witam. jestem świeżo po napełnieniu klimatyzacji i słabo chłodzi. najmniejsza temperatura jaka wieje z nawiewu to 15 stopni. w serwisie powiedzieli ze cisnienie prawidłowe i ze to moga byc klapki??!!! miał ktoś taki problem?
Printable View
witam. jestem świeżo po napełnieniu klimatyzacji i słabo chłodzi. najmniejsza temperatura jaka wieje z nawiewu to 15 stopni. w serwisie powiedzieli ze cisnienie prawidłowe i ze to moga byc klapki??!!! miał ktoś taki problem?
Przecież 15-16C z klimy to normalna temperatura? Chyba że czegoś ja nie wiem?
No nie bardzo. Temperatura powinna być poniżej 10 stopni. Dzisiaj jest 22 st. I nie daje rady.
W niektórych autach komputer nie dopuszcza do 10c przy 22 przy 30+ da się zejść. Napisz chociaż czy masz klimę automatyczna czy manualna bo to też pewnie ma wpływ. Nie wiem jak jest w tym przypadku, więc to moje luźne spostrzeżenia [emoji6]
Klimatyzacja jest automatyczna. Giulietta 2.0 jtdm.
Żeby mieć pewność i obraz sytuacji, ustaw klime na Low i zmierz temperaturę przy kratkach wylotowych. Gdy wszystko ok, powinna wynosić poniżej 10 stopni.
Wlasnie byla miezona i wynosi 16-15 stopni. Ustawuona na low. Układ jest szczelny i ciśnienia są ok. Sprężarka się załącza .
Gdzieś czytałem, że jak jest trochę za dużo gazu w układzie, też mogą być takie objawy.
Jeżeli sprężarka co chwilę się rożłącza masz zadużo gazu.Może być problem z klapami lub czujnikiem temperatury ,chociaż czujnik bym wykluczył bo w low powinno dawać max
- - - Updated - - -
Załącznik 258747 Pamiętasz ile masz nabite?
Było nabijanie jednego dnia 2 razy. Przy drugim razie odzyskane było 320 gram i nabite 450. Tam gdzie to robiłem nie byli wstanie powiedzieć co jest.
Zostaje jeszcze osuszacz
sprawdzić chłodnice czy np lamele nie powypadały lub czy nie jest zasyfiona - szczególnie przestrzeń mieczy chłodnicza klimy a IC. Kima ma dawać w kratkach w pozycji LOW miedzy 6 a 10 stopni.
Ok zobaczę. Jutro podjadę do mechanika może on coś będzie wiedział.
co mi jeszcze przychodzi do głowy to sprawdzenie kompem klimatronika pod kątem błędów- czasem urywają się aktywatory i zaczyna któraś ze stron grzać/nie domykają się klapki etc.
Byłem dzisiaj w 2 serwisach klimatyzacii i w jednym powiedzieli że sprężarka A w drugim że skraplacz. Także już sam nie wiem.
W Polsce 90 procent to napelniacze nie serwisanci
Wysłane z mojego SM-G389F przy użyciu Tapatalka
Podbijam temat , czy udalo sie go rozwiazac ? Mam takie same objawy i wartosci czynnika. Kompresor zalacza sie wzorowo, skraplacz wyglda na bardzo dobry stan. Szczelnosc sprawdzana hydrogenem i nic.
To samo u mnie, wizyta u speca umówiona na 24 czerwca, dam znać, czy coś się poprawi. Z rok-2 lata temu nabijałem klimę, bo myślałem, że to jest mała ilość czynnika, ale nic się nie zmieniło i myślałem, że taka już natura giulietty, dopiero ostatnio sobie znalazłem na forum info, że niekoniecznie :)
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Dodam że u mnie pali rezystor/opornice wentylatora chłodnicy. Wymieniony przekaźnik high speed, wymieniony wentylator chłodnicy, problem jak był tak jest. Ma ktoś jakieś pomysły, co sprawdzić ? gdzie zajrzeć ?
Masa i przewody do wentylatora. Czyli szukać gdzie się grzeją przewody.
Przerabiałem podobny temat w swojej i przyczyna była komiczna czyli czujnik temperatury znajdujący sie w nawiewie obok filtra kabinowego.
Czujnik oparty o termistor za 5 PLN który lubi padać. U mnie pomogło wyjęcie i ponowne wsadzenie więc możliwe że był problem ze stykiem.
Chodzi o taki czujnik
https://archiwum.allegro.pl/oferta/c...488068092.html
Tak, miałem to samo i też wymieniłem ten czujnik. Objaw był taki, że kompresor wyłączał się, chociaż wszystko było w porządku.
Trudno to nazwać "słabym chłodzeniem", bo zwyczajnie klimatyzacja raz działała, raz nie.
IsKuki ma jakiś ogólny problem z autem i zbyt ogólnie opisał, co jest nie tak z chłodzeniem: tylko za wysoka temperatura, czy nie włączanie się kompresora.
Bo podwyższona temperatura, to także np. niedomykające się klapki mieszacza.
Ale chyba nie zajrzał jeszcze do tego czujnika a jest on bardzo łatwo dostępny i czasami (jak w moim przypadku pomaga jego wyjęcie i wsadzenie). Ja bym spróbował na jego miejscu :) 1 temat z głowy i skreślony z listy bym miał :)
witam
my tez od kilku tygodni narzekaliśmy na słabe chłodzenie,pufff..... w porównaniu z innymi samochodami, którymi jeździmy to prawie nic nie
chłodziło,dmuchalo....
wymieniłem dzisiaj filtr kabinowy i jak ręką odjął problem
W moim przypadku był ten sam problem że w temperaturach ponad 25 stopni klima się nie załączała, przelutowałem termistor od czujnika oszronienia i przy obecnych upałach ponad 30 stopni, klima załącza się bez problemu i dobrzZałącznik 289849e chłodzi :)
Obstawiam że niechcący ruszyłeś ten czujnik on jest bardzo blisko filtra kabinowego - czasami to pomaga :)