Napisał
MG-Fan
witam panów,
kontynuując wątek opiszę pewną sytuację i zapytam:
2,0 TS, termostat z przebiegiem +/-20 tys km wiec niestary. szybko osiąga temperaturę pracy +/- 90-100 i utrzymuje ją w trakcie jazdy, ale co dziwne, wentylator włącza się często przed jej osiągnięciem i pracuje dość intensywnie. wymieniłem czujnik w termostacie i stała się rzecz dziwna-po uruchomieniu silnika i kilkunastu minutach pracy na biegu jałowym, na zegarze pojawiła się temperatura 130 stopni !!!, ale nie zapaliła się czerwona kontrolka. wyłączyłem oczywiście zaraz silnik więc raczej nic złego stać sie nie mogło. istnieje pewne prawdopodobieństwo, że nowy czujnik jest niesprawny, ale...
pytania:
- co waszym zdaniem mogło być przyczyną zjawiska opisanego powyżej?
-czy ten czujnik w termostacie to jedyny czujnik temperatury płynu chłodzącego, a jeżeli nie to gdzie szukać pozostałych?
- czy niesprawności układu chłodzenia można zdiagnozować przy pomocy komputera?
- czy w jakiś prosty sposób można sprawdzić termostat i jego działanie, czy biorąc pod uwage jego niewielki koszt po prostu go wymienić?
będę wdzięczny za wszelkie sugestie/m