Cześć,
Czy Giulietta ma przypadłośc znaną choćby ze 159, tzn. piaskowanie lakieru na dole blaszanego rantu przedniego nadkola, na powierzchni ustawionej czołowo do koła ? Potrzebna tu jakaś prewencja ?
Pozdr
K
Printable View
Cześć,
Czy Giulietta ma przypadłośc znaną choćby ze 159, tzn. piaskowanie lakieru na dole blaszanego rantu przedniego nadkola, na powierzchni ustawionej czołowo do koła ? Potrzebna tu jakaś prewencja ?
Pozdr
K
Ja mam podklejone prewencyjnie czarną taśmą.
Ja u mnie mam nieco wypiaskowane ~130kkm ale chcę i tak lakierować więc to bez znaczenia. Potem pewnie okleję też czyms
Dzięki za info :-)
A zatem będą wycinanki z przezroczystej 3M :P
uważaj na lakier na progach - lubi czasem oderwać się z ..folią
Masz na myśli spojlery progowe ? Rozwiń temat ;-)
Moje obawy dotyczą miejsca zaznaczonego na fotce
Załącznik 250026
No to ja też jestem zainteresowany ;-). [MENTION=78741]kris70[/MENTION], myślisz, że taśma długo wytrzyma ? Obawiam się, że i tak zaraz popłynie z deszczem i pisakiem.
Sądzę że od taśmy lepsza będzie folia do oklejania aut
No niby ta 3M jest właśnie do tego, tzn. do zabezpieczeń elementów karoserii. Powiem Wam, że próbne przyklejenie kawałka skończyło sie wrażeniem pt. "trzyma jak diabli" ;-)
Użyłem też kupionych na pewnym znanym portalu "gotowców" z folii "carbon" 3M do zabezpieczenia progów przed buciorami i faktycznie - nie podjąłbym się próby zdjęcia tego bez jednoczesnego pozbycia się lakieru... :D A przynajmniej nie bez odpowiedniej chemii.
MiTo ma dość słaby lakier. Rok temu miałem oklejone nadkola przeźroczystą folią i... raz niestety przez własną głupotę (bo nie mogłem domyć na myjni, więc zbliżyłem za bardzo sztycę) - folia poszła razem z lakierem. Teraz mam już niestety całkiem spory ubytek i w zasadzie nadkole do lakierowania. Także myślę, że warto zabezpieczyć ale uważajcie! :)
Załącznik 250062Załącznik 250063
taki patent miałem w poprzedniej julce w obecnej też czeka na montaż- sprawdza się doskonale-docina się jak chce i ile chce a do tego zapięte na specjalne zapinki do chlapaczy nie zostawiające śladu
niestety jak patrze na swoje nakładki progowe od spodu w nowej julce po 30 tkm masakra
Jak to się nazywa albo masz może link do tego patentu?
Zrobisz fotkę z większej odległości?
Z czarną felga to nie razi nawet ;)
materiał - to "tuningowe chalapcze marki Jacky" docięte tak jak mi pasują - do tego OE spiniki wsuwki z forda focusa - nic się nie wierci , nic nie uszkadza. łączny koszt ok 40 pln z tego 30 chlapacze i 10 spinki
w zimie tez dają radę
Załącznik 250071
Załącznik 250072
Spinki/wsowki są z założenia do chlapaczy
to jest poprzednia julka którą sprzedałem równy rok temu i kupiłem kolejną niemal identyczną nową u Zasady:D
A nie "dla zasady" ? :cool:
- - - Updated - - -
Czy o takie zapinki chodzi ?
https://allegro.pl/zapinki-spinki-do...527695080.html
I co się robi z tymi spinkami?
Ja te chlapacze kiedyś montowałem u koleżanki, ale wkrętami.
https://allegro.pl/blotochrony-chlap...992014157.html
te chlapacze sobie daruj nie dość że ciężko dopasować to jeszcze ten fartuch porysuje cały błotnik piaskiem.
spinki takie
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Spink...9285-FORD/1898
o dziwo jedyny materiał w fordzie odporny na korozje.
zapinasz na rant błotnika i po sprawie i jednym wkrętem lekko przyłapujesz od wewnątrz -nic nie porysowane nic nie poobijane- nie podoba Ci się - odpinasz - zero śladu.
Kupowałem takie https://allegro.pl/blotochrony-chlap...422766990.html wycinasz jak Ci pasuje i po sprawie.
A co powiecie na wersję minimalistyczną patentu ze spinkami, skoro folia niebezpieczna ?
Docięcie tylko elementu chroniącego najważliwsze miejsce (zielony kontur), montaż na 1 spinkę (niebieski) ? Przed wysunięciem/obrotem mogłoby chronić wykonanie podcięcia pod spinacz na głębokość powiedzmy 1...2mm w powierzchni tego mini-chlapaczyka. Ewentualnie jakaś kropla silikonu pod spód.
Takie "na wszelki wypadek". Mogłaby się to sprawdzić w przypadku unikania eksploatacji w trudnych warunkach (bo np. jest od tego inne auto :)
Załącznik 250082
Na upartego to wystarczy kawałek czarnego plastiku, który zawsze gdzieś się znajdzie w garażu albo w piwnicy, spinki z blaszki aluminiowej pomalowanej Hammerite i gotowe.
spinka spince nierówna tu jest elastyczna blaszka zrobiona z bardzo sprężystego materiału- taka wersja minimum też jest ok, tylko mi zależało także na ochronie przedniej części progów.
Zrobiłem coś takie z wykorzystaniem tych chlapaczy z allegro.
Śruba widoczna na zdjęciu już była w nadkolu, więc można zdemontować bez śladu. I żadne spinki nie były potrzebne.
Załącznik 250429
Wygląda całkiem dobrze niektórzy pomyślą ze to oryginał:)
Już 7 lat czyli od nowości, paćkam to miejsce masą bitumiczną co jakiś czas przeważnie tylko na wiosnę, zero korozji
Folia ochronna daje radę. Mam i w 159, i Julci.
chronlakier.pl
Można też samemu dociąć.