Czy ktoś ma takie zestaw w swoim aucie? Czy oprócz kamery cofania daje dto jakieś dodatkowe funkcjonalności? Jak się sprawuje? Warto dopłacać w stosunku do zestawów "zwykłych"? Dzięki za wszelkie info.
Printable View
Czy ktoś ma takie zestaw w swoim aucie? Czy oprócz kamery cofania daje dto jakieś dodatkowe funkcjonalności? Jak się sprawuje? Warto dopłacać w stosunku do zestawów "zwykłych"? Dzięki za wszelkie info.
Czyli rozumiem nikt tego cuda techniki u siebie nie ma?
Jeżeli chodzi Ci o Alpine w nowych wypustach Giulietty, to jest to model ILX-702D. Moim zdaniem warto, już nie mówię o kamerze cofania, nawigacji z telefonu, itp. tylko jakość dźwięku jest dużo lepsza. Można nawet zrobić rozbudowany system car audio (jak np. u mnie) korzystający z tego radia.
Ja mam co prawda Pioneera ale też daje radę
Załącznik 251785
Załącznik 251786
Chodzi właśnie o tę Alpinę z najnowszych wypustów. Czyli jak widzę warto w to wejść.
Moim zdaniem warto. Mi bardziej spodobało się brzmienie Alpine. Wcześniej miałem Pioneer SPH-DA 120. I jedno i drugie radio to pod względem brzmienia przepaść w stosunku do radia seryjnego. Tak czy inaczej, jak chcesz coś poprawić w graniu to wypadałoby nawet przy standardowych głośnikach wygłuszyć drzwi i dodać jakiś wzmacniacz.
A jakie funkcjonalności ma jeszcze ta Alpina?
Wejdź na stronę Alpine i poczytaj o ILX 702D
Czytałem, ale ta Alpina jest szykowana konkretnie pod Alf i nie wiem czy będzie miała wszystkie te funkcjonalności, które ma jako "produkt niezależny".
Aha z tego co wiem, to ta Alpina nie przedstawia np. zmian przy zmianie trybów DNA, tak jak oryginalne radia Alfy. Wie ktoś coś na ten temat?
Mogę powiedziec tylko tyle, ze jest to pełnowartościowe radio Alpine ILX 702 i niczym się od niego nie różni. Nie wiem jaki jest tam konkretnie w Giulietcie system głośników, ale do radia można bez problemu podłączyć wzmacniacz po RCA (należy tylko przejściówkę dokupić). Być może jest jakis prosty wzmacniacz również od razu, tego nie wiem. O resztę rzeczy musisz chyba podpytać dealera, bo rzadko te samochody trafiają się w tym wyposażeniu.
Ano wlasnie! Czy ja muszę mieć takie zezowate szczęście kurna???!!! Bo mój się trafił! I tera nikt nic nie wie!
- - - Updated - - -
A w ogole to z tego co wiem tego pakietu tech to nawet nie wszystkie veloce mają za gruba kasę przcieZ. Te Alpine montują do Giulietty od końca zeszłego roku, wiec sila rzeczy nie moze byc ich dużo. Mam tylko nadzieje, ze ekskluzywnosc tego zestawu nie będzie polegała na ograniczeniu jegofunkcjonalnosci do Uconecta 6,5", bo to byloby zupełnie bez sensu. Nawi to nie ma i juz to wie m, ale można zapuścić nawi z komórki, wiec jakos da się rade!
- - - Updated - - -
Aha diler nic nie wie, bo oni to dostają w paczce z autem i sami musza zamontować. Auto ma dziurę w miejscu radia i oni to kompletują to sami. Odsylaja zatem do instrukcji radia.
dla mnie toto ma jedną wadę- psuje wygląd deski no i wszystko jest na dotyk - łącznie z regulacją głosu.
oprócz braku aktualizacji map nie znalazłem wad uconnect-a w bieżącym użytkowaniu. TMC takze działa bezblęldnie i są dodatkowe parametry z aplikacji Alfa Performance.
