https://www.auto-swiat.pl/porady/wsz...awarie/e3074s0
Ciekawy artykul. Ale roche mnie zaniepokoil z ta zalecana wymiana specjalnego filtra co 3 zmainy oleju wymagajacego zdjecia glowicy. O tym nie wiedzialem. Co wy na to?
Printable View
https://www.auto-swiat.pl/porady/wsz...awarie/e3074s0
Ciekawy artykul. Ale roche mnie zaniepokoil z ta zalecana wymiana specjalnego filtra co 3 zmainy oleju wymagajacego zdjecia glowicy. O tym nie wiedzialem. Co wy na to?
Generalnie moja ocena AS jest na poziomie faktu
Ciekawy jestem ile jest w tym prawdy
Czy faktycznie kolegom z Gulietty/MiTo psują się MA ? Czy faktycznie trzeba zmieniać filtr ?
Ściąganie głowicy co 3 wymiany oleju to abstrakcja
Tak, sciaganie glowicy kiedy MA jest nad glowica, hmmmm...
Tak z tym filtrem w 2,0 to prawda. Tzn nie da się go wymienić bez ściągania głowicy. Tak twierdzi ASO.
https://www.forum.alfaholicy.org/ima...2019/07/64.jpg
Tak trzeba sciągać czapę. Nic tylko lać longlajfy i inne syfy i zmieniać olej co miliard kilometrów.
Ok, co 60tkm maly remoncik silnika: rozrząd, walki, napinacze, filtry, pompa, uszczelki, planowanie, olej, sruby, itp. Bedzie silnik dluzej dzialal :)
Tez mnie ciekawi czy jest ta wymiana w planie serwisowym. Ale boje sie zadzwonic do ASO bo moze sie okazac, ze oni nie czytaja AS.
No wlasnie...jesli tak jest to juz czuje sie bardzo mocno oszukany przez AR. Nie bylo takiej informacji w prospektach jakie dal mi AR sprzedawca.... hehehe. Takze ci wszyscy blogerzy uwaqzajacy sie za expertow samochodowych nie pisali o tym.... a to wazniejsze niz narzekanie na jakosc plastikowych wykladzin uchwytow na butelki. Wstyd, no ale niewielu z nich sie na tym zna.
Teraz serio, trzeba bedzie sie zorientowac jak np Land Rover i Jaguar radza sobie z ich silknikami Multiair. Gdzie umiescili filtry multiair i czy je zmieniaja co 60 tys km?
Plusem jest to, że Multiair jest już 3 generacji i problemy wieku dziecięcego powinien mieć za sobą. Po drugie jeszcze nigdzie nie natrafiłem żeby ktoś miał taką awarię.
Już dawno temu był ten artykuł w AS - w pierwszej chwili trochę spanikowałem (jak większość tutaj, widzę...) - ale... Ewidentnie nie ma wymiany tego filtra w planie obsługi okresowej. Poza tym - i tak olej w praktyce wymieniam max co 10kkm (tzn. na razie wychodzi częściej, ale spodziewam się średniej z kilku lat właśnie max 9-10 kkm). No i na razie nie słychać o problemach z MA 2.0 - mimo, iż niektóre sztuki mają powyżej 100kkm. Summa summarum - chyba jednak nie ma co panikować na zapas, wymieniać olej i jeździć.
a to nie jest z giulietty silnik??
MA psuły się do 2013 roku. Podobno jak się olej wymienia co 6k to nie pada. Ale nie jestem w stanie tego potwierdzić - ktoś wrzucał link do artykułu na grupie Giulietta/Mito na FB. Od 2013 (MY 2014) nastąpiła zmiana oleju na Digitek, potem zmiana interwału wymiany (oraz zmiana numerka MA w ePerze IIRC). Użytkuję Giuliettę MY 2014 i zlecam wymianę filtra MA co m/w dwa lata (czyli co m/w dwie wymiany oleju, bo samochód nie robi dużych przebiegów w roku). Ta wymiana filtra MA wynika trochę bardziej z poprzednich pomysłów na uniknięcie awarii MA. W tym roku będę wymieniać to sobie popatrzę w jakim on jest stanie. Podejrzewam, że w nienajgorszym bo mój okres wymiany oleju jest znacznie skrócony w porównaniu do zalecanego. Zresztą jak pamiętam jakie syfy pływały w oleju po pierwszej wymianie to zupełnie nie żałuję, że wymieniam częściej. W Giulii też.
