Pojawiły się plotki o możliwym pojawieni się nowego modelu Alfy - coś pośredniego pomiędzy 4C a 8C. Oczywiście brak jakichkolwiek bliższych szczegółów. Pożyjemy, zobaczymy...
Załącznik 240663
http://www.thedrive.com/sheetmetal/1...meback-in-2020
Printable View
Pojawiły się plotki o możliwym pojawieni się nowego modelu Alfy - coś pośredniego pomiędzy 4C a 8C. Oczywiście brak jakichkolwiek bliższych szczegółów. Pożyjemy, zobaczymy...
Załącznik 240663
http://www.thedrive.com/sheetmetal/1...meback-in-2020
Piękne by było gdyby samochód posiadał kolejną wersję Busso - jakąś unowocześnią :D
Podobno ma być w przyszłym roku zaprezentowana na targach... a zdjęcia wrzucane w artykułach to bardziej i mniej oficjalne koncepty. Na rynek ma wejść w 2020r. Ciekawość zżera :)
Co do silników to myślę, że raczej zastosują te same co w Giuli. Wydaje mi się, że silnik Busso wymagałby sporo zmian, aby spełnić normy eko, dorzucić turbiny itp. Pozostałoby pytanie (i długie dyskusje na forum) ile duszy Busso zostało w nowo-stworzonym silniku, czy to dalej "ten silnik" czy już tylko znaczek marketingowy.
Najbardziej prawdopodobne wersja to silnik V6 z Quadrifoglio:
https://www.autocar.co.uk/car-news/n...ment-v6-engine
Na 99,9% to będzie ten silnik. Mnie bardziej wygląd interesuje. Wizualizacja z pierwszego wpisu - CUDO.
zgadzam się z kolegą Radosławem w kwestii estetyki.
Taki model zdecydowanie podniósł by prestiż marki, z tego co wiemy na pewno to nic innego nie znalazło by się pod maską jak jednostka V6. Przypuszczam, że 2.9 V6 Biturbo znane z najnowszych Quadrifoglio. Aczkolwiek do wersji podstawowej, która według mnie powinna oscylować w granicach mocy 250-300KM fajnie jakby znalazł się jakiś inny wariant silnika V6. Kiedyś czytałem, że 6C ma być technicznym bratem modelu Maserati Alfieri. To dobrze wróży :)
250-300 koni to teraz robi 2.0 R4.
Lubię czytać jak pięknie się nakręcacie:) jak wysoko obrotowy v12 w ferrari:) do 2020 roku Panowie jeszcze sytuacja w Alfie zmieni się 6 razy a 10 razy opóźni. Jeśli 6C wejdzie na rynek to technologicznie będzie z tylu tak jak Giulia (chodzi o kwestie teleinformatyczne i oświetlenie) Jeździł będzie genialnie (tak jak Giulia) ale przed ostateczna decyzja klienta będzie powstrzymywać brak technologii. Będąc kiedyś na szkoleniu w Rzymie zapytałem się brand managera na Europę czemu alfa nie wprowadziła opcji head up display do Giulii, Stelvio. Odpowiedział ze jest to nieopłacalne biorąc pod uwagę ile samochodów alfy jest prognozowane do sprzedaży. Prognozowane...a sprzedane jak dobrze wiemy jest ok 4-5 razy mniej niż zakładano.
Tak wiec ponakręcam się razem z wami...auto będzie przepiękne... Byleby nie odstawało od Seata leona oświetleniem i wyświetlaczem od Skody...
Tez nie przesadzaj znowu . Ksenon wystacza w zupełności a do czego służy head up display to nie wiem.
Zeby pokazać koledze chyba bo zastosowania tego jakos nie potrafię sobie wyobrazić.
Co nie zmienia faktu że klientów iluś napewno przez brak nikomu tak naprawdę nie potrzebnych gadżetów stracą.
