Czy po wymianie przepływomierza w Alfie 156 2.4 jtdm trzeba go jakoś kalibrować?
Printable View
Czy po wymianie przepływomierza w Alfie 156 2.4 jtdm trzeba go jakoś kalibrować?
Nie ma potrzeby.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
A jest taka możliwość? Na wolnych obrotach pokazuje zawyżone wartości natomiast przy obciążeniu zbyt małe.
Nic takiego nie widziałem nawet w MES-ie. W mojej też wartości nie do końca się pokrywają.
A dużą masz różnicę
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Różnica to jakieś 300
W ostatniej zakładce jest chyba coś takiego jak reset wartości adaptacyjnych ?
Na wolnych obrotach wynika ta roznica z mapy egr. Wiec nie kombinuj bo i tak sie nie da.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
To nie są duże różnice, które mógłbyś zauważyć w codziennej jeździe. Przepływomierz podaje jedynie do ECU co mierzy, więc jeśli masz zdrowy silnik, turbo pompuje jak trzeba, przycinek przy przyspieszaniu nie ma, czujnik MAP w miarę czysty - generalnie auto jest dynamiczne i nie dymi - to nie ma co na siłę szukać problemów.
Zauważ, że temperatura powietrza wpływa na ilość powietrza mierzonego przez przepływkę - na wolnych obrotach zimą wartości będą inne(teoretycznie większe) niż latem, bo powietrze jest gęstsze. Do tego dochodzi czy EGR zaślepiony czy coś puszcza.
ps. Jeśli przepływka ma już parę lat - zawsze możesz ją wyjąć np. przy wymianie filtra powietrza i umyć specjalnym preparatem na bazie benzyny ekstrakcyjnej (coś co całkowicie odparuje i nie jest tłuste).
Krzysztof MTRONIC kiedyś to tłumaczył tak:
https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c
L.
Silnik raczej pracuje poprawnie natomiast mam błąd p1238 ☹️
Tutaj piszą, że przy tym błędzie P1238 wystarczyło wyjąć, wyczyścić EGR i błąd przestał się pojawiać -> https://www.alfaowner.com/Forum/alfa...ode-p1238.html
L.
Poprzedni właściciel zaslepil EGR
Weź klucze, odkręć EGR i się upewnij. Poszukaj jaka to zaślepka, bo może jest niewłaściwa? Powinna być chyba taka z dziurkami.
Druga sprawa: może da się EGR w sofcie wyłączyć, żeby ECU nie uwzględniał go w pracy silnika - wówczas pełna zaślepka i wsio.
Mój motor to 2.4 10V i tutaj idzie pełna zaślepka i jest git, ale u Ciebie przy 20 zaworach sprawa jest bardziej skomplikowana.
L.
Z powodu braku czasu na ten moment sprawdziłem tylko tyle, że pod kompem pokazuje cały czas 1% otwarcia EGR. Jutro poszukam na okolicznych zlomowiskach przeplywki do postawienia, a dziś silnik gasł na wolnych obrotach i czasem nie reagował na gaz :/