Witam, czy jest moze jakaś możliwośc regeneracji przednich kloszy reflektorów, czy jest moze jakiś magik ktory się tym zajmuje czy tylko wymiana na nowe? Moje klosze po czasie mają takie małe jakby pęknięcia, placki czy pajączki od srodka.
Printable View
Witam, czy jest moze jakaś możliwośc regeneracji przednich kloszy reflektorów, czy jest moze jakiś magik ktory się tym zajmuje czy tylko wymiana na nowe? Moje klosze po czasie mają takie małe jakby pęknięcia, placki czy pajączki od srodka.
to są mikropęknięcia poliwęglanu - tylko wymiana albo całych lamp albo samych kloszy
no tak tylko samych kloszy juz jakiś czas znaleść nie moge i nie namierzyłem firmy która zajmuje się taką naprawą, a chciałem uniknąć wymiany całych lamp :[
kupić lampy z anglika czy z połamanymi uchwytami i oddać do firmy co robi regeneracje- przy okazji na 100% masz wypalone odbłyśniki- lampy będą jak nowe.
Wszystko się da i nie trzeba wymieniać :) U mnie pojawił się ten problem i dodatkowo lampy były strasznie porysowane przez poprzednią właścicielkę (skrobaczka zimą). Znalazłem w okolicy dobrego magika co poleruje lampy i za 120zł doprowadził je do stanu idealnego i zabezpieczył woskiem z filtrami. Radzę najpierw spróbować takiego zabiegu, niż pakować się w duże koszta.
Podsyłam zdjęcia na dowód.
jest zasadnicza różnica - Ty miałeś klosz porysowany i zmatowiony a w przykładzie wyżej klosze mają mikropękniecia- tego nie da się już uratować polerką. tylko wymiana kloszy albo całych lamp.
Jak sobie poradziłeś z tym problemem?
U mnie to samo tylko lampy srebrne i ponoć mikropęknięcia są od środka z tego co radziłem się dwóch fachowców od regeneracji kloszy, trzeci za to twierdzi że to raczej od zewnątrz tylko dość głęboko i nigdy się nie spotkał aby spękały od środka więc do ratunku ale trzeba by sporo ściągnąć materiału.
Mam ten sam problem , mikropęknięcia , wiem że jest problem z rozklejaniem bo klosz jest ponoć wklejany na klej poliuretanowy i nie każda firma chce sie tego podjąć. Ja zacząłem szukać całych lamp. Chyba że ktoś zna firmę x okolic Poznania do takie regeneracji
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Też miałem mikropęknięcia. Okazało się, że była to zewnętrzna warstwa. Spece od detailingu wypolerowali i zabezpieczyli ceramiką. Efekt jak fabryka. Dodatkowo spolerowali tlenkiem ceru szybę przednią. Jak nowa, polecam.
Witam, nikt z fachowców na miejscu nie chciał sie podjąć regeneracji kloszy i nie chciałem się bawić w wysyłki bo nie miałem na to czasu by uziemić auto więc zaryzykowałem i wziąłem się za polerke swoich lamp zaczynając od 120 na sucho kończąc na 2500 wodnym przed lakierowaniem + zestaw lakierniczy motipa. Efekty poniższej. Myślę, że warto. U mnie ta lampa była zmasakrowana i zostało jedno małe miejsce z mikro pęknięciami ale już nie rzuca się w oczy. Czas pokaże jak długo się będzie utrzymywał efekt. https://www.forum.alfaholicy.org/ima...020/08/112.jpghttps://www.forum.alfaholicy.org/ima...020/08/113.jpghttps://www.forum.alfaholicy.org/ima...020/08/114.jpg
Demontowałeś lampy czy wszystko na samochodzie łącznie z lakierowaniem ?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Na samochodzie z tego względu że nie chciało mi się ich ściągać a później zakładać chociaż do ich demontażu ponoć nie trzeba zrzucać kompletnego zderzaka. Za to do lakierowania trzeba było zabezpieczyć całe auto.
Efekt Pryma Sort [emoji106] [emoji16] Skoro samemu ogarnąłeś do tego stopnia, to ja oddając swoje do fachowca liczę na podobny efekt. Okaże się czy było warto [emoji1696]
Wysłane z mojego BLA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wyjdzie na pewno dobrze. Sam oddawałam do detailera i efekt fabryka + zabezpieczenie ceramiką. Rok minął i efekt nadal taki sam.
Ja zacząłem od 600 i 800 na mokro ale lewa lampa była w opłakanym stanie i wziąłem 120 na sucho i dopiero zaczęło się wyrównywać. Później 120 na mokro kolejno 600, 800, 1000, 1500, 2500, można skończyć na 2000 jak sugeruje instrukcja motipa ale akurat wtedy miałem pod ręką tylko takie gradacje. Generalnie trzeba schodzić z gradacją po trochu. Lewa 2,5h szlifowania, prawa lekko 1 h. Może u was lampy są w lepszym stanie więc lepiej bezpiecznie drobniejsza gradacją zaczynać. Ja musiałem zedrzeć lakier i częściowo plastik ale wątpię żeby razem było 1mm prędzej bliżej 0,5mm.
