https://www.fcagroup.com/capitalmark...eo%20Brand.pdf
https://autokult.pl/31093,dwudrzwiow...-konna-hybryda
Printable View
Ta marka padnie..
Mito i Giulietta muszą na wczoraj mieć następców.
8-10 lat produkcji w tego samego w tych segmentach to dramat.. i nie, liftingi nic nie pomoga..
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fajnie zapowiadają się nowe modele Liczby pokroju 600 i 700 koni brzmią kozacko. Gdyby jeszcze pokazali chociaż 1 prototyp na żywo to było idealnie.
Swoją drogą, FCA po odłączeniu Ferrari chyba w końcu zorientowało się, że markę ze sportowym duchem i w końcu pozwalają Alfie rozwinąć skrzydła (inwestując trochę kasy i wypuszczając modele o świetnych osiągach). Ciekawe, czy wcześniejsza polityka wynikała z obaw przed kanibalizacją własnego rynku?
MiTo kończy swój żywot i nie będzie miało następcy, ale według planu oprócz wspomnianych samochodów ma być nowa Giulietta, jakiś SUV segmentu C i nawet SUV segmentu E. Więcej info jest na 39 stronie prezentacji.
Nowa Giulietta jest uwzględniona w tym czeteroletnim planie. Z segmentu B, czyli Mito, rezygnują. Zostawiają to pewnie dla Fiata. Do tego mały SUV, duży SUV i przedłużona Giulia i Stelvio. Zobaczymy co z tego będzie.
Tu nie ma co patrzeć na inne marki. Tylko zamiast inwestować w drogi samochody sportowe trzeba rozwijać segmenty które najbardziej się sprzedają/wynajmują.
I na pewno nie sa to samochody o wartości 200tys zl/50tys e plus.
Ludzie sa coraz bardziej świadomi, aktualny eko trend i brak miejsc parkingowych zmusza ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej lub zakupu samochodów klasy A i B.
Druga sprawa zajrzyjcie w sukcesy francuskich marek z ostatnich lat..
Nie trzeba samochodów iście sportowych, żeby na prawdę zacząć sprzedawać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Segment A i B nadal będą dostępne w marce Fiata. Alfa Romeo ma być segmentem premium i będzie zaczynał się od segmentu C. Dla mnie takie zagranie ma sens - małe auta pod marką z segmentu niższego, tańsze, a większe już jako segment premium.
Wlaśnie dlatego powinni to ruszyć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W tym przedziale rozmiarowym i cenowym masz Fiaty (głównie 500 w różnych wariantach). Żaden koncern nie będzie robił konkurencji sam sobie, ponieważ to bez sensu.
Nie zgodzę się odnośnie trendu - rozmiary poszczególnych segmentów ciągle rosną (z francuskich przykładów, nowy C3 Aircross jest prawie tych samych rozmiarów co C4 Cactus), a na dodatek teraz najlepiej sprzedają się SUVy, które są większe od typowych miejskich samochodów.
BMW ma w segmencie B kilka wariacji Mini
- - - Updated - - -
Szkoda, że nie ma informacji na kiedy planują poszczególne modele. Chodzą słuchy, że produkcję Mito mogą zakończyć już w lipcu. Więc będę czekać na nową Giuliettę.
Piękne plany. Najbardziej ciekawi mnie GTV (?), tył wygląda na wizualkach jak nowa Brera :wub:
Marne szanse na 400000 szt. Giulietta i Gulietta SuV musiałyby zrobić z 250 tys. sprzedaży. Strategia robiona pod Chiny i USA.
To gtv to będzie moim zdaniem coś o kapke wyżej niż dwudrzwiowa giulia.
Co w prezentacji oznacza 'mca'?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Giulietta MCA to prawdopodobnie face lifting , który dostosuje jej koszmarny przód do aktualnego designu.
Na forach europejskich nie ma euforii. Myślę, że wielu oczekiwało przede wszystkim nowej Giulietty RWD. Nawet dla zachodnich Europejczyków Alfa będzie po za zasięgiem finansowym.
Ta nowa 2drzwiowa odmiana jezeli wyjdzie bedzie oferowana takze z 2litrowymi silnikami z giuli o mocy 200KM i 280KM takze nie rozumiem tutaj narzekania na ceny.Topowe odmiany zawsze beda drogie w kazdej marce.Natomiast nastepny lift giuletty to strzal w kolano.Fajnie ze bedzie jeszcze mniejszy suv od malego stelvio.Tutaj sprzedaz moze ruszyc.
mnie to fascynuje , jakim cudem FCA - ze względu na swoją politykę w ogóle jeszcze istnieje , a taki opel który sprzedaje auta , i których mase widzę w De został przejęty przez francuzów ;
a już całkiem dla mnie niezrozumiałe jest rzekome wycofanie Tipo z europy , gdzie on się w miarę dobrze sprzedaje , i widuje te auta w niemczech , szwajcarii i austrii , oczywiście małych fiatów 500 jest dosłownie od groma na zachodzie , ale na tym to chyba nie za dużo się zarabia
kazik wsadza tam te 2litry zobaczysz...
Chyba są jakieś sprzeczne informacje odnośnie Tipo. "Fiat ma odgrywać w strukturach FCA skromniejszą rolę. Jak już informowaliśmy wcześniej Punto nie będzie produkowane. W ofercie pozostanie model 500 i Panda. Nic nie wskazuje na skreślenie Tipo." http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/...archionne.html
dublet do kasacji.
Szef FCA dla ścisłości. Właśnie zbilansuje w tym roku wynik koncernu. Zatem raczej radził sobie, bo teraz wybiera się na zasłużoną emeryturę.
https://autokult.pl/31406,przyszlosc...er-automobiles
- - - Updated - - -
Aha.