Raczej tak, ale jak pamiętam historię silników benzynowych Alfy to w przeciągu ostatnich lat olej stanowił bardzo istotny czynnik utrzymania silnika w dobrym stanie, czy były to panewki w TS czy nagar w JTS (TBi?) czy obecnie MA. Jedynie TJet chyba nie pasuje do tej prawidłowości.
Co do jakości oleju to zastanawia mnie jeszcze czy 2.0 TB MA jest narażony na LSPI, ale to raczej temat na oddzielny wątek...
czy w gulii też zalecasz wymianę tego filtra co 2-3 wymiany oleju?
A czy zdjęcie i montaż głowicy "na wszelki wypadek" nie będzie mniej uzasadnione ekonomicznie od na razie hipotetycznej wymiany MA, po nie wiadomo ilu km?
Aleź w żaden sposób. Umiejscowienie filtra w miejscu bez swobodnego dostępu sugeruje, że powinien on być bezobsługowy. Jak będę widzieć filtr z Giulietty to zobaczę w jakim on jest stanie po przebiegu m/w 16kkm. Oba samochody używają Digiteka. Jeżeli okaże się brudny pomimo częstszych zmian oleju niż zalecane to będzie to temat. Inaczej nie ma co się przejmować IMVHO.
Tak szczerze powiedziawszy nawet wśród użytkowników 1.4 MA (Giulietta, Mito, Bravo, Delta i pewnie jakieś dżipy czy krajzlery) wymiana filtra MA nie jest popularna a silniki raczej robią normalne przebiegi.
Co do głowicy to zdejmowanie by wymienić filtr jest totalnie bez sensu. Natomiast silnik 2.0 TB ma wtrysk bezpośredni... JTSy (też wtrysk bezpośredni) miały problem z nagarem na zaworach. Przy oleju z biedronki i wymianach w/g zaleceń po 60kkm JTS potrafił nie trzymać parametrów fabrycznych, wtedy trzeba było ściągać głowicę by czyścić (Był też pomysł z wodorowaniem, ale mnie to brzmi jak magnetyzer i nie wiem czy autentycznie taki zabieg był skuteczny). Nie wiem czy to będzie temat w przypadku 2.0 TB, ale jakby był to będzie okazja :rolleyes: (choć to też totalnie jest IMVHO bez sensu)
Moim zdaniem jest jak każdy benzynowy silnik turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Olej powinien mieć obniżoną zawartość związków wapnia i spełniać API SN Plus. Włoskie zalecenia w ogóle tego nie uwzględniają. Amerykańska dywizja FCA prosi o 5w30 API SN Plus dla bliźniaczego silnika w Jeepie Wranglerze.
Załącznik 267302
takie porównania komplikuje kwestia innych specyfikacji dla paliw w USA, produkowanych z innej ropy. Ale tu nie znam się ogóle, czy Ca+ w oleju to dobrze czy źle.
Nie komplikuje. Poczytaj o LSPI:
https://www.oronite.com/about/news/l...-ignition.aspx
https://www.oronite.com/about/news/API-SN-plus.aspx
W nowych instrukcjach do AR na USA także widnieje już API SN Plus.
Załącznik 267311
W 1,4 MA na szczęście filtrerek wykręcany bez jakichś problemów. Olej wymieniam 1/rok po przebiegu 9-12 tys. Zmieniłem filtr na 60 tys. Stary był czysty, ale i tak założyłem nowy.
https://allegro.pl/oferta/filtr-olej...RoCBQwQAvD_BwE
W UE tak nie jest i szczególnie w związku z obecną sytuacją we Włoszech nie spodziewam się, żeby cokolwiek się zmieniło. Zresztą i bez tej sytuacji FCA pozostawia moim zdaniem wiele do życzenia, jeśli chodzi o wdrożenia poprawek.
Myślę, że w USA odpowiedzialność marki jest na innym poziomie. Społeczeństwo chętniej dochodzi swoich praw. Producenci obawiają się pozwów i utraty reputacji.
Jakos nie moge znaleźć oleju 0w30 API SN Plus. Ravenol ma 5w30 i Mobil 1 ma 0w30 ale w USA. Liqui Molly podobno tez... Co jest dostępne w PL albo Niemczech?
