czesc
Czy mógłby ktoś powiedzieć mi gdzie dokładnie znajduje się bezpiecznik od tempomatu i jaki jest jego prąd nominalny?
AR 147 1.6 (105koni) 2001r.
Printable View
czesc
Czy mógłby ktoś powiedzieć mi gdzie dokładnie znajduje się bezpiecznik od tempomatu i jaki jest jego prąd nominalny?
AR 147 1.6 (105koni) 2001r.
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...tml#post197013
Jak widać brak beZpiecznika do tempomatu...
w skrzynce pod kierownica ewidentnie brak beZpiecznika od tempomatu ale o ile mi dobrze wiadomo nie jest to jedyna skrzynka, takze jesli ktos naprawde wie o co chodzi prosze o pomoc:)
Bezpieczniki są też przy akumulatorze ale tam też brak tego bezpiecznika. Z liku, którym Ci podałem jest instrukcja do Twojego samochodu. Ściągnij i poczytaj i zobaczysz, że nie ma takiego bezpiecznika
wiec jaka moze byc przyczyna niedzialajacego tempomatu? robie wszystko jak w instrukcji i zadnej reakcji:/:(
sprawdz czujnik sprzegła, hamulca. Lampka się zapala na desce?
nie zapala sie:/
a bezpiecznik F35 to od czego Panowie niby jest:)
bezpiecznik F35 sterowanie Cruise Control /tempomat/ - regulatora stałej prędkości - sterowana jest centralką kontroli silnika M10 poprzez odpowiednie sterowanie Cruise Control H7 znajdujące się po lewej stronie kierownicy.Sterowanie H7 zasilane jest poprzez wyłącznik zapłonu (INT) styk 2 w linii zabezpieczonej bezpiecznikiem F35 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.
hmm, wymienilem bezpiecznik ale ikonka tempomatu nadal sie nie zapala:/ panel sterowania tempem nie reaguje:((
trzeba przejrzeć instalację elektryczną:
Kody elementu:
B1 SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW W KOMORZE SILNIKA
B002 Skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą
B5 Skrzynka MAXIFUSE-1
B99 Skrzynka bezpieczników maxi fuse na akumulatorze
C15 Połączenie z masą deski rozdzielczej po stronie kierowcy
D49 ---------
D97 ZLACZE ZWIERAJACE
E50 ZESTAW WSKAZNIKÓW
H1 WYLACZNIK ZAPLONU
H7 STEROWANIE CRUISE CONTROL ( PRZÓD )
I30 WYLACZNIK PEDALU HAMULCA ( PRZÓD )
I31 WYLACZNIK PEDALU SPRZEGLA ( PRZÓD )
I31 WYLACZNIK PEDALU SPRZEGLA ( PRZÓD )
M1 BODY COMPUTER
M10 CENTRALKA STERUJACA SILNIKIEM
Dźwignia sterowania Cruise Control
1 - Dźwignia sterowania Cruise Control
2 - Złącze elektryczne 6 stykowe
3 - Przycisk Resume przywołania zapamiętanej prędkości
4 - Przełącznik pierścieniowy z funkcją zapamiętywania zwiększenia/zmniejszenia
(położenie przyspieszenia: +; położenie zwolnienia: -)
5 - Wyłącznik pierścieniowy (ON: Cruise włączony; OFF: Cruise wyłączony)
6 - Centralka wtrysku (NCM)
System wyłącza się automatycznie, jeśli sygnały używane przez programy
Cruise Control są błędne ponieważ zostały źle przydzielone lub stwierdzi się błędy
na komponentach, które negatywnie wpływają na pracę silnika:
-czujnik prędkości samochodu;
-potencjometr pedału przyspieszenia
-kompatybilność wyłączników hamulca/świateł stop;
-kompatybilność wyłącznika sprzęgła;
-położenie dźwigni w automatycznych skrzyniach biegów;
-kompatybilność wyłącznika Cruise i przycisku Resume;
-kompatybilność wyłącznika Cruise i przycisków (+) (-);
-centralka sterowania silnikiem;
-czujnik obrotów silnika;
-czujniki/inicjatory elektronicznej przepustnicy (dla silników benzynowych);
-przyrządy pomiarowe obciążenia silnika (dla silników benzynowych);
-cewki (dla silników benzynowych);
-wtryskiwacze;
-elementy systemu wysokociśnieniowego (dla silników diesla).
Błędy Cruise Control nie powinny powodować zaświecenia się lampki sygnalizacyjnej
awarii w centralce wtrysku (NCM), ani samej lampki sygnalizacyjnej Cruise Control.