A jaki to ma związek?
Zwłaszcza ze strategiami marek FCA?
Jeżeli wartość FCA wzrosła i znacząco spadło zadłużenie, to chyba strategia jest słuszna. Z drugiej strony ciekawe i zaskakujące są tak dobre wyniki finansowe, bo patrząc z boku, to brak w FCA spójności i konsekwencji przynajmniej w kwestii włoskich marek. Czyżby amerykańska cześć koncernu ciągnęła do przodu cała resztę?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proponuję zmienić nazwę tematu na "Strategia FCA 2018-2022", żeby poszerzyć trochę kierunek dyskusji.
Przyznam, że czekałem na 1 czerwca z niemałym entuzjazmem i liczyłem na wszystko, ale nie na oparcie rozwoju na Jeepie. Właściwie od ostatnich paru lat widzimy sukcesywne wymieranie segmentu B/C jeśli chodzi o samochody rodem z Włoch. Gdyby nie premiera Giulietty w 2010r. to praktycznie nie możemy mówić w ogóle o jakiejkolwiek walce w tych segmentach (teraz jest jeszcze Tipo). Oparcie produkcji Fiata na modelu 500 te kilka lat temu, to była moim zdaniem błędna decyzja. I broń borze nie chodzi mi tutaj o 500tke samą w sobie, bo ten samochodzik jest genialny i ma szansę stać się kultowym podobnie jak poprzednik. Długo, długo przyszło mi przyzwyczajać się do wyglądu 500X i 500L - które teraz uważam, za fajne auta, ale sprawy mogły potoczyć się nieco innym torem. Decyzja o zostawieniu Punto na rynku samemu sobie (?!), odbiła się w końcu małym skandalem na testach Euro NCAP. Punto EVO to był ostatni dzwonek dla Fiata w kierunku opracowywania następcy. Fajnie odmłodzili wnętrze, ale zegar już tykał. Nie rozumiem w jaki sposób zupełnie porzucili walkę w najmocniejszym dla nich segmencie. Z Bravo przecież było tak samo. Kompletnie ucięli kontynuatorów, czemu?
O AR słyszeliśmy sporo plotek, więc byłem spokojny. Najbardziej wyczekiwałem na ogłoszenie decyzji co z Lancią. I co? Nic. Zlikwidują? Sprzedadzą? Może właśnie zamiast następcy Punto wypuścić coś większego niż Ypsilon? A zamiast Bravo spróbować nową Deltę? Tylko, że to wszystko musieliby zrobić z potężną kampanią marketingową a tutaj wiemy jak jest. Ktoś wyżej pytał, jakim cudem FCA jeszcze funkcjonuje? Ja też tego nie wiem.
Skoro jednak Pan Marchionne zbilansował wydatki, to chyba wie co robi. Pozostaje mu zaufać.
Czy robienie aut w segmencie A,B,C to byłaby bratobójcza walka z Fiatem? A czy robienie supersportowych samochodów to nie będzie walka z Ferrari i Maserati? Obawiam się, że nie ma tutaj miejsca dla "szarego Kowalskiego" a jeśli tego miejsca nie będzie, to Alfa już na zawsze zostanie egzotykiem... zwłaszcza w Polsce. Szkoda, liczyłem na więcej. Dla mnie nowa Giulia jest poza zasięgiem, jeśli marka podąży w wyższe segmenty to z AR pożegnam się na zawsze. Sad but true! :)
Jedyny konkretny slajd to chyba ten o e boosterze a na nim informacja o wyeliminowaniu turbo dziury, reszta to plany rodem z 2014 roku :D
Kwestia tego, na ile bilans zamyka się przez dobrą sprzedaż wszystkich(!) marek koncernu, a na ile przez ograniczanie wydatków i niezłą sprzedaż niektórych. Wg mnie to raczej to drugie - FCA zabiło Lancię, a poza Alfą, RAMem i Jeepami pozostałe marki praktycznie nie mają nic nowego nie tylko do sprzedaży w chwili obecnej, a plany są typowo włoskie: "zaprezentujemy X modeli i będzie świetnie". No, jest jeszcze Ferrari ale tymi gratami się nie interesuję w ogóle więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć.
Brak wydatków na opracowywanie nowych modeli pomógł z całą pewnością w likwidacji długu. Pytanie tylko, czy teraz FCA będzie w stanie nadrobić często ponad 10 letnie zaległości czy wydoi olewane marki do cna i jak przestana już rokować na cokolwiek to je zarżnie?
Powiedzmy. Akcjonariusze wiekszosciowi Ferrari to ci sami którzy mają akcje FCA. Tylko firma prawnie została oddzielona od FCA i jest pozycjonowania jako samodzielna marka. Pewnie nie chcieli, żeby ktoś mógł powiedzieć właścicielowi Ferrari że jeździ Fiatem z innym znaczkiem :D
Ale masz rację że nie powinienem traktować wyników sprzedaży i zysków Ferrari jako części FCA.
Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
Jeszcze jedno. Co oni teraz zrobią z Abarthem? Będą tak tłuki różne wersje 500? Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że Włosi mają narzędzia, ale bawi się nimi ignorant.
Gdzieś czytałem że na jakieś pseudo prywatnej imprezie dziennikarskiej Marchionne mówił o usamodzielnieniu Abartha, ale bez jakichkolwiek konkretów. Możliwe, że będzie to taki Ferrari dla biedaków co nawet pasowałoby do wizerunku Abartha.
Wysłane z różowej Xperii XZ1
Alfa to Ferrari dla biedaków a Abarth to Alfa dla biedaków :D
Dizel to zło. Dizla ma nie być w Alfach Romeo, mamy taką zapowiedź. A nie mówiłem, że się nie godzi do Alfy Romeo dizel?