-
Dziwne drgania silnika
Witam, od pewnego czasu w mojej 159 1.9 jtdm 8v pojawiają się mocne drgania silnika. Dzieje się to na ciepłym silniku. Pojawiają się na parę minut i znikają. Nie wygląda mi to na dwumas. Drgania występują na wolnych obrotach, jak dodam gazu nie ustają, czy wcisnę czy puszczę sprzęgło bez różnicy. Podczas jazdy także czuć wyraźne drgania, przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Tak przejedzie kilka km i objawy ustają same. Co by mogło dawać takie objawy? Jeździłem już innymi autami z jtd i pierwszy raz się spotykam z czymś takim.
-
Proszę przejrzeć forum. Temat "wałkowany" wielokrotnie.
-
Nie wypada któryś zapłon?
-
Jakiś czas temu sprawdzałem ecu i komunikatów brak, mam wrażenie że te objawy pojawiły się po czyszczeniu egr.
-
Sprawdzilbym korekty wtryskow. Moze ktorys wtrysk niedomaga.
-
1 załącznik(i)
Korekty sprawdzone (silnik nie był zagrzany), ale od 3 dni drgania pojawiły się tylko raz trwały +/- 10 sekund, błędów brak. Kontrola egr pokazuje "off", a otwarcie: 3,998 %. Tak ma być? Jeszcze sprawdzę korekty jak będzie dogrzany. Czy objawy takich drgań mogą dawać te dolne poduszki od silnika i skrzyni? Niedawno sprawdzałem i mechanik stwierdził, że wymagają wymiany...
Załącznik 252666
-
A może zaobserwowałeś takie zjawisko że np.jak jest temperatura ujemna lub bliska zeru to drgania występują a jak jest powiedzmy plus 8 stopni Celsjusza to drgań brak?
-
W tym sęk, że lecie też tak robiło
-
Jeśli ufasz mechanikowi, który twierdzi, że dolne wsporniki wymagają wymiany to zainwestuj w to. Masz jedną usterkę na tacy.
-
1 załącznik(i)
Załącznik 252757
Korekty sprawdzone, silnik ciepły. Na wykresie jest drugi pomiar, po ponownym odpaleniu silnika. Niestety nie mam zrzutu z pierwszego pomiaru jak się pojawiły drgania, ale nie było dużych różnic (po pierwszym pomiarze zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie drgania ustały).
-
Urządzenia napędzane przez pasek osprzętu, wentylator, poduszka silnika - ja od tego bym zaczął sprawdzać.
-
A wtryskiwacze? Bo trochę duże wartości pokazuje 1i 4 cyl na wolnych obrotach (-3.36 na 1 cyl ) ? Po dodaniu gazu się to wyrównuje...
-
Wtryski na bank do sprawdzenia.
-
Wyczyściłem czujnik na kolektorze ssącym, także egr i go nasmarowałem. Pojeździłem trochę i narazie drgania się nie pojawiły, mam wrażenie, że silnik jakby ciszej pracuje oraz ma trochę więcej jadu :) (ale może to taki efekt psychologiczny ;) ) Dodam, że były dosyć duże problemy z odpaleniem nawet gdy przejechałem kilka km i zgasiłem go na 5 min. Zdarzało się że dopiero za trzecim razem zapalał i to po wyciągnięciu i ponownym włożeniu klucza. I narastało to wraz z coraz to niższą temperaturą. Teraz odpala wyraźnie lepiej. Wtryskiwaczy na razie nie ruszałem