Zapytam inaczej...czy miałeś okazje porównać działanie ksenona z np projektorem laserowym lub matrycowym led w Audi? Własnie takie stwierdzenia ze cos wystarczy powodują taki stan rzeczy jaki jest...Uwierz mi ze klientowi chcącemu wydać 200-300 tys na auto to nie wystarczy...Alfa musi wyjść na przód...dać coś czego nie maja inni (oczywiście oprócz super prowadzenia bo to juz jest i tego nikt nie zabierze)
mnie by taka alfa wystarczyła goła, nawet z szybami na korbki - tesknie za prosta maszyna z mocnym silnikiem, a nie zbiorem gadgetów na kołach...Head up display widziałem 20 lat temu w usa w pontiacu grand prix...technologia stara i jakos przez dwie dekady Europejczycy dali rade bez tego udogodnienia...Ledy..fajny bajer ale usterkowy...pracuje w aso i widze jak często wybajerzone auta wracaja na wymiany gwarancyjne...A jak gwarancja nie obejmie to jest lament dlaczego taki reflektor kosztuje 10x wiecej od normalnego...
Ty pracujesz w ASO a ja sprzedaje te cudne Alfy klientom, po prostu relacjonuje,co ludzi powstrzymuje przed zakupem w przedziale 150-300 tys zł...|te ktore wymieniłem dla mnie tez nie maja znaczenia...ale niestety dla innych maja...Ma tez przestarzała grafika nawi, brak wentylowanych foteli, brak obszycia skora deski rozdzielczej, koszmarnie droga gwarancja...skoro walczymy ze stereotypem psującej sie alfy to czemu nie dajecie 5 lat lub 150tys w cenie auta ( normalnie kosztuje dodatkowo 18tys) i tak dalej i tak dalej...
Bo to przyciągnęłoby większa rzeszę klientów, którzy poczuliby ze producent jest pewny swojego produktu. A jakie jest przekonanie o innych markach? Takie jak o Alfie prawda? wiec lepiej dać dwa tak jak wszyscy.
z jednym tylko silnikiem - model byłby finansową katastrofą...
co do HUD - nie cierpię, wyłączam zawsze jak wsiadam do auta z tym wynalazkiem
Załącznik 241313
Jeśli juz porównujesz do Porsche, to chociaż 4 drzwiowego:) a nie do ekstremalnie torowego auta przypadkowo z homologacja drogowa. Tam nawi jest zbędna bo komfort podroży żaden:)
Mocniejszy brat z FCA niestety podobny poziom jak Giulia...Załącznik 241314
6C póki co nie będzie, za to powraca GTV ;)
Skoro jak sam piszesz "sprzedajesz te cudne Alfy klientom", to pozwolę sobie zadać Ci jedno pytanie, na które od dawna nie umiem znaleźć odpowiedzi:
Dlaczego FCA nie chce tych aut sprzedawać? Tak normalnie za pieniądze w cenie adekwatnej do rocznika. Do dzisiaj w salonach stoją auta z 2016 w cenie sprzed 2 lat !!! W zbliżonych cenach można zamówić takie samo auto z bieżącego rocznika, ale … pod warunkiem, że to będzie leasing lub abonament. Więc powtórzę moje pytanie: Dlaczego FCA nie chce tych aut sprzedawać za gotówkę?
Parkingi w miastach portowych na całym świecie zastawione są tysiącami aut z poprzednich roczników wszystkich marek, które się nie sprzedały. Cena nie zostaje znacząco obniżona a auta tak stoją miesiącami albo latami. Widocznie producentom nie opłaca się ich sprzedać po niższej cenie, bo to automatycznie zdejmuje im z rynku możliwość sprzedania nowego egzemplarza. Przypuszczam więc, że koszt niesprzedanych egzemplarzy jest wliczony w cenę tych aut, które się sprzedały z tego samego rocznika, jak i kolejnych nowych aut z roczników następnych.
Tak było parę lat temu, nie wiem czy tak jest nadal - pewnie tak...
https://www.zerohedge.com/news/2014-...ld-cars-go-die
http://www.epicdash.com/thousands-of...his-is-insane/
Wiesz co powiem Ci, ze przestałem się tym przejmowac, i poszedlem pracowac do salonu obok...Audi i Porsche. I choc serce krwawi i tęskni to...latwiej planowac wakacje, rozwijac swoje hobby...sprzedajac regularnie 10 aut niz 2 na krzyż...
