Witam,
Hamowaliście 2.2 JTS'a ?, trzyma wam serię?.
U mnie wyszło tak - 179 KM i 217 Nm :)
Ciekawy jestem jak wygląda powyższy temat u innych posiadaczy AR 2.2 JTS
Printable View
Witam,
Hamowaliście 2.2 JTS'a ?, trzyma wam serię?.
U mnie wyszło tak - 179 KM i 217 Nm :)
Ciekawy jestem jak wygląda powyższy temat u innych posiadaczy AR 2.2 JTS
Wynik dobry. Wymieniałeś rozrząd lub czyściłeś zawory?
Ja niestety nie pojawiłem się na hamowni, chociaż chciałem.
Witam,
Wymieniłem rozrząd, ale nie komplet: tzn. 2 łańcuchy, małą zębatkę, ślizgi, napinacz. Problemem jest, że silnik pożera mi olej Motul Xclean 5W30(taki mi polecili mechanicy i sklep). Dodatkowo planowałem głowicę i wymieniałem pierścienie olejowe. Silnik nie wywala mi żadnych błędów i chodzi jak zegarek, jednak mój ojciec ma też 2.2 JTS'a, który o dziwo wywala jakieś błędy na cewkach, a silnik tak równo nie pracuje, jednak objeżdża mnie jak chce - samochód lepiej mu przyśpiesza. Zaczynam się zastanawiać czy jest u Ojca katalizator i czy ktoś nie grzebał przy sofcie(jest film na youtube jak Rosjanin podniósł moc 2.2 JTS przez usunięcie katalizatora). Jednak Ojciec wymieniał rozrząd z wariatorami i całą resztą na oryginałach (części z ASO).
U mnie po wymianie rozrządu auto stało się wyczuwalnie żwawsze, mimo że łańcuch nie był bardzo rozciągnięty, nie było błędów.
Wlej właściwy olej.
Mierzyłeś na hamowni auto ojca?
Nie, wariatory pracowały cicho i nie miały luzów.
Napisałeś, że silnik popijał też Castrola. W takim wypadku Niedziel może mieć rację co do pierścieni.
Rozumiem, że ten 5W30 miał jeździć "na dotarcie"?
Jestem ciekawy co wyjdzie u mnie. Za dwa dni odbieram swoją Ale po wymianie uszczelki I pierscieni... Mój mechanik chyba nie wrzucał oryginalnych. Więc dam znać jak to wygląda u mnie.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Moja [notranslate]Alfa[/notranslate] zaczęła pić wodę, dodatkowo po przejechaniu trasy 1500km z pełnym bagażniki spaliło mi trochę oleju, więc zdecydowalem się na mały remont. Jutro będę jeździł [notranslate]Alfa[/notranslate] więc będę mógł powiedzieć więcej. U mnie chyba nie były zakładane oryginalne pierścienie więc sam jestem ciekawy co z tego wyniknie.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Nie mogłem znaleźć zadbanego egzemplarza na rynku a te, które były dostępne wymagały niemałego wkładu finansowego i miały duże historie kolizyjne. Stwierdziłem, że "mam dostęp" do mechaników i tańszych części to kupie coś uszkodzonego - walnięty silnik i cały samochód zrobię od A do Z. Okazało się że do tego auta pasują przeważnie części oryginalne, a i musiałem w końcu znaleźć mechanika, który specjalizuje się w JTS bo innych temat przerasta :). I tak teraz gibam się z tym samochodem, moja wizja okazała się kosztowna i czasochłonna. W silniku było błoto - ktoś go wyłącznie dolewał zamiast wymienić pierścienie, a oleju nie wymieniał. Napinacz nie napiął łańcucha i przeskoczył rozrząd.
Wiele oryginalnych części można kupić w USA. Nawet z kosztami transportu oraz cłem wychodzi dużo taniej.
Po pierwsze, wydaje mi się że przed całą tą spekulacja powinniście zapytać jaki przebieg ma kolega Hoyby w swojej Alfie. Skąd wiecie, że zużycie skończyło się na pierścieniach? Może wymiany lub szlifowania wymagały również tuleje?
Ja tez miałem problem ze znalezieniem Alfy za pieniądze adekwatne do stanu więc kupiłem po mały dzwonku. I niestety tak to jest. Miało być wszystko ładnie pięknie, wymieniłem rozrząd. Okazało się, że prawdopodobnie podczas stłuczki ktoś nie wyłączył silnika w porę... Wyciekło z niej chłodziwo i przepaliła sie uszczelka...
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Napinacz mógł przeskoczyć przy relatywnie niedużym przebiegu. Przedzmianowy napinacz był bardzo kiepskiej jakości, co powodowało różne ekscesy przy przebiegach nawet 50 000 km jak ktoś w porę nie wyłapał usterki.
