-
Kilka pytań SELESPEED
Witam,
Kupiłem kilka dni temu narzeczonej 147 2.0 z SELESPEEDEM, generalnie auto stało półtora roku i kupiłem je z zamiarem doprowadzenia do świetności. Większość rzeczy już zrobiłem, końcem tygodnia jedzie na kompletny rozrząd i wszystkie paski (jak wracałem 550 km, na autostradzie w Katowicach zerwało wyjącą rolkę, zrzuciło pasek, a że akumulator był martwy to stanąłem natychmiast po zgubieniu ładowania - przełożony aku z drugiej belli, odpalanie tej drugiej (mojej) na popych na autostradzie - bezcenne) . Ale wracając do tematu, auto już jeździ, selespeed działa poprawnie, ładnie rusza, jak tylko dotknę gazu zasprzęgla i rusza ładnie, nie robi kangurków ani nie ślizga nic (są rozwalone oba przeguby wewnętrzne, więc powiedzmy ładnie, bo czuć jakie mają luzy i dają po ^%&$_). Przeguby zostaną wymienione razem z rozrządem, ale w czym rzecz, na wyższych obrotach podczas mocnego przyśpieszania skrzynia zmienia ładnie biegi, ale słychać dźwięk jakby synchronizatora, jakby wszedł z niewielkim zgrzytem ten bieg. Też tak macie? Na niższych obrotach, przy delikatnym przyśpieszaniu tego nie ma. Pompa selespeeda podobno kiedyś była regenrowana i znalazłem w bagażniku jeszcze litr płynu do niego - więc może prawdopodobne) Jak diagnozować taką skrzynię ? Gdzieś widziałem w parametrach wartość zużycia sprzegła ~3300 (ta od - coś do 14000 co ma wartość). Czy to się da wykalibrować, czy to skrzynia sama w sobie pada ? Sprawdzę jeszcze olej w samej skrzyni.
I dodatkowe pytanie, bo nigdy nie miałem takiej skrzyni. Przy lewarku mam przyciski CITY i ASR off, ASR wiem co to, ale skrzynia zmienia sama biegi tylko przy CITY , jak tylko zmienie bieg łopatką lub lewarkiem to funkcja city znika i skrzynia czeka aż zmienię bieg, sama tego nie zrobi. Tak ma to działać?
-
Jeśli o zgrzyty chodzi to pamiętaj że powyżej 5000 obrotów i 75% wciśnięcia gazu (wartości nie jestem pewien- coś koło tego) skrzynia przechodzi w tryb szybki- nie czeka aż się obroty dopasują tylko puszcza sprzęgło jak tylko wejdzie bieg. Sama zmiana też jest szybciej realizowana. To w połączeniu z przegubami może dawać efekty dźwiękowe.
Natomiast co do City to co opisujesz wygląda 100% OK. City to tryb automatyczny i bardziej płynny(podobno też przełącza silnik w tryb bardziej "aksamitny"). Włączasz guzikiem, wyłączasz guzikiem lub wymuszając zmianę biegu. Ja to traktuję jako zbędny dodatek, jeżdżę wyłącznie na manetkach- świetna zabawa. W manualnym trybie sterownik będzie redukował biegi, ale tylko zabezpieczając przed zdławieniem i analogicznie wrzucał wyższe zabezpieczając przed "przekręceniem" silnika. W City powinien to robić w sposób optymalny, moim zdaniem tak nie robi.
-
Panowie, zgłębiłem temat bardziej. Skrzynia zgrzyta po rozgrzaniu podczas zmiany biegu na 3 i 4. Na zimnym, w miarę bez efektów dźwiękowych. Na rozgrzanym, tylko do 2-3 tyś zmiana jest bez zgrzytu. Powyżej już zgrzyta, choć nie zawsze. Olej sprawdzony i wymieniony. Jak myślicie, synchronizatory? Czy jest na forum z okolic śląska, małopolski kto naprawia skrzynie i przy okazji zna sie na SELESPEED'ie żeby przy okazji do niej zajrzeć czy wszystko jest wporządku? Czy podczas pracy na wolnych obrotach pompa powinna dobijać ciśnienia co około 7-10 s?
-
1 załącznik(i)
Robiłem jeszcze logi wykresu ciśnienia i skoku sprzęgła podczas zmiany na poszczególnych biegach. Biegi zmieniane w zakresie 3-4 tyś.
