Witam,
W jaki sposób sprawdzić jaki był zakres zmian w mapach silnika? Mam wylaczony egr i klapy i chciałby wiedzieć co więcej było zmieniane. Samochód już taki kupiłem
Wysłane z mojego MEIZU M6 przy użyciu Tapatalka
Printable View
Witam,
W jaki sposób sprawdzić jaki był zakres zmian w mapach silnika? Mam wylaczony egr i klapy i chciałby wiedzieć co więcej było zmieniane. Samochód już taki kupiłem
Wysłane z mojego MEIZU M6 przy użyciu Tapatalka
Zgrać mapę i porównać w Winols lub innym tego typu programie.
Z tym, że wyłącznie EGR i DPF to nie jest tylko zamiana jedynki na zero ;) Więc jak nie miałeś z tym nic wcześniej do czynienia to się w tym nie połapiesz.
W praktyce każdy kto zajmuje się profesjonalnie chiptuningiem, będzie w stanie mając oryginalny program i to co jest teraz powiedzieć czy i co było zmieniane.
Zakład w którym modyfikowano silnik powinien mieć zgrany oryginalny plik - jeśli wiesz gdzie to było, to możesz do nich napisać.
CoÅ› Ci siÄ™ dzieje z autem?
Ciągle przeładowanie minimum 0,4 bara. Podczas wypalania dpf-a pięknie równo oczekiwane = mierzone. Stąd domyślam się że to problem w mapie związana z zwiększeniem mocy (prawdopodobnie). Komputer nie zgłasza błędu przeladowania pomimo że wskazówka turbo prawie domyka zegar.
Wysłane z mojego MEIZU M6 przy użyciu Tapatalka
Ale, skoro "chiptuner" mając narzędzia jest w stanie to zrobić, to dlaczego nasz kolega miałby tego sam nie być w stanie zrobić :confused: chyba nie musi, prawda? A chyba my możemy mu w tym pomóc, prawda?
Do tematu, jeśli chcesz to robić sam, potrzebujesz minimum MPPS do zgrania mapy. Najlepiej MPPS V16.
Mpps też wszystkiego nie rusza.
Masz tablicę błędów?
To ile pokazuje wskazówka?
Próbowałeś odczytywać dane bezpośrednio z czujników przez złącze OBD? Tam też pokazuje więcej, bo może sam wskaźnik w kabinie się zepsuł?
Przy 0,4 bara ponad to co jest normalnie to komputer powinien już wyrzucić błąd (o ile pamiętam oryginalnie ta granica to było coś koło 0,2 bara). Pytanie czy ktoś "mundry" nie usunął tablicy błędów.
Próbowałeś podmieniać / wyczyścić czujnik MAP w kolektorze dolotowym?
Może sama zmienna geometria się zacięła w takim położeniu, że pompuje więcej? Warto sprawdzić.
jesli mam wersję 2,0 jtdm 136Km to da się wgrać program fabryczny z wersji 170 KM?
Czy lepiej wgrac nowy program? Ekologia zostaje...
Jaki jest najwy ższy bezpieczny przyrost Km i Nm?
Naturalnie lepiej nowy soft [180/420]
A jak chcesz kombinować to wyposaż się w bdm, trochę praktyki itd.
nie chce kombinowac - interesuje mnie jednorazowe, bezpieczne usprawnienie silnika. Nie jestem jakims ścigantem :)
Tak jak pisali koledzy, to " podniesienie " ma twoim sofcie. Też mam fabryczne 136 z pełną EKO. Tuner " zrobił" lepszy dół i teraz jest 197/430 chociaż na forum jest kolega Rybakjm, który ma jeszcze więcej wyciągnięte ze 136 i na tej samej skrzyni co ja, czyli niby gorsza c634
Kiedy wgrałeś tego wirusa i jak się skrzynia sprawuje? Bo ona niby max 350nm wytrzyma i wiem, że [MENTION=53506]ryba[/MENTION]kjm przejechał już dużo na nowym sofcie i nie ma problemów, ale jakoś boje się, że to odosobniony przypadek :/
Też mam 2.0 i 136KM i też bym chciał podkręcić silnik, bo w kombi masa robi swoje i niestety słabawo się zbiera (zwłaszcza po przesiadce z Astry H GTC 1.9 JTD 120KM)
w 2016 gdzieś około połowy, zrobiłem już około 30 tyś i żadnych problemów po wirusie. Haczy mi 1i2 ale to było od poczatku i te typy podobno tak mają, teraz będę robił uszczelkę smoka, przy okazji wymienię olej i zobaczę czy dalej mi haczy.
Jesteś pewny co do swojej skrzyni, w 136 były też f40 ale chyba do 2010r.
Tak, zaraz po zakupie kazałem mechanikowi wymienić olej - zlał jakieś 1.8l ze skrzyni + mam napis FPT na skrzyni.
I właśnie o dziwo, przed wymianą oleju wydawało mi się, że wszystkie biegi wchodzą idealnie, a po wymianie, zaraz po rozruchu wydaje mi się ze 2ka lekko haczy, ale później już jest lepiej.
