Witam. Alfa 166 2.4 175, zaciski brembo i tarcza 310. Chciałbym wrzucić tarcze 330 jakie mam możliwości? Zapewne trzeba zaciski od 330 ale podejdzie to p&p?
Printable View
Witam. Alfa 166 2.4 175, zaciski brembo i tarcza 310. Chciałbym wrzucić tarcze 330 jakie mam możliwości? Zapewne trzeba zaciski od 330 ale podejdzie to p&p?
Wejdzie 330/28 bez zmian.
A od czego chcesz założyć te tarcze? Od bmw 330 i??
Jak będę miał chwilę na warsztacie to wam to mogę sprawdzic czy ta 330 wejdzie na serie zacisk w 166. (brembo)
[MENTION=788]tomaz[/MENTION] - klocki 166 - 159 ma te same w układzie brembo ;)
:glodnaedzia:
No właśnie. Wchodzi Kaacu?
Poza tym pytanie czy jak już wejdzie to dobrze zagra z klockami od wersji 310. Bo zysk rozumiem jest na odprowadzeniu ciepła? W sensie, że więcej powierzchni i materiału do absorpcji?
Zysk wizualny pomijam ;)
Do większych tarczy trzeba dalej odsunąć zacisk. Wtedy zyskujemy większy moment hamowania. W przypadku pozostawiania tego samego promienia dla zacisku nie widzę sensu operacji.
Przez odsuniecie zacisku mam rozumiec zamontowanie wiekszego jarzma? Inny promien i zwiekszenie momentu powinno dac jakosc nawet na seryjnym zacisku, czyz nie?
Takie jarzma moglbym dobrac z innego samochodu czy robic na zamowienie?
Siłę hamowania robi moment hamowania. A na to składają się trzy składowe. Współczynnik tarcia (czyli dobór klocków), siła nacisku (czyli średnica i ilość tłoczków) oraz właśnie najważniejszy i mający największy wpływ trzecia składowa to ramię na którym działa siła. Czyli odległość tłoczków od osi obrotu. Nic innego nie ma wpływu na siłę hamowania albo jest to wtórne/marginalne. Często ludzie piszą że znaczenie ma powierzchnia tarcia ale to bzdura.
Dlatego jeżeli dajemy tylko większą tarczę to nie zyskamy zupełnie nic. Wspomniana kwestia odprowadzenia ciepła w tym wypadku jest marginalna. Wątpię żeby w ogóle była zauważalna.
A jeżeli chodzi o odsunięcie zacisku na większą średnicę to daje to największe efekty.
Dzieki, Marku:-)
Pytanie tylko o jarzmo. Trzeba dorabiać czy podejdzie z innego? Jak bardzo należy odsunąć zacisk? To sa milimetry?
Wszystko ok, pełna zgoda. Tyle że mi nie zależy tak bardzo na sile hamowania, bo ta jest wystarczająca, ile na wytrzymałości temperaturowej. Autostrada przy wysokich prędkościach, albo jazdy górskie jak na Busso 2018 - siła ok, ale trzeba pilnować żeby nie przegrzać.
Niestety nie miałem czasu, ale tak jak wyżej Marek pisał.. Trzeba na pewno mieć adapter.
Druga sprawa, [MENTION=788]tomaz[/MENTION],dokladnie to.. Prędkości autostradowe i temperatura.
Ja od siebie dodam że mam Brembo Sport czy jakieś tam na wysokie temp, są strasznie drogie, ale to są na prawdę jedyne tarcze, które ze mną dają radę na autostradach.
Wysłane z mojego MI 8 UD przy użyciu Tapatalka
Taniej i prościej na jakieś złotowe przejażdżki porządne klocki założyć typu ds uno czy ds 3000, świeży płyn, a na codzień przełożyć na zwykle, w zaciskach brembo to chwila moment , a siłę nacisku regulować stopą.
No i schłodzić po.
Nie sądzę, żeby ta minimalnie większa tarcza miała wpływ na oddanie ciepła i poprawę chłodzenia.
330mm ma 32mm grubości, to już kawał żelastwa, wystarczy porównać wagę na pewno jacyś producenci podają.
Na Torze Poznań podczas 30-sto stopniowego upału na ds2500 nie zmęczyłem takiego zestawu, tarcze niebiesko-fioletowe, smród palonych klocków a alfa hamowała bezproblemowo.
Przypomniałem sobie z budowy zacisku, nie ma szansy aby zmieściła się tam tarcza centymetr większa, zresztą na szerokość też nie, trzeba 4mm przekładki. Odsunięcie zacisku na tak małą odległość (1 cm) też się nie uda za bardzo bo chcąc użyć adaptera śruby się nie miną. W 156-tce z tarcz 286mm trzeba lekko podpiłować uszy zacisku bo nie ma miejsca.
Jak Andrzej radzi - dobra tarcza, jeszcze lepszy klocek i nie poznacie auta.