Orientujecie się może na czym polegają różnice w AIRBAGach i czy są współzamienne?
Np. w Giulii kurtyna jest pod 3 nr katalogowymi (2x USA, 1x EU) i podobnie poducha w fotelu.
Printable View
Orientujecie się może na czym polegają różnice w AIRBAGach i czy są współzamienne?
Np. w Giulii kurtyna jest pod 3 nr katalogowymi (2x USA, 1x EU) i podobnie poducha w fotelu.
prawdopodobnie chodzi o wielkość (pojemność jaśków) w USA są większe.
Inne tez czasami wtyczki. Kierowcy czy pasażera są dwu-nabojowe 2 wtyczki
- - - Updated - - -
Masz ameryke giulie
Mam amerykę, niewiele uszkodzoną, ale 1 fotel i kurtynę niestety wybiło.
Auto robię porządnie, dla siebie i z regeneracji już się wyleczyłem, bo wytłumaczono mi jaka to ściema.
Teraz tylko się zastanawiam czy muszę kupować nowe, czy mogę "używane", a jeśli używane, to czy muszę koniecznie szukać te same nr, bo handlarze oczywiście twierdzą, że nikt na nr nie patrzy i wszystko gra (pytanie czy przy ewentualnym wystrzale nadal gra..).
No i jeszcze z modułem nie wiem, bo jedni mówią, że kasuje się z niego dane, a inny, że tylko nowy wchodzi w grę.
Moduł bez problemu się kasuje fachowiec. Kurtynę wyjmij i wtedy porównasz wtyczki Europa Ameryka.
Powiedz mi czy w ameryce jest polski jezyk w menu.
sprawa modułów wygląda tak- od paru lat moduł poduszek jest do użycia 3 razy- dopiero po 3-cim strzale się blokuje. niczego nie trzeba kasować- po montażu wszystkich sprawnych elementów po włączeniu zapłonu zrobi diagnostykę i kontrolki z komunikatami znikną. pozostaną w pamięci do 40 cykli włączenia zapłonu. jednak zapis crash data zawsze będzie widoczny po podpięciu kompa.
To z wlasnego doswiadczenia czy od wujka googla te wiadomosci.
- - - Updated - - -
Przestan dzwonic po serwisach bo nie maja zielonego pojecia itp.
Jesli chcesz dobrze to kupujesz uzywany bez stluczki nowy w salonie lub dajesz do fachowca zeby ci usunal wypadek.
Nie zrobisz tego to nie bedziesz mial odpalania z pilota auta. Fajny bajer na zime.
jak zadzwonicie do mnie to powiem co i jak
Oczywisćie kupisz czysty moduł będzie nie do ustalenia no chyba że po dacie produkcji sterownika. To co napisałem powyżej wynika z mojego doświadczenia sprowadzania z USA aut rożnych marek i w żadnym nie było konieczności wymiany sterowników poduszek.
Na pomoc ASO nie ma co liczyć - oficjalna wersja jest taka iż po wystrzale wymiana poduszek i konsoli foteli podsufitek pasów ( co jest oczywiste) wraz ze sterownikiem ( w samochodzie jest zawsze jeden plus kilka czujników uderzeniowych) ich wymiana jest konieczna o ile uległy uszkodzeniu mechanicznemu np wskutek zdarzenia. Oczywiście w ASO usłyszysz że trzeba wszystko dać nowe- nie ma co sie dziwić chodzi o "bezpieczeństwo" ale w rzeczywistości nie ma takiej konieczności.
NIE WIEM JAK alfa z ameryki bo to pierwsza ale co do innych marek to bajki opowiadasz.
sprawdź sobie np A6, A4 czy VW CC czy Tiguan- w żadnym nigdy nie wymieniałem sterowników - po włożeniu OE poduszek i włączeniu zapłonu komunikaty i kontrolki znikały.
Edit
każdorazowo po sprawdzeniu w ASO układ był sprawny - żadnych błędów tylko ślad w sterowniku o pierwszym "strzale".
nie napisałem że w każdym aucie tak jest- sprowadzalem samochody produkowane w Europie - może być tak ze np ford czy jakiś chewy by USA blokuje sterownik
W tej dziedzinie nie jestem fachowcem ale znam z pracy przykład auta z USA, w którym "regenerowano" sterownik poduszek, kontrolki faktycznie się nie paliły, żadnych błędów. Tyle tylko, że klient wydzwonił w drzewo, a poduszka nie wypaliła. Więc myślę, że problem nie polega na tym, czy kontrolki się świecą, tylko czy można liczyć na wsparcie poduszki w sytuacji ostatecznej. Opisane zdarzenie było przedmiotem różnych postępowań i na koniec drogo (drożej niż nowe auto) kosztowało osobę, która to auto sprowadziła i naprawiła.
Pytanie własnie co z tymi wtyczkami...jeśli macie np puduszkę EU z jedym stagem, a sterownik pracował z dwoma, to jak przełączyc sterownik na wersje EU? Czy po prostu podłączacie pod stage1, bo włączy się szybciej, a stage 2 jest rozwiązany emulatorem poduszki? :)
Co do kasowania pamięci EEPROM w sterowniku to kasuje sie jedynie sektor w którym były uszkodzenia zapisane, więc jego usunięcie nie może spowodowac brak wystrzały podczas wypadku. Modułe nie ma drugiej pamięci EEPROM, więc nie moze wiedziec o jakiekolwiek innej usterce kiedykolwiek, bo przeciez funkcjonuje jak nowy z fabryki. Co do wymiany obecnie już cyfrowych czujników to jest to bez sensu jeśli czujnik nie jest mechanicznie uszkodzony.
Robimy że kupujemy poduszkę amerykańską jak nie chcesz to wstawiasz opornik. Pamiętaj ze to przestępstwo.
A ktoś posiada może rozpiskę pinoutów sterowników poduszek EU i USA ?