Czytam w testach ktoś to ma w waszych autach jakaś opinia itp.
Printable View
Czytam w testach ktoś to ma w waszych autach jakaś opinia itp.
Ja jestem zachwycony. Znacząca poprawa w wychylaniu karoserii i czuciu asfaltu.
Używam głównie:
- Na autostradach obfitujacych w zakręty przy predkosciach 160+ km/h
- drogach typu Zakopianka
- Alpy i inne góry.
Perfect połączenie z łopatami.
Wysłane z mojego BLA-L09 przy użyciu Tapatalka
Powiedz jest jakiś przycisk specjalny zamawiałeś jako opcje itp po czym poznać w swoim aucie nie kupionym jako nówka.
W przełączniku DNA w środku przycisk z symbolem amortyzatora.
Zawieszenie w trybie soft i hardhttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...018/12/148.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...018/12/149.jpg
Wysłane z mojego BLA-L09 przy użyciu Tapatalka
Czlowiek uczy sie po fakcie..............
cholera tez moglem to domówić...
Szlo to w pakiecie Performance z dyfrem LSD.
Elektronika nie dławi mocy na wyjściu z zakrętów na mokrym czy śniegu. Stelvio na takiej drodze przyspiesza do 100 pewnie poniżej 10s :)http://www.forum.alfaholicy.org/imag...018/12/151.jpg
Wysłane z mojego BLA-L09 przy użyciu Tapatalka
Tym przyciskiem można tylko i wyłącznie zmiękczyć zawieszenie. Ono się automatycznie utwardza w trybach dynamicznych.
Przejechałem z tym kilka km i po utwardzeniu praca zawieszenia przypominał mi jazdę autem ze sprężynami progresywnymi tzn. było dość twardo i jak na moje lata dość męczące na codzień. Ale sprawiało dużo frajdy np. w zakrętach na szybkich niedziurawych drogach. W codziennym użytkowaniu włączałem jednak SOFT czyli zmiękczałem.
No tak czyli bez tego trybu standardowo mamy twarde zawieszenie bez możliwości zmiękczania. Opcja spoko ale nie koniecznie must have jak dla mnie. Ja mam Stelvio FE bez tej opcji i jedyne co mogę narzekać to na kostce brukowej ze mogłoby być mniej drgań przenoszonych do srodka. W normalnej jezdzie jest jak dla mnie ok:) A przy dynamicznej jezdzie I niespodziewanej nierówności jak np.czasem zdarzają się na autostradach to twarde zawieszenie robi super robote, moim zdaniem ten tryb soft ma sens jak ktoś jezdzi sporo po mieście i nie równych drogach. Nie mam porównania na jezdzie w zmiekczonym trybie ale do jego braku juz przywyklem (zresztą wiekszosc przebiegu poza miastem i autostrada I rzadko zdarza się że po kostce musze jechać) chyba bardziej mi brakuje adaptacyjnego tempomatu, chociaż na tyle co jezdze to i tak w sumie cieszę się że w końcu mam okazję sobie pojeździć;)
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Nie to nie jest tak.
Przycisk zmiękcza i piszę o tym bo każdy myśli że to jest przycisk do utwardzania.
Zaiweszenie automatycznie utwardza się w trybie D. I przyciskiem można zmiękczyć w D czyli jechać szybko z zawieszeniem ustawionym jak w N (nie odczułem różnicy miedzy A a N).
A generalnie praca zmiękczonego zawieszenia przypomina mi pracę zawieszenia zwykłego (auta bez tego systemu).
tryb miękki i twardy odnosi się wyłącznie w ramach aktywnego zawieszenia. To jest zupełnie inne zawieszenie niż w standardzie.
A no to w takim razie tym bardziej nie odczuwam jego braku;) myslalem ze byloby mieksze niz to standardowe ktore jest dość twarde. Najlepiej byłoby sie przejechać takim i takim autem i porównać samemu.
Pamiętam wlasnie ze jeden ze sprzedawców tłumaczył ze to jest tylko do zmiękczania zawieszenia A ze normalnie jest twarde.. czyli troche minął się z rzeczywistością.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie czy w aktywnym zawieszeniu auto stoi niżej? Odebrałem swoją giulie veloce ze standardowym zawieszeniem z kołami 19 cali i mam wrażenie że auto stoi trochę za wysoko... Zdarza się że widzę nawet sprężynę z przodu. W aucie testowym którym jechałem (miało aktywne zawieszenie) wydawało mi się że było sporo niżej (mniejszy prześwit)
https://centerlinealfa.com/catalog/l...rential-giulia
Do ściągnięcia z USA. Plug&play.
Jeśli dobrze pamiętam przód w Veloce Q4 wisi 2cm wyżej względem Giulii RWD.
Tak Q4 wyżej stoi.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Odkopię temat.
Zastanawiam się nad tym w Stelvio.
Mam dwa Stelvio do wzięcia:
Obie czarne.
Jedno to intensa z tym zawieszeniem i asystentem pasa ruchu oraz szyberdachem, ale ma czarne fotele. (Już miałem i trochę mam przesyt)
Druga to Veloce bez tego zawieszenia i bezt asystenta pasa ruchu, ale ma czerwone fotele (MAM LOVE do tych foteli :) )
Cena ta sama obu modeli.
Pytanie czy to zawieszenie regulowane za pomocą przycisku to must have ?
