-
Blad DPF
Witam.
Koledzy wywala blad u znajomego w aucie.Po wypaleniu filtra mowi ze przejechal okolo 30km i wywalilo mu na desce blad.Pojechal na komputer blad wykasowali i powiedzieli ze blad DPF.Drugim razem wypalil sie filtr i natychmiast po wypaleniu wywalilo blad.Panowie czy to koniec filtra czy cos innego.Gdzie mozna szukac przyczyny.I jeszcze jedno pytanie czy te wynalazki w postaci dodatkow do paliwa czy wpuszczane bezposrednio do filtra dpf cos daja,pomagaja w czyszczeniu czy nie bardzo.Pozdrawiam
-
Jaki to błąd dokładnie? Bo może być kilka i niekoniecznie świadczących o zużyciu filtra.
-
Nie wiem kolego jaki blad, bedzie jeszcze raz jechal w poniedzialek na wykasowanie to ma spisac i dam znac.A samemu teraz jak by bez kompa chcial poszperac przy aucie to gdzie mozna zajzez moze cos sie w oczy rzuci.Pozdrawiam
-
Przy czym ma "szperać" jak nie wie nawet czego dokładnie błąd dotyczy?
-
Chodzilo mi o to ze moze jakis przewod do czujnika sie oberwal czy cos w tym rodzaju.
-
Jakbyś znał kod błędu to wiadomo byłoby czego się spodziewać. A tak uzbrój się w cierpliwość.
-
MI wywalalo blad bo podczas kasowania kontrolki wymiany oleju nie kasowali DPFu, a wtedy wypalanie nie dziala.
-
U mnie raz wywalilo blad dpf bo bylo przerywane wypalanie ale tak nie zdarzylo sie nigdy chociarz kasowali mi tylko inspekcje oleju.Zobaczymy co za blad bo jeszcze nie byl na kompie (brak czasu) ale mowi ze nie ma spadkow mocy i auto chodzi normalnie.Tylko zastanawia mnie czy jak swieci mu sie ten blad czy dpf bedzie sie wypalal czy w jakis tryb awaryjny auto wejdzie.
-
Tak jak mowisz, jesli kasowali tylko wymiane oleju bez kasowania DPFu, wypalanie bedzie przerywane i proces nie dojdzie do konca, dlatego wyrzuci blad. - ergo nie bedzie wypalania DPFu. On tylko chce go wystartowac bo tak mowi mu interwal ale system DPF nie pozwala wystartowac operacji bo system DPF mysli ze dalej jezdzisz na starym oleju.
Tak u mnie bylo przynajmniej.
Tak mi to obrazowo opowiedziano.
U mnie po wyskoczeniu tego bledu w trasie, w trakcie jazdy, spadek mocy byl tak na chwile. 2 - 3 minuty. Pozniej auto zachowywalo sie normalnie.
Zapchanie DPFu grozi cisnieniem wstecznym do turbiny i rozwaleniem jej uszczelnien poprzez wzrost cisnienia.
Nie lekcewaz tego.
Przed skasowaniem bledu sprawdz poziom wypalenia/zapchania DPFu. U mnie przy 156tkm bylo 23%.
Zawsze mozna zrobic wymuszone wypalanie.
-
Nie ma potrzeby katować silnika wypalaniem na postoju, to wcale nie wypali filtra lepiej. Najlepiej pozwolić mu się wypalić na trasie. Ale układ powinien być wolny od usterek.
-
Ok, jutro ma pojechac na komputer i wykasowac blad i przy okazji spisze ten kod bledu.To powiedzcie mi teraz jak to zrobic jak inspekcja olejowa jest wykasowana i teraz wyrzuca ten blad dpf .Wystarczy tylko wykasowac ten blad dpf czy jeszcze cos trzeba pogrzebac.Czyli jak dobrze zrozumialem nie bedzie wypalal dpf dopuki komputer bedzie widzial blad tak?
Panowie jeszcze jedna sprawa.Zamowilem kabel diagnostyczny i chce sciagnac jakis program do alfy zalezy mi najbardziej na kontroli dpf i ewentualnym kasowaniu bledow.Jak moecie podpowiedzcie jaki ten program a moze ktos ma link to bym poprosil :) .Z gory dzieki
-
Www.multiecuscan.net
Samo skasowanie błędu to nie jest naprawa samochodu...
-
Kolego magil wiem ze to nie jest naprawa auta tylko jak bedzie znany blad to bedzie mozna cos zrobic no i nie bedzie kontrolki na desce.A powiedz czy jak jest ten blad to Dzieki za link do programu.
-
Dopóki będzie wyrzucał błąd dpf (pewnie p1206) to filtr się nie wypali. To że usuniecie go na postoju to przez chwilę będzie spokój, dopóki silnik się nie nagrzeje i nie podejmie próby wypalania, wtedy znowu go wyrzuci i wejdzie w tryb awaryjny. Chyba,że błąd jest spowodowany tym, że było podjętych kilka prób wypalania i np, kolega gasił silnik.
Na sam początek proponuję zajrzeć pod auto czy czujniki przed i za nie są uszkodzone, czy wężyki idące do czujnika przypadkiem nie sparciały, oraz czy coś przed samym dpfem nie jest uszkodzone,np plecionka. Jak będziesz miał możliwość podłączenia komputera to zobacz wartości "czujnika różnicy ciśnień" najpierw na zgaszonym silniku (powinno być 0mbar, jak będzie coś innego to może być uszkodzony czujnik,ale wtedy będzie prawdopodobnie inny błąd niż p1206).
-
Panowie wiec tak bledy sa dwa P1205 i P2453 cos mozecie pomoc.Diagnostyk powiedzial ze albo jest nieszczelnosc pod samochodem albo do wymiany czujnik, pokazywal jakas kostke z lewej strony zbiorniczka plynu chlodzacego.Komputer pokazywal na wlaczonym zaplonie 3mbar czy cos takiego a na odpalonym 4.
-
Panowie wiec przyczyna wyeliminowana ( mam nadzieje).Stopiony byl przewod od bodajrze podcisnienia.Mysle ze to byla przyczyna,zobaczymy przy nastepnym wypaleniu czy wywali blad czy nie.Pozdrawiam i dzieki za wszystkie podpowiedzi
-
Witam.Sytuacja rozwiazana.Tak jak pisalem wyzej stopiony byl przewod z tworzywa idacy od dpf-u do zaworu przy zbiorniczku wyrownawczym.Czesc oczywiscie nie do zdobycia.Auto normalnie sie wypala i nie wali bledami.Temat do zamkniecia.Pozdrawiam
-
Witam. Mam problem z moją alfą 159 JTDm. Filtr dpf mi sie nie regeneruje i przy 50 procent zapchania przechodzi mi w tryb serwisowy. Filtr był juz zdejmowany i czyszczony 2 razy i za każdym razem to samo. W ogóle nie zachodzi procedura regeneracji. Czujnik cisnienia wymieniony, przewody całe, inicjalizacja po czyszczeniu tez zrobiona. Nie wiem co juz z tym robić