Mam pytanie do posiadaczy 1.8 MPI. Gdzie znajduje sie filtr paliwa i weglowy filtr oparów paliwa ? Strasznie wali mi paliwem na zewnątrz samochodu ,mam wrażenie że z okolicy tylnych kół. Wycieków pod spodem nie widać.
Printable View
Mam pytanie do posiadaczy 1.8 MPI. Gdzie znajduje sie filtr paliwa i weglowy filtr oparów paliwa ? Strasznie wali mi paliwem na zewnątrz samochodu ,mam wrażenie że z okolicy tylnych kół. Wycieków pod spodem nie widać.
Ten silnik nie ma osobnego filtra paliwa. Jest zintegrowany w pompie paliwa w formie jakiejś siateczki lub coś w tym stylu. Generalnie nie wymienia się tego.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Odstojnik z filtrem węglowym znajduje się za lewym tylnym nadkolem. Nie jestem pewny czy zderzaka nie trzeba odsuwać żeby się do niego dostać.
Lewe tzn. od strony kierowcy ? Bo z okolicy tylnego koła od strony kierowcy jest to najbardziej wyczuwalne.
Tak, po stronie kierowcy. Rozbierz i zobacz, tam biegnie plastikowy wężyk. Może jakimś cudem pękł.
Tylko ,że w środku nic nie czuć i na zbiorniku nie ma śladów wycieku. Jutro ściągam nadkole i sprawdzaam.
Ja w środku też nic nie czułem. Podnieś kanapę, odkręć taką czarną pokrywę i zobacz czy pompa z góry jest sucha. Daj zapłon i obserwuj czy paliwo gdzieś się nie sączy. Ja to dopiero wtedy zobaczyłem tak małe było to pękniecie, a po nocy odparowało i nie było nigdzie śladu.Załącznik 257685 tam gdzie kółko miałem pękniecie. Chyba jakaś wada fabryczna bo używka była dokładnie w tym samym miejscu pęknięta.
Po prostu ją przekladasz.Mi póki co dziala bez problemu.Gdzie masz to pęknięcie?
W tym samym miejscu tylko na boku. Tylko ,że w MPI pompa wygląda chyba trochę inaczej. Zakładałeś nową czy używkę?
Nowa kosztuje ponad 1000 zł..znalazłem używkę i była peknieta dałem do spawania plastików i trzyma.Jesli nie chcesz kupować to wyjmij swoją i daj do spawania.To będzie trzymać jeśli dobrze będzie pospawane
Pompa idzie do spawania. Jak nic z tego nie wyjdzie to pozostaje zakup nowej.,Dla zainteresowanych Gepard ma w dobrej cenie 1100 oryginał .Cena na rynku za ten kawałek plastiku i parę przewodów z rurkami to min 1300. A dostępność też nie rewelacyjna.
Nie mam zdjęcia , ale inny układ rurek i podobno pracują na innym ciśnieniu. Chociaż szlag je trafia podobnie. Siemens się nie popisał ,u syna w BMW pompa ten sam producent też do kosza. Tylko ,że nowa oryginał całe 200 pln. Jednak Alfa to marka premium.
Ktoś już na forum przerabiał ten temat i podobno nie pasuje.
Masz rację, zerknąłem na Google i Opel montował całkowicie inne pompy. Takie po 200 zł...
Tak nie pasuje pompa od niczego innego. 1.9 JTS ma regulator ciśnienia na wyższe ciśnienie.
I jak udało się pospawać?
Wczoraj założona ,jak na razie chodzi bez problemu. Operacja kosztowała całe 30 płn.