Czy spokojnie można bez tego brać i się nie zastanawiać ?
Ja bym brał bez, łatwiej odpalić tryb Race ;)
@zinedine11, czemu tak podkreślasz tego asystenta pasa ruchu i o co konkretnie chodzi? HAS, LKA czy co? Nie piszesz co ta Veloce konkretnie ma i czy to nowy samochód na gwarancji czy używany w którym możesz grzebać bez najmniejszych już obaw. Może się okazać, że dodanie kilku opcji to trywiał.
@jo_gurt, Dlaczego łatwiej, aktywne coś tu komplikuje? Chyba wręcz lepiej dla jeżdżenia w Race(3)?
Mówię o nowych samochodach.
Mam dwie czarne wersje do wyboru, ponieważ nie trawię tych czarnych nadkoli i progów przy innych wersjach kolorystycznych. Tak to bym wziął zieloną z dachem, ale tributo italiano nie ma z dachem.
Nie podkreślam, tylko wskazuję na różnicę między tymi dwoma modelami.
Rozumiem.
Czy aktywne zawieszenie to "must have"... większość, w tym ja, tego nie ma i nie płacze (może dlatego, że nie zna :-)).
To chyba też w sporym stopniu zależy jak chcesz tego samochodu używać. Tor czy takie raczej zwykłe jeżdżenie.
Pewnie też znacznie wyższy koszt ew. naprawy takiego układu.
A to już ogarnięte jest adaptacyjne zawieszenie? Tj, że pół robi się twarda a pół miękka? Czyli to już zbędne?
https://shop.alfissimo.com/home/1759...race-mode.html
Ja mam aktywne i polecam. Nie dlatego, że używam jakoś bardzo często przycisku do zmiany siły tłumienia amortyzatorów. To zawieszenie jest aktywne cały czas i auto samo się utwardza przy dynamicznej jeździe. I ma wiele stopni działania, nie tylko dwa lub trzy, ale też wiele pośrednich, których nie można wybrać przyciskiem, bo to komputer decyduje kiedy usztywnić amortyzatory i nie robi tego zero-jedynkowo. Auto z takim zawieszeniem jest jeszcze fajniejszą zabawką.
Polecam wizytę u specjalisty
Załącznik 290568
Chłopie, nie kompromituj się. Jak zwykle braki podstawowej wiedzy musisz kryć brakiem kultury..? Auta z aktywnym zawieszeniem mają dodatkowe czujniki przyspieszeń z przodu auta i tłumienie amortyzatorów regulowane jest w czasie rzeczywistym tak, żeby ograniczyć przechyły. Wszystko jest zresztą opisane w materiałach AR, ale może dla ciebie to jest technologia z NASA.
Naprawdę, jeśli nie masz wiedzy to się nie wypowiadaj, bo w co drugim temacie można znaleźć twoje 3 grosze niemające wiele wspólnego z rzeczywistością...
The CDCM module controls the following:
- Front aerodynamic splitter (available only on the Quadrifoglio version).
- Rear Differential Torque Vectoring. (available only on the Quadrifoglio version).
- Four variable shock absorbers controlled by solenoid valves located inside each shock absorbers.
- Two front vertical active dampening sensors fitted on the body behind the head lamp units, underneath the hood.
- Two vertical active dampening sensor located on the front steering knuckles.
The system continuously monitors the damping of the shock absorbers through the actuators installed in each shock
absorber.
The shock absorbers can be adjusted to the conditions of the road surface and to the dynamic conditions of the vehicle.
Controlled shock absorbers, available on the Quadrifoglio versions and an optional on all other
versions, further reduce dynamic pitch when braking and the Skyhook control calibration minimizes
dynamic roll gradient and body oscillation
https://www.forum.alfaholicy.org/ima.../2025/06/2.jpg
Nawet zawieszenie w 164 miało tryb auto, który sterował tłumieniem w czasie rzeczywistym, na podstawie m.in. czujnika przyspieszenia, skrętu i hamulca.
To że nazwa jest piękna : czyt. aktywna , płynna, sterująca itd. to nie znaczy że te zawory tak działają. Marek ma tu rację.
Płynnie, aktywnie, sterowane znaczy że pod wpływem informacji z czujników vel DNA/guzika idzie info że z taczki ma zrobić softa, i odwrotnie.
Te aktywne amortyzatory to nie cudotwórcy, żebyś miał faktycznie płynną pracę amortyzatorów to trzeba jeszcze kompresora i zbiornika z buforem powietrza/płynu, a tego w alfie nie ma, chyba że coś wiesz o czym my nie wiemy.
Bo te opisy to zwykły bełkot marketingowo-techniczny, a amory masz po prostu zero/jedynkowe.
A nie ma dostępnej jakiejś dokumentacji od producenta tych amortyzatorów? Wtedy po pdf byłoby jasne co można za ich pomocą zrobić a co jest marketingiem..
Bełkot techniczny to jest to, co tu napisałeś. W adaptacyjnych amortyzatorach jakie są w Alfie sterujesz elektrozaworem zmieniając jego tłumienie i nie jest do tego potrzebne żadne sprężone powietrze... Te dodatkowe akcelerometry rozumiem, że wg ciebie Alfa daje jako atrapy? Jakieś dowody twoich tez, czy tak ci się wydaje?
Jest dostępna: https://www.ukintpress-conferences.c...cogiordano.pdf