Załącznik 251919Załącznik 251919
delete
Wada ilx 702 jest na pewno konieczność podłączenia kablem z telefonem, aby mieć nawigację. Ale wtedy masz Google Maps, a nie jakis system nawigacyjny bez aktualizacji, bez zapisanych adresów po nazwach firm itp. To jest spoko. Regulacja głośności jest fizycznymi przyciskami na radiu jak i kierownicy. Poza tym system ten możliwościami masakruje każda fabryczna jednostkę w Alfie Romeo.
Kolega Dareek chyba pisl i U 6,5". Apline ma fizyczne przyciski u dolu plus te na kierce. Jeszcze nie laczylem tego kablem z smartfonem, ale myślę ze to zadziała ok.
Czy to radio w jakiś sposób ogarnia SMS-y przez Bluetooth? Czy są tylko połączenia telefoniczne?
zależy od telefonu. Mi na starszym ogarniało, na nowszym nie.
OK, to dobrze - bo w instrukcji na ten temat nic nie ma...
No i poszło dzisiaj:
Załącznik 267147
Załącznik 267148
Kupiłeś i zamontowales? Czy to ori z alfą kupione? Widzę, że masz ciut inny widok ekranu. I jest godzina, której u mnie nie ma od początku i nie mam pojęcia dlaczego. Ale to mały problem.
- - - Updated - - -
Spoko. Idź wyżej że to dolozone. Czy logo alfy jest przy odpaleniu auta? Czy masz uniwersalny soft. Jaki nr softu i czy zauważyłeś jakies ciekawe funkcje w tej stacji?
- - - Updated - - -
Spoko. Jyz widzę że to dolozone. Czy logo alfy jest przy odpaleniu auta? Czy masz uniwersalny soft. Jaki nr softu i czy zauważyłeś jakies ciekawe funkcje w tej stacji? Czy Android bądź sama stacja gdy masz tylko przez bluetooth telefon połączony czyta Ci smsy?
Kupione Alpine i zamontowane. Niestety, nadal kilka braków:
1. Ekran czujników nie pokazuje stanu z przodu (tylko z tyłu).
2. Nie działają klawisze dotyczące telefonu na kierownicy - pozostałe działają.
3. Mam tylko takie ustawienia samochodu:
Załącznik 267149
Nie ma np. ustawień czujników deszczu i zmierzchu.
4. Podczas zmiany trybu DNA nic siÄ™ nie pokazuje na ekranie.
Powinienem osiować? Czy wystarczy rozpięcie akumulatora?
Wersja softu 5.3. Na początku pokazuje się generyczne logo Alpine, a wydaje mi się, że powinno takie:
https://www.saelcarshop.it/public/58...-702-940ar.jpg
Jak z czytaniem smsów? Co do ori to czujników nie pokazuje wcale, ale mi to nie przeszkadza, bo mam kamere i między licznikami ikonki. Dna też nie pokazuje. Stawien czujników deszczu i zmierzchu też nie. Ale w instrukcji ori też tego nie ma. Alfa zamawiając u Alpiny ta stację do Giulietta pewnie zrezygnowała z tych funkcjonalności, żeby nie dublowac tego co jest w aucie. Ty masz dokladke z softem oryginalnym Alpiny to powinienes to wszystko mieć. Przyciski na kierze wszystkie działają. Ori ma jeszcze antenę Dab i GPS na dachu.
- - - Updated - - -
Widzę, że dokladana Alpina ma duże problemy z trudnym językiem polskim...hehehe pokaż jak te czujniki wyglądają. Montowałes gniazdko USB? Przy ori dają dwa. Jedno tylko do ładowania, a drugie do połączenia ze stacja.
- - - Updated - - -
Jak widać ja też mam problemy z polskim í ½í¸‚
Antenę sobie dołożyłem alfowską, więc jest GPS i DAB, mikrofon elegancko schowany. Oryginalne USB działa, AUX nie - w sumie nigdy go nie używałem, ale dziwne, instalator mówił, że musiałoby być dużo dłubania, więc odpuściłem.
SMS-ów nie czyta chyba, w instrukcji też nic na ten temat nie ma. Ustawienia powinny być, bo w menu między zegarami też ich nie ma...
Oto korzysta z mikrofonu zbudowanego w ori lampce środkowej albo bezpośrednio w stacji. W menu można wybrać, z kt się korzysta.