Dlaczego namotały? Piszesz o instrukcji na NAFTA z końca 2018?
tak instrukcja NAFTA pytanie co sie zmieniło takiego w konstrukcji silnika, że zamiast SN zalecają SN Plus
Nic się nie zmieniło. Specyfikacja API SN Plus została wydana 1 maja 2018. Dopiero od tego momentu producenci mogli zacząć uwzględniać ją w swoich instrukcjach.
Szukam i szukam i nie mogę znaleźć czy 2.0 MA ma problem innych aut z bezpośrednim wtryskiem , czyli nagar/olej na zaworach dolotowych z odmy . Czy temat Alfa rozwiązała ?? , odma /separator ...?
Gdzieś tam na jakimś forum (nie pamiętam na którym) było o zakładaniu dodatkowych separatorów - wiec raczej AR tego nie rozwiazała...
Znalazłem pasjonata zakładania "puszek" w USA ale jednego nie wiem .
https://www.giuliaforums.com/threads...s.28305/page-2
Załącznik 286379
Patrząc na silnik z rysunku ,po lewej stronie znajduje sie zawór/ wyjście /brązowy działające przy niskich obrotach i prowadzące do chłodnicy Międzystopniowej ?? . Moje pytanie -gdzie idzie dalej ?? do silnika - gdzie / w które miejsce wraca ??
Prawa strona jest dla mnie logiczna -trafia do kolektora - syfi zawory ,świece i olej .
Ciekawe czy można założyć sam zbiornik bez powrotu do kolektora ( czujniki ciśnienia ?? ) Załącznik 286380
https://www.giuliaforums.com/threads...n.54154/page-4
nie możesz nic robić z tym - ten sepratator odmy połaczony jest z przepustnicą- na tym wyjściu z pokrywy zaworów jest zaworek. jeśli to ruszczysz wyskoczy chceck i auto niemal do zera strac moc- przerabiałem temat w ub roku jak rozpadł mi się zaworek w tej odmie.
I jak zakończyłeś ostatecznie instalację? Bo chyba nie wróciłes do bazy? Po przezyciach z poprzedniego samochodu też o tym myślałem.
I kiedy ten zaworek się rozpada, z powodu zmiany ciśnienia po wpięciu tanka??
[Edit]
Chyba źle zrozumiałem. Zaworek rozpadł Ci się sam. Ale czy twierdzisz że włożenie tam zbiorniczka spowoduje checka? Brzmi to dziwnie bo takie zbiorniczki są z reguły szczelne ciśnieniowo (kto jeździ z nim otwartym i kapiącym??) więc ciśnienie bez zmian, to skąd check ma się pojawić?
Zaworek się składa z jakby metalowego grzybka który zabezpieczony jest wewnątrz tuleją - jest on ruchomy w zależności od ciśnienia w układze i albo się zamyka albo otwiera. odprowadza opary do przepustnicy. wg mojego mechanika zaburzenie tego układu czymkolwiek powoduje check. U mnie ten zawór uległ uszkodzeniu - rozkruszyła sie tulejka trzymająca ten metalowy grzybek i wpadł on do... pokrywy zaworów- na szczęscie nie wpadł dalej. Efekt check i wszystkie możliwe błedy- auto nie mogło o własnych siłach na lawetę wjechać.
poszkam tego zaworka i zrobię fotę to wrzucę natomiast jak montowaliśmy to tn przewód od oparów był niemal idealnie czysty więc nie wiem po co kombinować.
jakakolwiek anomalia skutkuje błedem czujnika ciśnienia w dolocie i potem lasem kolejnych byków które są jego konsekwencją - P2172-00, P0106-00
Załącznik 286381Załącznik 286382Załącznik 286383
kilka dni temu miałem wymieniany moduł multiair ro profilaktycznie wymieniłem ten zawór- nr kat 50052324
Dzisiaj sprawdziłem organoleptycznie odcinek (plastikowa rura ) od filtra powietrza do turbo , trochę oleju na przy króćcu od odmy i trochę tłuste ścianki .Wytarte i jutro przegonię po S-ce z 200 km i sprawdzę czy coś się uzbierało .Jak nie tzn . ze Alfa odrobiła lekcje i fabryczne "separatory" dają radę i nie trzeba kombinować .
Polatane i sprawdzone 200km 40 km - 140 kmh, 70 km -125kmh reszta lokalne do 100 kmh = 0 oleju na króćcu odmy i w rurze .
Tak że nie ma co kombinować
Jedno co to dawno nie miałem benzyny - olej (na korku wlewu ) intensywnie daje benzyną ?? , wietrzenie silnika w garażu ?? co jakiś czas ?;)