Dzisiaj zapaliły się trzy kontrolki : awaria systemu EOBD, wykrzyknik w kółku ze strzałkami, oraz dezaktywacja systemu start&stop, mógłby ktoś napisać co może być tego przyczyną, skoro się zapaliły w jednym czasie to chyba jest jedna przyczyna.
Printable View
Dzisiaj zapaliły się trzy kontrolki : awaria systemu EOBD, wykrzyknik w kółku ze strzałkami, oraz dezaktywacja systemu start&stop, mógłby ktoś napisać co może być tego przyczyną, skoro się zapaliły w jednym czasie to chyba jest jedna przyczyna.
Akumulator
Wydymione samsungiem.
Wystarczy naładować
Ładowanie akumulatora nic nie pomogło, to moja pierwsza alfa więc myślałem że rzeczywiście w alfach jest inaczej, ale jest tak samo jak w innych samochodach skoro auto odpala to akumulator jest dobry. A pisanie że to wina akumulatora to takiej odpowiedzi bym się spodziewał po zapytaniu kobiety.
Auto może odpalić, a akumulator może być padnięty. Może też to być alternator itp.
Z reguły jeżeli pojawia się dyskoteka na desce oznacza to rozładowany akumulator lub jakąś usterkę alternatora.
Jak go kupowałem to akumulator był taki słaby że ledwo obrócił silnikiem, a żadna kontrolka się nie paliła.
Proponuje udać się do sklepu/serwisu gdzie mogą sprawdzić twój akumulator. Mają do tego specjalny sprzęt gdzie wychodzi pod obciążeniem czy aku jest dobry czy nie. Jeżeli będzie OK do dalszym krokiem jest sprawdzenie alternatora. Jeżeli tutaj będzie wszystko OK to wtedy trzeba się zacząć martwić i spróbować zlokalizować ogarniętą osobę.
Ja raz też miałem u Siebie dyskotekę ale właśnie wtedy miałem rozładowany aku. Auto normalnie odpaliło itd. Przejechałem się w dalszą trasę i wszystko wróciło do normy.
koleżance kiedyś wyskoczył błąd silnika..dzwoniła przerażona że zapalił jej się taki ....helikopter ;)
a tak na poważnie ..miernik do ręki i sprawdzić napięcie ładowania ... na 90 % akumulator
A jakby przyczyną był rzeczywiście akumulator i założę inny dobry to kontrolki same pogasną czy trzeba będzie komputerem usunąć błędy, o ile są.
a zczytał ktoś kod błędu?? może być milion powodów, aku to tylko jeden z wielu.
Czekam na kabel , ma w tym tygodniu przyjść, wtedy sprawdzę
- szkoda że nie piszesz z jakiego regionu jesteś, wtedy ktoś by Ci podrzucił kabelek.
Sprawdziłem błąd jest to "P1850 - Czujnik pozycji dźwigni zmiany biegów" zwarcie z masą.
Ktoś wie czy trudno to naprawić ?Załącznik 238336
skasuj i zobacz czy sie powtorzy. to moglo by jednorazowe.
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
Kasowałem dwa razy i zaraz się pojawia, nawet lewarka nie dotknę.
W sobotę, albo niedzielę postaram się dojść od spodu do tego czujnika i zobaczę co tam się dzieje, na razie dzięki za wszystkie rady.
Chciałbym tylko zauważyć iż ten czujnik nie powoduje błędów z pierwszego posta. Więc to będzie ślepy trop. Zmierzyłeś napięcie aku po dłuższym postoju przed odpaleniem? Bo to ważna informacja.
Akumulator ma 12,5 v, a po odpaleniu 14,3 i błąd wyskakuje
Jeszcze raz sprawdziłem błędy, tym razem przeskanowałem wszystko i wyszło to:
B1047 - Linia szeregowa LIN
B1067 - Przełącznik kontroli dynamiki
Załącznik 238386
Wyciągnąłem czujnik pozycji neutralnej, ale tam nie ma co naprawić, oprócz cięgna które mogło spaść, przewody idące do niego są całe. O tym że tak jak mi pali się check, nie działa start&stop oraz dynamic na forum znalazłem około siedem postów, ale problem jest taki, że jak komuś się to stało to zakłada temat, ale jak już naprawi to nie napisze w jaki sposób to zrobił.