Hej,
Ma ktoś może informacje, co jest sprawdzane, wymieniane podczas przeglądu po 60tys? Za kilka dni czeka mnie taki przegląd więc chcę być przygotowany.
Jakie są koszta zrobienia takiego przeglądu w ASO?
Pozdrawiam,
Hej,
Ma ktoś może informacje, co jest sprawdzane, wymieniane podczas przeglądu po 60tys? Za kilka dni czeka mnie taki przegląd więc chcę być przygotowany.
Jakie są koszta zrobienia takiego przeglądu w ASO?
Pozdrawiam,
Standardowy przegląd po 60 tys.km powinien kosztować w granicach 900-1100 pln w zależności od ASO ( np. w Tarnowie taniej niż w Wa-wie).
Plancior czy miałeś już wymieniane tarcze i klocki ????
Ja jeszcze nie wymieniałem, nie wiem czy tego nie robił poprzedni właściciel. W książce mam wbity przegląd przy 30tys i tyle. Ale z tego co patrzałem i sprawdzałem samochód przy kupnie to nie są zużyte w jakiś drastyczny sposób, tyle tylko, że piszczą ;)
Masz może jakieś info, co wymieniają przy 60tys?
Napewno będą sprawdzali rozrząd ( kontrola wzrokowa) , i przy 60 tys, jest wymiana płynu hamulcowego z tego co pamietam.
no to 1tys ze kontrolę wzrokową to sobie nieźle cenią ;)
Sam filterek kabinowy ok. 220 pln kosztuje
Przy OT-60.000km wymienia się filtr powietrza, paliwa (ok.300zł), klimatyzacji (ok.180zł), kontroli podlega zawieszenie, układ hamulcowy, polecam dodatkowo dezynfekcję układu klimatyzacji. Cena przeglądu to około 1100zł. Zalecam zastosowanie oleju do filtrów DPF np. Mobil 5W-30.
Rozrząd przy OT-90.000km koniecznie z pompą wody. Koszt przeglądu na 90.000km z rozrządem to kwota ok. 2.400zł
Dzięki za szczegółowe dane.
Fiat zaleca Selenia WR 5W-40 jednak jest to "zwykły" olej do diesla. Nie oznacza to że nie nadaje się do DPF jednak na rynku pojawiły się oleje m.in. Mobil 5W-30 ..... który jest przeznaczony do filtrów DPF (posiada lepsze właściwości czyszczące)
Najchętniej wymieniłbym ten olej we własnym zakresie i wtedy nie miałbym wątpliwości nad wyborem marki (Motul lub Millers) ale jeszcze przez jakiś czas jestem skazany na ASO i ich stany magazynowe.
Powiedzmy, że póki co nic się nie stanie, ale po gwarancji przemiły pan w ASO przypomni mi że check engine nie wziął się z niczego tylko z zastosowania kiedyś tam niewłaściwego oleju. Już teraz udowadnianie , że EGR nie zawsze działa prawidłowo (jeszcze bez komunikatów) jest uciążliwe (usterki nie stwierdzono). A że trzeba myśleć ZA (bo im za myślenie nie płacą) panów pracujących w ASO, każdy się już pewnie przekonał.
Co to 5w30... trochę nietypowa ta klasa - dopuszczają taką w 2.4 JTDm 210 KM DPF?
Na marginesie to ciekaw jestem dlaczego Petronas przejmując FiatLubricati nie wprowadził już od dawna do naszych ASO sowich produktów? Dopiero po marketingowym sukcesie Kubicy pojawiają się pod swoją własną marką...