Kupiłem Alfę GT, na papierach jest wypisany 2.0, ale właściciel poprzedni zarzeka się, że w środku jest wsadzony 1.8, pod maską na osłonie napisane jest JTS.
Jakiś prosty sposób na sprawdzenie jaki silnik jest wmontowany bez wycieczki do mechanika?
Printable View
Kupiłem Alfę GT, na papierach jest wypisany 2.0, ale właściciel poprzedni zarzeka się, że w środku jest wsadzony 1.8, pod maską na osłonie napisane jest JTS.
Jakiś prosty sposób na sprawdzenie jaki silnik jest wmontowany bez wycieczki do mechanika?
Nie było silników JTS o pojemności 1.8 - o tej pojemności były Twin Sparki, ale to inne silniki. Najpewniej masz 2.0 JTS, przekładka byłaby ciężka, z racji innej elektroniki (Twin Sparki mają wtrysk pośredni, JTS -bezpośredni. Co prawda JTS 2.0 bazuje na TSie, ale nie sądzę, żeby odmienny sposób podawania paliwa do silnika dało się ogarnąć na tej samej elektronice).
Silnik Twin Spark wygląda tak: Załącznik 249356
A JTS tak: Załącznik 249357
Już pomijając pokrywę, czy inny korek od oleju, w silniku TS masz inną rurę dolotową z powietrzem - ma inny kształt, i wyraźnie widać mocowanie przepływomierza (na dwóch metalowych opaskach, na wysokości akumulatora). W JTS rura jest prosta, ożebrowana, coś tam w nią jest wpięte, ale nie wiem co :)
A najpewniej, to znajdź w okolicy kogoś z komputerem, to się podłączy.
Raczej bajki ale nigdy nic nie wiadomo, na pewno jest inna głowica, pokrywa zaworów, większość osprzętu. Ale np. rozrząd jest taki sam. Na upartego blok pewnie by się dało zamienić ale czy by to chodziło na mapie od jts-a to nie mam pojęcia ale raczej wątpię mając na uwadze czułość autodiagnostyki tego komputera.
Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Kilka tygodni dowiedziałem się od swojego mechanika, że mam albo przełożony silnik albo jakiś składak. Do tej pory jak kupowałem przewody zapłonowe, zestaw rozrządu itp to nigdy nie pasowało. Jedynie cewki zapłonowe. Trzeba było wymieniać i kombinować. Ostatnio cisnąłem mechanika. bo chciałem rozrząd z całym osprzętem na oryginalnych częściach. Ni czorta nie pasował pasek dedykowany od 1.8. Wszedł z większą ilością ząbków, chyba od 2.0JTS.
Jeśli masz pod maską silnik 2.0 jts to nie dziwne, że nie pasowały kable WN bo w jts nie występują. Jest wiązka od razu do cewek. Z tego samego powodu nie dziwne, że rozrząd od jts-a też pasował skoro to jts. Poprostu przestań dobierać części do 1.8, którego pod maską nie masz.
Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
To może zrób fotki tego silnika i nam pokaż
Mam tylko fotki z góry. A podejrzewam, że po nich nie da się stwierdzić. Chyba, że jakoś inaczej da się zrobić bez rozkręcania czegokolwiek.
Załącznik 250143
No, wygląda to na Twin Sparka (z urwanym kawałkiem cewki na świecy?), bo w JTS masz cztery świece; chyba, że masz jakąś fejkową głowicę :). Może masz TS 2.0? Ale zdaje się, że do wszystkich TSów jest taki sam pasek rozrządu...
Nie masz tego auta przy sobie, że nie możesz zrobić porządnych zdjęć? Z tego fragmentu głowicy można jednak wywnioskować, że nie jest to jts, a przynajmniej głowica. Ale w gt były albo 1.8 ts albo 2.0 jts. Ze względu na skomplikowanie elektroniki w tym silniku wątpię, aby ktoś kombinował z zamianą jts na ts lub odwrotnie. Pozostaje zatem Ts. Może ktoś nie mógł znaleźć 1.8 po awarii i wsadził 1.6 albo 2.0 albo niektóre ich elementy. Ale czy przypadkiem ts-y nie mają wspólnego osprzętu? Rozrząd i np. wariator są wspolne dla ts i jts.
Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
To zdjęcie sprzed 2 lat. Auto mam w miarę pod ręką, ale nie wiem co fotografować by stwierdzić jaki motor. Góra? dół? od czoła?
Z tego co pamiętam przy wymianie wariatora pasował od 1.8.
Być może to jest 2.0 TS. Ten silnik może mieć gdzieś numery nabite by to sprawdzić?
Gdzie szukać numeru masz tu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c7fe55dbde36f66e , ale nie wiem, co dalej z nim zrobić.
Choć w sumie mógłbyś sprawdzić, co widać w eperze: http://keyeper.pekidi.com/navi?FORCE...&SBMK=R&MAKE=R
wpisz VIN auta, wyskoczy info o aucie jak na fotce, wraz z numerem silnika, to sobie porównasz - na logikę powinny się zgadzać, choć nigdy tego nie weryfikowałem.
Załącznik 250218
zrób zdjęcia z pokrywą i bez i wrzuć na forum
A gdy podpinasz auto pod FES/MES to łączy się z silnikiem bez fochów? Nie wyskakuje jakaś niezgodność ISO, albo co?
Bo z przewodami do cewek w Twin Sparkach jest tak, że wersje starsze (CF2) miały kable dłuższe, gdzie połączenia między cylindrami szły niejako ,,na krzyż", a w wersji CF3 kable były już krótsze, gdzie każda cewka miała okablowanie już do własnego cylindra. Może miałeś dłuższe, a kupiłeś kable krótsze albo na odwrót, może ktoś przełożył (ludzie dawali krótsze kable do starszych wersji, że niby silnik efektywniej wykorzystuje iskrę, ale różnic w pracy silnika zdaje się nie było), więc tutaj problemu nie ma, bo oba rodzaje są OK i pasują. Załącznik 250219 Załącznik 250220
Co tam jeszcze nie pasowało, i ile razy zmieniałeś rozrząd? Bo jeśli tylko raz, to może w zestawie był po prostu pomylony pasek? No, chyba że więcej, i za każdym razem nie pasował, to wtedy nie wiem, co myśleć :)
Bo jeśli wg epera masz 1.8 TS, głowica na fotce też jest z TSa, to co, dół silnika ktoś by podmieniał? Może i korba gdzieś wyszła kiedyś bokiem, ale TSów na rynku więcej, niż JTSów, więc i łatwiej znaleźć, i pewnie taniej; chyba że miał pod ręką skądś tam. Dobrze byłoby, gdybyś napisał konkretnie co nie pasowało, a powinno, i jaki konkretnie pasek rozrządu podszedł, bo napisałeś ,,chyba od JTS", więc w sumie nie wiadomo do końca :).
w papierach 2.0 a wg VIN 1.8?
pokażesz w końcu zdjęcia czy nie masz czym zrobić?
Rozrząd wymieniany był 3 razy. Zdjęć niestety na razie nie mam jak zrobić.
pokrywa rozrządu z czerwonym paskiem - silnik TS
dwie świece na cylinder - TS
czarny korek oleju - TS
JTS - jedna świeca na cylinder, pokrywa bez czerwonego paska, żółty korek
Tak więc na pewno mam TS. W dowodzie rejestracyjnym mam to co na papierach dał mi Pan handlarz. 1.8TS 140 KM.
Na pewno masz TS!!!!!Druga sprawa-2.0 ma dwa paski na rozrządzie!!!!!bo ma balansy a 1.8 ma tylko jeden pasek rozrządu.Więc nie wiem w czym masz problem?Mechanik co zmieniał ci rozrząd chyba pamięta ile pasków jest pod osłoną?Pozdrawiam
2.0JTS powinien miec dwa paski ale może miec jeden jak trafi w ręce kogoś "oszczędnego", bez napędu wałków balansujących jechać się da :D
Tak czy inaczej-1 pasek to silnik 1.8 TS......dwa paski to silnik2.0 TS lub JTS-na zdjęciu widzę TS