Panowie z FCA sa niereformowalni. Konfigurator na stronie bedzie zawsze niedopracowany, itp itd
Domyślam się, że o pewnych rzeczach nie wypada Ci pisać publicznie. mimo że już tam nie pracujesz, ale byłbym wdzięczny za kilka zdań na priv w nurtującej mnie kwestii. Ja i tak nie kupię auta, które 2 lata stało pod chmurką, więc kwestia jego ceny nie ma dla mnie znaczenia, ale przeglądając dostępne oferty ciągle trafiam na takie kwiatki z 2016 roku i nurtuje mnie pytanie, co FCA zamierza z nimi zrobić? Sprzedać za 30 lat jako klasyki na żółtych tablicach? Jest taka szansa, że po tym czasie znowu osiągną taką cenę, za jaką są dzisiaj wystawiane :) Dzisiaj mamy czerwiec 2018 roku i co możemy kupić "od ręki" w salonie Alfy Romeo? Samochody z 2017 roku, które do marca-kwietnia tego roku powinny być już dawno wyprzedane, a jak chcesz coś z bieżącego rocznika, to oferta dotyczy tylko auta do zamówienia z odbiorem za 3 miesiące i to pod warunkiem, że prowadzisz działalność gospodarczą lub zdecydujesz się na abonament. Przecież to jest chore. W ten sposób Alfa Romeo nigdy nie sprzeda 400 tys. aut rocznie, a jedynie zniechęci tych chętnych, którzy może kupiliby dwuletni samochód marki aspirującej do premium, gdy była dla nich dostępna cenowo.
na dzien dzisiejszy, biorac pod uwage sprzedaz to produkuje chyba wlasnie tylko dla takich fanatykow jak my :)
- - - Updated - - -
Jesli chodzi o zastosowanie HUD to trzeba miec odpowiednia szybe zeby moc wyswietlic takie dane na niej i zeby obraz sie nie rozdwajal. Te szyby sa laminowane pod odpowiednim katem, vinyl jest katowy z bardzo mala zmiennoscia katowa obliczana w miliradianach i sa druzo drozsze niz zwykla szyba w samochodzie. Sam projektor to pikus. Obecnie pracuje sie nad HUD 3D, ktory ma pokazywac strzalki z nawigacji kilka metrow przed autem. Szykuje sie to do drozszych Mercedesow. Problem polega na tym , ze vinyl katowy jest bardzo drogi a szyby produkowane w tej technologii nie zawsze wychodza OK. Pan od Alfy mial racje, ze sie to na dzien dzisiejszy nie oplaca dla Alfy - te samochody nie maja takich cen ani takiej sprzedazy aby tym zarzadzic, jedynym wyjsciem byloby do wszystkich wersji zastosowac HUD co i tak wplyneloby na cene samochodu. Audi Q8 w katalogu ma tyle samo wariantow HUD co wersji bez HUD przy zalozeniu, ze szyby, ktore odpadna w procesie produkcyjnym beda montowane w wariantach nie HUD-owych aby zejsc z odpadu i kosztow. Wprowadzenie wielowariantowosci podobnie jak przy Q8 (10 wersji szyb dodajac do tego jeszcze inne funkcje) i takim wolumenie sprzedazy to wywindowaloby cene Giulii na poziom zaporowy zeby oplacalo sie to w ogole produkowac. Jesli Alfa zastosowalaby we wszystkich wersjach funkcje HUD to wtedy cene podnioslby znowu wysoki odpad drogich szyb , bo niemialyby zastosowania i trzeba by bylo to zezlomowac. HUD napewno pojawi sie w Alfach ale drozszych od Giulii QV. Co do wolumenow sprzedazy to uwierz mi, ze te liczby, ktore sa podawane do wiadomosci sa liczbami majacymi funkcje marketingowe. Prawdziwe kwotacje o min. sprzedazy aby produkt byl oplacalny maja zupelnie inny wymiar.
[MENTION=34001]fan[/MENTION] mądrego to i dobrze posłuchać.
Mówicie że alfa się źle sprzedaje, ale zajmuje 6 miejsce jeśli chodzi o sprzedaż aut na rynku polskim, na 33 inne marki. Wyzej są tylko auta dla ludu (niższa grupa VW typu Skoda) i podobne typu Dacia.
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
Skad masz takie dane ?