Nie montowałem drugiego gniazda - chciałem, żeby było jak w oryginale.
Zdjęcie ekranu czujników:
Załącznik 267156
Czyli przednie czujniki już widzi? No dobrze to wygląda, ale chyba bocznych czujników nie masz? Czy jakoś ta stacja to obskakuje?
Nie, jest obraz, ale nie pokazuje się odległość - normalnie wyświetla się najpierw na żółto, a jeśli odległość jest mniejsza, to na czerwono. Zrobię foto, jak będę dojeżdżał tyłem do jakiejś przeszkody :).
EDIT: wczoraj kolega z forum zrobił osiowanie i nie pomogło... Napisałem do dystrybutora Alpine, może oni coś poradzą.
Da się tą Alpinkę zamontować do Giulietty z 2012 r.? Zdaję sobie sprawę, że trzeba by było wymienić srebrną listwę, do tego ogarnąć ramkę wokół radia, do tego z uwagi na zmianę lokalizacji przycisków trzeba dokupić przełącznik DNA z przyciskiem do S&S, gniazdem USB i AUX, ale pytanie czy wiązki do tych przycisków (światła, S&S i gniazdo do USB i AUX) nie będą za krótkie?
Może kolega, który montował u siebie coś pomoże? Pytanie jest słuszne, bo trzeba zmienić położenie tych przycisków, ale faktycznie nie wiadomo jak z długością kabli. Raczej na pewno będą za krótkie i trzeba będzie sztukować. Dla elektryka samochodowego to nie jest raczej duża przeszkoda.
Jeszcze pytanie, jak Wam to radio działa z S&S? U mnie zazwyczaj (choć nie zawsze) po wciśnięciu sprzęgła jednostka się resetuje, co jest dość irytujące, zwłaszcza podczas rozmowy telefonicznej...
To masz coÅ› skopane. U mnie nic siÄ™ nie resetuje.
Właśnie się zastanawiam, czy to kwestia instalacji, czy akumulatora...
[MENTION=611]Rado[/MENTION]sauf przy rozruchu masz spadek napięcia na aku. Pomierz aku ile ma przed i po naładowaniu. Jak masz MES sprawdzisz stopień naładowania akumulatora oraz jak mocno spada napięcie przy rozruchu.
prostownik małym prądem ok 3A ze 20 godzin i będzie jak nowy- pytanie na jak długo.
Tyle, że z Uconnectem nigdy nie było problemów... MES-a nie mam, ale może w końcu będę musiał sobie ogarnąć, bo widzę, że się przydaje czasem.
Z Alpiną też tu nigdy nie zgłaszał żadnych problemów. Jesteś a pierwszy. Zestaw jest dedykowany do Giulietta i zaakceptowany przez Alfę, kt przecież sama to wkłada do samochodów. Wszystko powinno chodzić jak należy.
Zacznij od najprostszych spraw- sprawdzenia akumulatora- poziomu naładowania, pojemności etc - restart radia przy odpaleniu to klasyczny spadek napięcia. Nie jest to wina radia. Mes-em- sprawdzisz ile masz aku i jaki następuje spadek napięcia przy rozruchu. Jak napisałeś korzystasz z s&s i tu bym przyczyny też szukał. po prostu aku nie wyrabia.
- - - Updated - - -
Może masz zbieg okoliczności że aku już prosi się o wymianę - niektóra elektronika jest tez mniej odporna na spadki napięcia -ja tak miałem z fabrycznym radiem w Bravo mimo psrawengo auto- po prostu ma zwiększona wrażliwość nawet na minimalny spadek napięcia - i nie słuchaj głupot o jakimś dedykowany radiu do alfy przesz Alpine- nie ma czegoś takiego - to klasyczny 2din który możesz zamontować w każdym innym aucie z taką wnęka- dedykowane typowo do Uconnect 5 cali i 6,5 cala.
Więc chyba po prostu najlepiej będzie wymienić akumulator... EL600 nadal na topie? :)
Ja brałem Varta Blue Dynamic EFB N60 12V 60Ah 640A i jestem zadowolony ;)