Załącznik 243092
Sporadycznie wyskakuje błąd P0715 - Turbine speed sensor
Z tego co doczytałem, to sygnał prędkości obrotowej sprzęgła
Szczegóły błędu :
Stan błędu : Sygnał nieważny
Napięcie akumulatora : 13,49v
Prędkość : 73,3km/h
Obroty : 2976 obr/min
Włączony bieg: 4
Żądany bieg : 4
Temp. oleju skrzyni biegów: 6,4oC
-
Jaki olej wlałeś do skrzyni?
-
2L Specol 75w80
W układzie selespeeda jest Tutela CS Speed
-
Może być akumulator ciśnienia w słabej kondycji. Pompka powinna się włączać po trzech zmianach na zgaszonym silniku, a gdy nie zmieniasz to w ogóle nie powinna. Niestety nie mam teraz dostępu do Alfy, żeby sprawdzić dokładnie jak szybko opada ciśnienie. Wrzucę koło weekendu.
Co do serwisu- korzystam z usług ItalAuto i myślę, ze mogę polecić, ogarniają i Selespeeda i TwinSparka
-
-
Tutela CS Speed do układu selespeed, a specol do skrzyni biegów.
-
Cześć, w temacie Selespeed czy możecie polecić kogoś w okolicy górnego Śląska do diagnostyki i regeneracji SS/DualLogic?.
Wiem że najlepsi specjaliści są w itcars w Poznaniu niestety dla mnie to bardzo daleko.
Sprawdzałem polecane serwisy w Pszczynie i Bielsku które ten temat ogarniały ale niestety mechanicy którzy się na tym znali już tam nie pracują
Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
-
Korzystam z usług ItalAuto w Katowicach, ul. Rozdzieńskiego, diagnostykę, kalibrację i naprawy raczej ogarniają, ale jeśli chodzi o pełna regenerację aktuatora to tego nie robią - pytałem.
-
Mogę ci zerknąć na to jak chcesz
Zapraszam na priv,
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
2 załącznik(i)
Czy ktoś może podać lub powiedzieć gdzie znajdę dane dotyczące Alfa Romeo 156 skrzyni Selespeed?
Chodzi mi o parametry jakie powinny być prawidłowe? Mam kabel i multiecuscan. Jak by ktoś był tak miły i sprawdził mój log. Jakie ciśnienie powinno być?
Miałem taką sytuację:
- ostatnio pompka po otwarciu drzwi długo pracowała, mogłem wsiąść zamknąć drzwi, zapiąć pas i ruszyć za stacyjkę i nadal nie szło odpalić, jeszcze chwile musiałem czekać
- kilka dni temu auto zrzuciło na luz i przestało zmieniać biegi
- podłączyłem kabel zrobiłem test pompki i cisza ale przekaźnik chyba chodził (nie pamiętam bo to była nerwowa sytuacja), u mnie przekaźnik jest pod schowkiem pasażera
- zaholowałem go do szwagra pogrzebałem przy bezpiecznikach przy aku, tam są dwa odpowiedzialne za selespeed i pompka zaczęła działać
- postanowiłem więc jechać do domu 25 km, ruszyłem wyjechałem na trasę i na drugim biegu skrzynia przestała funkcjonować jechałem tak ok 500m i nagle wszystko wróciło normy skrzynia zaczęła chodzić i zmieniać biegi
- w domu wziąłem wszystkie bezpieczniki koło aku nasmarowałem smarem miedzianym w sprayu
- auto cały czas działa
- pompka chodzi o wiele krócej przy otwarciu drzwi tak jakby się unormowało wszystko
- zauważyłem, że oleju w skrzyni mam poniżej min już zamówiłem buteleczkę i czekam na nią
- błąd jaki komputer pokazał to P1772- Diagnoza niskiego ciśnienia
- samochód teraz zmienia biegi bez problemy
Załącznik 257858
- Może mi ktoś wyjaśnić zasadę działania selespeed?
- czy pompka może się nie uruchamiać gdy jest za mało oleju bądź jest zapowietrzony układ (odpowietrzyłem go multiecuscanem)?
- gdzie szukać przyczyny?
-
Odświeżę temat[emoji846]
Mam taką Deltę 1.6jtdm z selespeedem.
Wszystko było ok dopóki nie wsadziłem do niej łap [emoji1787]
Mianowicie zachciało mi się zrobić kalibrację skrzyni MESEM.
Po tym zabiegu skrzynia działa tylko na 1 i R oraz wywala błąd P0856 .
Jakieś sugestie?[emoji16]
Pomocy [emoji16]
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
-
Naprawione,trzeba było skasować wszystkie ustawienia,skalibrować sprzęgło a na koniec dokonać całkowitej kalibracji.
Podziękowania dla admina Piotriixa za pomoc i materiały.[emoji108]
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka