Witam,
Pacjent GT 1.9 JTD.
Czy tak duże odstępstwo wtrysku cylindra 1 i różnica w korekcie jest normalne czy sygnalizuje jakiś problem ?
Załącznik 238698Załącznik 238698
Printable View
Witam,
Pacjent GT 1.9 JTD.
Czy tak duże odstępstwo wtrysku cylindra 1 i różnica w korekcie jest normalne czy sygnalizuje jakiś problem ?
Załącznik 238698Załącznik 238698
Jeżeli założymy że kompresja na tym cylindrze jest OK, to oznacza nieźle lejący wtrysk. Trzeba się mu przyjrzeć.
Wg mnie wtryski 1,2,3 są już w kiepskiej kondycji, wszystkie powinny dawać mniej więcej takie wartości jak 4 wtrysk. Zrób próbę przelewową.
Złe korekty to nie koniecznie lejący wtryskiwacz.
Jeśli nie to co ?
2 i 3 nie musza byc w kiepskiej kondycji. Suma korekt z wszystkich wtryskow musi dac 0. 2 i 3 probuja wyrownac wysoka korekte na pierwszym. Zajmij sie pierwszym, a zobaczysz ze korekty na innych po tym zbilza sie do 0.
Jakie są koszta naprawy wtrysku orientacyjnie i czy ktoś może jest w stanie polecić coś w okolicy Trójmiasta?
Hej,
Zregenerowałem wtrysk nr. 1 wartości po naprawie korekt przedstawiam poniżej:
Czas (cylinder 1) (cylinder 2) (cylinder 3) (cylinder 4)
s mm³/w mm³/w mm³/w mm³/w
0 -0,79 0,2 0,29 0,28
0,86 -0,79 0,21 0,3 0,27
1,7 -0,8 0,22 0,31 0,26
2,55 -0,81 0,24 0,31 0,25
3,39 -0,81 0,24 0,31 0,24
4,23 -0,8 0,24 0,31 0,25
5,08 -0,8 0,24 0,31 0,25
5,92 -0,8 0,23 0,31 0,25
6,77 -0,81 0,24 0,32 0,25
7,61 -0,81 0,24 0,31 0,26
8,45 -0,81 0,25 0,31 0,23
9,3 -0,82 0,27 0,31 0,22
10,14 -0,82 0,27 0,32 0,21
10,98 -0,81 0,25 0,33 0,22
11,83 -0,81 0,25 0,33 0,23
12,67 -0,84 0,26 0,34 0,24
Niestety jestem laikiem w tych sprawach. Czy ktoś mógłby odnieść się do tych wartości?
Auto w dalszym ciągu dużo pali, wykazuje brak mocy z dolnych obrotów, problemy na zimnym silniku w dolnym zakresie obrotów mocne szarpanie.
Pozdrawiam, Damian.
Korekty wyglądają ok.
sprawdź jeszcze czy podczas jazdy przy obciążeniu się nie rozjeżdżają.
Hej,
Dzięki za odpowiedź zrobię wykres podczas jazdy.
Choć jeśli nie padnie na wytryski to macie może jakieś pomysły co do szarpania w dolnym zakresie obrotów podczas jazdy?
Jest jeszcze chwilowy brak mocy w przedziale 1700 tys. obr. / 1900 tys. obr.
Pozdrawiam Damian.
Podepnę się pod temat ;)
Mam dwa wtryski do regeneracji, ale zastanawiam się nad zakupem uzywek po 150 pln na allegro.Ktoś może kupował uzywane i jest zadowolony, czy raczej w tej cenie to będzie baza do regeneracji?
- - - Updated - - -
Podepnę się pod temat ;)
Mam dwa wtryski do regeneracji, ale zastanawiam się nad zakupem uzywek po 150 pln na allegro.Ktoś może kupował uzywane i jest zadowolony, czy raczej w tej cenie to będzie baza do regeneracji?
Hej,
Ja w przypadku wtrysku nr. 1 miałem go do wymiany ze względu na uszkodzoną obudowę i rozpylacz. Zaproponowano mi za 600 zł. w pełni zregenerowany lub używka za 350 po czyszczeniu i sprawdzeniu. Zdecydowałem się na używkę ale wynegocjowałem od zakładu 6 miesięczną gwarancje na ten wtrysk i wydruk z maszyny mówiący o sprawności.
Pozdrawiam, Damian.
Powodów szarpania może być wiele.
Najłatwiej sprawdzić zaślepiająć EGR pełną zaślepką (ostrożnie ze śrubami mocującymi EGR do kolektora), nieszczelny kolektor dolotowy (jeśli masz aluminiowy kolektor to robią się nieszczelności w osiach klap).
Hej,
Zamówiłem zaślepkę jednak doczytałem że dla tego silnika jest przewidziane niepełne zaślepienie.
Co do kolektora...czy w w modelu z końca 2004 roku kolektor nie występuje bez klap ?
Jak masz niesprawny egr to niepełna zaślepka nic nie zmieni. Jak zaślepisz pełną i będzie ok to znaczy, że wina egr. Pojawi się błąd na desce. Jeśli po zaślepieniu będzie ok to możesz wyprogramować EGR u tunera.
2004 powinien mieć aluminiowy kolektor z rozszczelniającymi się osiami klap. Poczytaj o tym na forum i zajrzyj z tyłu silnika.
U mnie szarpanie w podanym zakresie powodował właśnie EGR, też długo szukałem i dopiero pełne zalepienie i usunięcie go z programu rozwiązało problem.
Odnośnie wtrysków jeszcze ;)
Jak to jest z nadpisaniem MESem po wymianie-czytam na necie i niektórzy piszę,że w 1.9 JTD trzeba nadpisać a niektórzy,że nie.