Co do Twojego programu to mega fajny wynik. Zmieniałeś tylko soft, czy pozbyłeś się też EKO?
masz skrzynie FPT C635, ta sama co w Giuliettach. W Giuliettach 2010 i chyba poczatek 2011 byl jakis problem ze skrzyniami - wejdz na forum Giulietty i poszukaj. mozliwe ze tam byl jakis TSB na to. wlasnie chodzilo o to ze nizsze biegi ciezko wchodzily a konczylo sie to tez czasem awaria wybieraka, wymiany oczywiscie to nie bylo rozwiazanie. temat zyl glownie w 2011r, jednak w ostatnich 2 tygodniach byly jakies chyba posty (albo ktos z innego watku o zakupie giulietty uzywanej do niego linkowal, cos wlasnie o tym komus odpowiadalem).
Mam pełne EKO, jeżdżę często za granicę i trochę boję sie tamtejszych kontroli, a pomału u nas chcą się brać za brak EKO więc nie chciałem ryzykować.Gościu który mi to robił twierdzi, że nie poprawia softu który przyjechał do niego, tylko pobiera orginał do danego samochodu i go przerabia, boi się że ktoś coś mógł zmieniać i potem wyjdą "cuda" a nie chce mu się sprawdzać, czy ktoś coś grzebał. Twierdzi, że większość tunerów tak robi, a on ma softy w cenie abonamentu, który płaci ALientechowi i pracuje na ich programach.
Czyli jak jest z tym wskaźnikiem doÅ‚adowania w kabinie? Mi na peÅ‚nym bucie zamyka zegar í ½í¸‚ powyzej 2500 opada na staÅ‚e 1,3-1,4 bara, silnik 2,0 170 KM, dół ma sÅ‚aby to fakt, warto grzebać w sofcie czy spÅ‚ywajÄ… tÅ‚oki?
Tłoki nie spływają. Twoje 2,0 bez problemu zrobisz na 400 Nm i 200 kM. Ktoś powyżej pisał że przy programie większość wywala Eko. Ja jestem tym 1% mam 180kM 400Nm i tak już od 180 kkm wszystko na swoim miejscu: klapy, EGR, dpf, dwumas a najlepsze że moja M32 dopiero teraz kończy żywot (aktualnie na zegarze 255 kkm). Mam wrażenie że dzięki programowi mój DPF mimo w 80% jazdy miejskiej jeszcze ma się dobrze.
Ja właśnie jestem po wstępnym kontakcie z tunerem.
Mam 2.0 w wersji 136KM, twierdzą, że ten silnik jest podatny na modyfikację 200+, że trafiały się sztuki, które u nich były zrobione na 210, po modyfikacji tylko softu.
Co do skrzyni c635, twierdzą, że skrzynia radzi sobie z taką mocą i momentem.
Życzą sobie za to 1100 złotych, więc chyba nie tak źle?
Wiadomo, że dużo zależy od stylu jazdy, czy po wgraniu softu zaczyna się katować sprzęgło i skrzynię czy nie, ale mimo wszystko chcąc, nie chcąc, mocy jest więcej i osprzęt jest mocniej obciążony.
Moc chce podnieść na pewno, bo 136 to zdecydowanie za mało, ale trochę sie obawiam czy 200/210 to nie będzie za dużo i myślałem raczej o 180/190.
ja mam delikatnie dłubnięte na 180KM i 419 NM ze skrzynią F40, z poprawionym dołem i mi to wystarcza. Od razu EGR out, ale DPF dopiero po jakimś czasie usunąłem. Program mam od 70 tyś i tłoki żyją.
Pozazdrościć F40
Skrzynia fajna tylko dwumas cholernie drogi do niej :(
Czyli "albo rybki albo akwarium"
Nie obawiaj się 200 kucy, przecież nie będziesz codziennie "deptał do spodu". Na początku moc i moment bardzo cieszy, potem przejdziesz do normalnego stylu jazdy. Mam nadzieję że przed nową mapą sprawdzą ci elementy silnika czy są sprawne ( m.in. wtryski, turbo ). Pogadaj aby Ci wysłali na maila mapę ori a może nawet uda Ci się "wyciągnąć " zrobioną.
a do skrzyni C635 dwumas i sprzęgło jest tańsze? Jakie koszty? Boje sie, że po programie zaraz przyjdzie czas na wymianę sprzęgła...
W sumie masz rację. Nawet jak to będzie 200 koni i ponad 400 Nm, to i tak żeby faktycznie skrzynia musiała to poczuć, to musiałbym nieźle silnik wkręcać i to bardzo często, a jak styl jazdy sie nie zmieni, to podzespoły powinny być dalej zdrowe :)
Dzięki za radę! Na pewno spytam o sprawność i pogadam o mapach ;)
No dobra, najpierw wymienię końcówkę wtrysku bo mi rozjeżdża korekty, wymienię uszczelki i olej i pomyślę nad mapą do mojej 2,0 170km, ja i tak nie mam już eko( EGR,DPF off), te silniki chyba klap nie mają, poprawie parę głupot i robię wirusa :) jak tłoki nie spłyną i żadnych awarii nie będzie to się na to pisze ale to spokojnie na wiosnę :)
klapy sÄ…, tylko poprawione
Ale sprawiajÄ… problem?
podobno juz nie...