Witam,
Cały silnik był rozbierany i robiony od zera - planowanie głowicy, rozrządy, pierścienie, itp. Robił to mechanik, który jest dobrym specjalistą jednak nie specjalizuje się w JTS, a nauczyłem się, że do tych samochodów trzeba osób, które pracowały z tymi modelami. Teraz powtórka z rozrywki ze specjalistą od Alf. Przypuszczam, że poprawi parę rzeczy i zacznie "to" jeździć ja Bóg przykazał :)
Miałem dać znać jak wygląda to u mnie, daje dopiero dzisiaj...
Uszczelka pod głowicą, pierścienie Goetze, oczywiście pełny serwis głowicy zaworów itp.
Wstawiony został oil catch tank.
Zrobiony został remont skrzyni, czyli wymiana łożysk itp.
Wrażenia:
Płyn przestał znikac,
Nie bierze oleju (zniknęła jedna kreska z poziomu ale może to być spowodowane układaniem się pierścieni, po 3k kilometrów zrobiłem płukankę i zalalany został Liquid Molly 5w-40 Synthoil z Archoil. Póki co jest ok),
Ze skrzyni nie jestem w 100% zadowolony ponieważ lewarek nadal "chodzi", słyszalny jest stukot na jałowym (prawdopodobnie dwumasa). Aczkolwiek biegi wchodzą sztywno.
Nastepnie:
Wymiana poduszek pod skrzynia I być może pod silnikiem,
Zaryzykuje cewke zapłonową ponieważ auto delikatnie szarpie między 2 a 3 tysiącami obrotów.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
To szarpanie jest też charakterystyczne dla przycinających się elektrozaworów, szczególnie na zimnym silniku.
Ok spróbuję podmienić jak będę w Polsce, dziękuję za uwagę
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Aczkolwiek obstawial bym cewke a to dlatego, że jeszcze na początku przy wymianie świec zauwazylem, że są w różnej kondycji. Poza tym po zainstalowaniu separatora par oleju zaobserwowalem, że w dalszym ciągu do kolektora ssacego wciągana jest jakaś ciecz ale jak na moje oko trochę za rzadka jak na olej więc może to być niedopalona benzyna (chyba że tak ma być chociaż nie sądzę... Proszę kolegow posiadajacych separator o swoją opinię).
Miałem już przygodę z zamienionymi miejscami elektrozaworami, więc zakładając, że podobnie będzie działał uszkodzony mogę założyć, że to jednak nie to:p
Ale są to moje założenia, oczywiście mogę się mylić ponieważ nie jestem mechanikiem a to co pisze opieram na własnych doświadczeniach i obserwacjach.
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Absolutnie nie twierdzę, że problem nie leży w cewce. Poddałem jedynie inny pomysł.
W jaki sposób dołożyłeś separator?
Ja używałem przeźroczystych przewodów igielitowych. Przewód od separatora do dolotu był nieskazitelnie czysty w środku. Ta substancja na pewno nie jest benzyną - to co trafia do separatora to też nie jest sam olej, tylko jego pary.
U mnie użyte zostaly przewody ropopochodne... Jeżeli możesz to podeślij mi zdjęcie. Potrzebuję jeszcze informacji jakiej średnicy wąż masz założony. Ja zamówiłem separator na węże o średnicy 15mm ale obawiam się że powinny być mniejsze
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Ja miałem z króćcami 9 mm, przewody 10 mm.
Tutaj mały tutorial:
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1853951
To pierwsza wersja. Druga, ulepszona - zrobiłem nowy uchwyt dla separatora, aby był niżej, żeby zapewnić spadek parom oleju. Niebieskie przewody były kiepskie, zamieniłem je na te igielitowe zbrojone - są sztywne i bardziej odporne na olej.
Ok... Teraz zastanawiam się czy to błąd, że mam Oct ze średnicą15mm czy nie zrobi to różnicy. Mój mechanik zamontował go w podszybiu bo było tam więcej miejsca.
Domyślam się że po chwili użytkowania wężyk dolotowy do Oct po jakimś czasie zrobił się brudny?
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Tak, dość szybko zrobi się brudny. Większa średnica OCT nie ma znaczenia, o ile udało się szczelnie przykręcić wężyki do pokrywy zaworów i zaworu odmy.
Masz zdjęcie jak to wygląda u Ciebie?
I tutaj poprawka... Odma jest czysta syf wyrzucalo z drugiej strony.. Przepraszam ale nie mam tutaj auta i dopiero pokojarzylem fakty. Zrobiłem redukcję z wężyka o mniejszej średnicy.
Jutro postaram się założyć inny temat i połowę tej debaty przenieść tam:p
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
[QUOTE=pierścienie Goetze, oczywiście pełny serwis głowicy zaworów itp.
[/QUOTE]
Witam,
Tak zapytam, czy pierścienie olejowe założyłeś 3-częściowe, czy 1-częściowe?.
Pozdrawiam