Trudno się lakieruje, jest podkład i lakier dwuskładnikowy. Została brzydka skórka pomarańczy więc znowu na mokro musiałem wejść 1500, 2500 i pasta polerska na polerce najlepiej jakaś dobra ale to już razem godzina. Na sam koniec wosk soft99 fusso coat bo taki mam do auta.
Pracy całkiem sporo, jak ktoś mógłby mi to zrobić na miejscu to bym oddał ale wszyscy mówili klosze wraz z lampami do kosza no to nie miałem nic do stracenia.
Właśnie odebrałem lampy od regeneracji. Wyglądają jakby wyciągnięte z pudełka , wszelkie "pajączki" zmatowienia a nawet brud wew. kloszy został usunięty , lampy zeszlifowane i polakierowane lakierem bezbarwnym. Wymieniono też soczewki i odbłyśniki , rewelacja , muszę podjechać jeszcze na ustawienie ale już widać że światła jest znacznie więcej i nie ma zabarwienia żółtego. Polecam serwis w Luboniu , koszt to 700 zł [emoji16]
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Podepnę się pod temat.. zauważyłem u siebie,że klosze od środka mają jakieś hologramy coś takiego jakby zaparowały po czym takie zacieki zostały widziałem,że klosze nie są raczej klejone tylko na zatrzaskach.Czy da się rozpiać klosz tak by soczewkę sobie wyczyścić+ klosz od środka? bo wiem,że jak czyściłem klosze w bmw to od środka nie wolno było bo się rysowały mimo delikatnej mikrofibry
W załączniku zdjęcie jak wygląda ta niby para
Klosze są klejone.
a nie wie ktoś czy można je odkleić w razie w suszarką? :) bo ponoć jest tam jakiś klei którego nie da się rozkleić tylko trzeba ciąć
Moim zdaniem suszarka nie odda tyle ciepła, w domowych warunkach pewnie piekarnik albo opalarka. Ale sam tego nie robiłem :)
suszyłem kiedyś lampy suszarką i od tego czasu LED nie świeci mi na jasną biel tylko na żóltawo, nie polecam
Chciałbym sie podpytać autora czy udało sie naprawić klosze?
Mam ten sam problem i zastanawiam sie czy podchodzić z papierami od 400 albo od 200
Może ktoś podpowie ?
Załącznik 285996
Załącznik 285997
Po dzisiejszej walce mogę podzielić się efektami.
Spędziłem 4h na dwóch lampach ale wyglądają jak nowe
Dużo ludzi mówiło że pęknięcia nie zejdą a zeszły :Do
Zaczynałem od papieru 150 i długo walczyłem.Taki efekt póki co bez żadnych wosków itp.Załącznik 286002
Ładnie, a robiłeś ręcznie, albo jakąś szlifierką? Jakim papierem (o jakiej grubości) wykańczałeś? Też się za to zabieram (jak sójka za morze, już od roku :D).
Polecam powłokę ceramiczną Sonax headlight coating, sprzedawana w saszetkach za kilka złotych, szybka aplikacja i super efekt. Używam już na kolejnym samochodzie. Warto tylko pamiętać, że jeżeli używa się często myjni bezdotykowej to częstotliwość nakładania warto zwiększyć. To nie jest reklama, nie jestem w żaden sposób związany z sonaxem i piszę to tylko na podstawie własnego doświadczenia z kolejną już giuliettą. Bez nałożenia czegoś podobnego spolerowane reflektory rzeczywiście za chwilę znowu będą wyglądały nieciekawie
Nie zabezpieczyłem ponieważ będę na dniach podchodził jeszcze raz do lamp.Na jednej zostało jeszcze kilka pajączków.Dojdxie do zestawu jeszcze papier wykończący 2500 i lepszej klasy pasta.Planuje zabezpieczyć lampy folia bezbarwna.Terax używałem papierów 150/280/400 na sucho potem na mokro 800/1200/2000(ręcznie) końcowy etap pasta poletka i gąbeczka na wiertarce.
Daj znać jaką folie i czy jest jakaś różnica w rzucie światła np na białą ścianę z odległości np 1-2 metra ,jasność, rozpraszanie itp. Kiedyś próbowałem 3M ale pogarszała wyraźnie strumien i kazałem ściągać, ale to było z 12 lat temu, może teraz są lepsze aczkolwiek nie wierzę że z czasem nie zżółknie czy zmatowieje-folia to folia
Pochwalę się efektem końcowym.Jednak nie poszła folia ponieważ nie byłem zadowolony z efektu.Poszedł lakier bezbarwny jako zabezpieczenie lamp i wygląda to tak
Załącznik 286129
Załącznik 286130
Załącznik 286131