tak jak w tytule. za ile i czy był wymieniany rozrząd? i u kogo.
Printable View
tak jak w tytule. za ile i czy był wymieniany rozrząd? i u kogo.
Jak się wie jak, to klapy można zrobić w 1,9 bez ruszania rozrządu. W 2,4? Nie wiem. Ile dałem za usunięcie klap? Niewiele, bo sam robiłem. W warsztacie, bez ruszania rozrządu, kosztuje to 600-900zł, zależy który kolektor (plastik czy alu).
U mnie plastik kolektor, bez ruszania rozrządu 900.
Rok temu 800zł u Pablo pod W-wą przy okazji robienia kompleksowego spa dla samochodu tuż po zakupie. Rozrząd też robiłem przy okazji, ale nie wiem, czy jedno z drugim ma coś wspólnego.
0 zł programowe i fizycznie
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Coś koło 700 zł dwa lata temu (a może 3) z wymianą rozrządu. W takim fajnym warsztacie w Białej Podlaskiej.
Ja w tamtym tygodniu wyrzucałem i zrobił mi za 450 zl + pasek rozrządu
Choćby po to żeby nie mieć, p2009, ale to jest loteria
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Lesio jak poznaszsz jak edc steruję klapami to możemy dyskutować
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Ja zostawiłem nastawnik i spokój.
A ta przyjemność tyle kosztuje nie dlatego, że jest skomplikowana, ale dlatego, że jest czasochłonna - trzeba sporo gratów naokoło wymontować żeby wyjąć kolektor.
Struje identycznie jak napęd klap jest podłączony i rozłączony :)
Nie ma czegoś takiego by sterownik odkrył że klap brak. Nie ma.
- - - Updated - - -
Wyjmowałem to wiem.Ale jak kolega wyżej pisał o 9 stówkach to już raczej przegięcie ze strony mechanika.
Lesio w EDC są Time out jeżeli je pzekroczysz to walnie ci błędem jeśli chcesz to mogę Ci je wrzucić.
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
A niby dlaczego ma przekraczać czasy skoro nastawnik klap nie ma oporów roz.... napędu kalap?
Pewnie setki ludzi na tym forum wywaliło klapy zostawiając napęd i wszystko gra.
Rozumiem że u Ciebie można klapy usunąć ze sterownika.OK Twój biznes...
Dlatego napisałem że można je w sofcie wyciąć ale to zależy od użytkownika mi włączył się błąd ale klapy usunąłem w sofcie
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Już kilka osób robiłem na klapy off, każdy zadowolony
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
U mnie 900zł (o ile dobrze pamiętam) i przy okazji był zmieniony termostat i EGR wyczyszczony, bo wtedy jeszcze był i był lekko nieszczelny.
U mnie z racji 2.4 kolektor był alu. Bez ruszania rozrządu.
Wow jakie ceny! Za co tyle kasy biorą? Przecież nie za części zamienne bo ich tam nie ma. Za robotę 900zl? Wymiana sprzęgła to więcej roboty a kosztuje 300zl...
Polecam spróbować samemu je usunąć bo nie jest to trudne.
Wywalasz klapy a w ich miejsce wkrecasz śrubki. Wcześniej robisz gwintownikiem gwint. Można dać trochę kleju na srubke żeby było szczelnie.
Kolektor wyczyścisz np. preparatem do czyszczenia silników akraza za parę zł. Szczotka, drut, pędzelek i smarujesz do czysta.
Egr zaslepiasz jakąś blaszką 1mm.
Raczej nie da się nic tam popsuć :)
Z komputerem nic nie trzeba robić. Ja nie mam żadnych problemów poza świecącym stale check engine. Ale dać 500 zł za wyłączenie jednej głupiej lampki nie dam.
Szkoda że nie porobilem fotek jak usuwałem to badziewie...
Ja dałem 600 zł ale w cenie było też całkowite zaślepienie EGR i wymiana paska rozrządu, silniczek zostawiony chodzi sobie 'na sucho' nie sprawia problemów.
No to 500 zł za wyłączenie jednej kontrolki.
można samemu ogarnąć
rozrząd się blokuje dwoma śrubami i nie trzeba go ruszać a samo wywalenie klap banalnie proste.
w otwory po klapach wkręca się śruby i tyle. ja je jeszcze wkleiłem je na uszczelkę w płynie żeby mieć pewność że będzie szczelne i nie wykręci się
Jakie 500! Ktoś musiał by być zdrowo jebniety żeby tyle wołać. Napisze jeszcze raz, nie jest konieczne wyłączenie klap w sofcie, ja miałem nie ruszane w sofcie ponad 3 lata a później waliło błędem bo się aktywator zacinał. Dla mnie wywalenie klap za 900 zł jest chore ale każdy robi jak uważa. Ps. Kiedy ja robiłem przy klapach to na forum pisali że trzeba będzie rozrząd wymieniać a nie jak teraz że blokuje się dzwon pompy HP
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Noooo wywalenie klap to jeszcze kwestia czy mówimy o 2.4 czy 1.9..... ja tam nie wiem jak się do tego dobrać. Wiem jedynie, że jest przepaść jeśli chodzi o "poziom trudności".
Ja mam 2.4 i ponoć nie jest to łatwe. Zostawiłem auto na cały dzień i tylko to jedno było robione... może to dużo... ale kto bogatemu zabroni? ;)
Ja za usunięcie klap w 2.4 jtdm w Krakowie zapłaciłem 750 zł za robociznę plus 70 zł za uszczelkę kolektora, robiłem to przy okazji wymiany rozrządu.
Ja w 2.4JTDm robiłem samemu i koszt wyszedł ok 120-140 zł z uszczelką i wszystkim co potrzebne do zaślepienia . Operacja wykonana bez zwalania rozrządu.
trupek91 koszt 750zl to była robocizna za wymianę rozrządu i usunięcie klap czy tylko za usunięcie klap? matys_91 napiszesz coś więcej na ten temat? Dużo problemów miałeś i jak to zrobiłeś bez zrzucenia rozrządu bo podobno bez tego jest to nie lada wyzwanie?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jedyną możliwą opcją zdjęcia kolektora bez zdejmowania rozrządu w 2.4 jest szlifowanie wzmocnienia na łapie (dzwonie) do której jest przykręcona pompa albo szlifowanie samego kolektora w miejscu w którym się blokuje przy próbie wyciągnięcia Każdy musi rozważyć co woli :) Ogólnie rzecz biorąc czasochłonne zajęcie ale warto
400zł podmianka kolektora i 40zl spawanie otworów po klapkach, usuwanie i czyszczenie samemu.
Wczoraj byłem u mechanika, za wymianę rozrządu + wywalenie klap 650zł
Tak, sama robocizna
Polecacie jakiś warsztat, który w dobrej cenie ogarnie klapy wirowe w 1.9jtdm w Warszawie i okolicach ?