tego nie ma.
szkoda dał bym głowe że to jest pomyłkaCytat:
Napisał Scrat-155
WG Autodaty
Ssący 0,48 - 0,50
Wydechowy 0,28 - 0,30
Luzy na zimnym silniku
Ja ma dane w Autodata takie jak napisał scrat-155 ale rzeczywiście
dziwne to że na wydechowych luz mniejszy.
Ja w swojej maszynie to juz przerabiałem:
-zawory wydechowe ustawia się bez problemu - tak jak np w 125p czy 126p :)
-zawory ssące to już problem, ustawiane płytkami, trzeba ściągnąć wałki,
z dostępnością płytek też nie za wesoło - najlepiej przed regulacją pomierzyć
i zamówić płytki takie jakie są potrzebne (w magazynie ASO mają tylko niektóre wymiary,
inne trzeba by sprowadzać, a to trwa - info z centrum sprzedaży w Bielsku-Białej)
W moim przypadku luz na ssących był OK musiałem regulować tylko wydechowe.
Mniejsze luzy na zaworach wydechowych wynikają z konstrukcji rozrządu. Dla porównanie polonez czy 126p mają luzy 0,15-0,25 (podobna konstrukcja rozrządu).
Strona ssąca np. Fiat 131 2.0 DOHC ma na zaworach 0.45-0.50 - konstrukcja identyczna jak w Alfie
Witam, korzystajac z okazji podjetego tematu chcialbym sie dwiedziec jaki jest poczatkowy objaw luzu na zaworach w tym wozie z silnikiem 3.0 (czy mozna to wyslyszec), dzieki i pozdrawim.
Strona ssaca 0.45 wydechowa 0.50 silniki Fiata 16V przy 8V jest strona ssąca 0.43 srona wydechowa 0.48 . W Alfach 8 V ssące 0.40-0.45 wydechowe 045- 0.50 Stad moje zdziwienie że luz zaworowy ssący jest większy niż wydechowy w V6 TurboCytat:
Napisał ar4me
Zupełnie odwrotnie :?:Cytat:
Napisał ar4me
Ja ostatnio w manualu wyczytalem ze w 155 2,5 V6...:
Intake(ssący) 0,475-0,500[mm]
Exhaust(wydechowy) 0,310-0,345[mm]
może w V6 jest inaczej. Jestem mocno zdziwiony :|?:Cytat:
Napisał Majkel
75andrew155 nie rozumiem twojego zdziwienia. Chyba napisałem dlaczego tak jest a nie inaczej w poprzednim poście.
Ja z Twojego postu zrozumiałem tyle że V6 ma odwrotnie czyli większe luzy na ssących niż wydechowych zaworach bo w fiacie i alfach czterocylindrowych większy luz jest na wydechachCytat:
Napisał ar4me
Zobacz jaka jest konstrukcja rozrządu w alfie (mieszana) a jaka w samochodach które przytoczyłem dla przykładu. Fiat to strona ssąca wałek bezpośrednio nad zaworem i wydechowa (polonez czy maluch) zawory sterowane pośrednio przez popyczacze. :D
Laski popychaczy, czy dobrze zrozumiałem ?????? Sorry że tak przynudzam :>>Cytat:
Napisał ar4me
Tak dobrze
No zatrybiłem <?????>