Ktos robił i wie gdzie jest moduł SGV do zrobienia mesem proxy.W giuli pod kierownica w stelvio nie widac.
ZNALAZLEM tragedia zeby sie dostac za kolumna kierownicy nie ma jak wyjac.
Printable View
Ktos robił i wie gdzie jest moduł SGV do zrobienia mesem proxy.W giuli pod kierownica w stelvio nie widac.
ZNALAZLEM tragedia zeby sie dostac za kolumna kierownicy nie ma jak wyjac.
eLearn pokazuje jakby w tym miejscu gdzie w Giulii, ale znalazlem post goscia z rzeczywistego auta i jest na lewo od radia za malym schowkiem, poczytaj tu:
https://www.alfaowner.com/Forum/17450619-post35.html
gosc w Niemczech dal rafe wykręcić SGW jakos choc pisal o gietkich palcach:) samych wtyczek nie dasz rady wypiac?wiem sa z tyłu. moze tadio wykrecic?daj znac to dopisze do przyszlych instrukcji bypassu SGW
najwazniejsze ze jakos sie udalo. radia sie nie oplacalo odkrecic knawet bez wypinania wtyczek)?
ok. na przyszlosc mysl- chyba zeby schowek na okulary wyciągnąć i przez niego sie dostac, o ile jest w aucie?
mam feedback od Cinka bo wlasnie montowal mój bypass w Stelvio. wyjal schowek na okulary i bez problemu siegnal lewa reka do wtyczek - po rozmowie z nim mam wrazenie ze jest nawet latwiej/szybciej niz w Giulii. tylko czy kazde Stelvio ma ten schowek? w Giulii trzeba miec ktorystam pakiet (chyba Convinience?)
dam Wam upate z własnego doświadczenia. w Stelvio wypiąć wtyczki z SGW masakra - mi zajęło ponad godzinę założenie bypassa, zdjęcie, wpięcie wtyczek i poskładanie wszystkiego kolejne 0.5h. przedramiona pociachane, ból wszystkiego od niewygodnej pozycji. chyba celowo w takim miejscu FCA zainstalowała bypass
Tu macie jak to jest w Giulii:
Załącznik 264680Załącznik 264681Załącznik 264682
A tu jak w Stelvio:
Załącznik 264683Załącznik 264684
Przy okazji daję znać od klientów, że bypass sprawdzony w boju również w Dodge Durango, Chrysler C200/C300 i Jeepie Renegade
Czy baypass SGW może być na stałe podłączony do sieci CAN.
Czy nie będzie sypać błędami ???
Czy tylko do zmiany konfiguracji i diagnostyki bez możliwości stałej pracy w pojeździe ?
Nie mam zdalnej obsługi więc ...
Jedynie co to zgranie kluczyka.
Miałem przypadek w Astra K właśnie zgrania sygnału ale tu uratował mnie On star i zdalna blokada samochodu przez asystenta w rozmowie .
Samochód otworzyli ale nie odjechali.
Czyli reasumując nie ma żadnych przeciwskazań by Bypass był na stale zamontowany ?
Ja już prawie rok jeżdżę z SGW na stałe, bo jak już założyłem w swoim Stelvio, to stwierdziłem, że żaden serwis mnie nie zmusi do wyciągania tego. Za dużo się namęczyłem (choć mocniejsze słowo powinno paść) aby to podłączyć.
ja jeżdżę z SGW od marca 2019, wiele razy byłem w ASO na kampaniach, updatach czy przeglądach. oficjalnie jednak nie mogę napisać nikomu że tak też jest OK, w instrukcji muszę pisać że tylko na czas diagnostyki.
Dziękuję panowie za wyczerpujące wypowiedzi.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Stelvio 2020 Czy ma zamontowane SGW?
Bo to co wyświetla multiecuscan lista CAN jest sprzeczne.
Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...
CAN CONFIGURATION DATA:
4F 0C 40 65 18 40 18 02 2A 08 00 00 80 00 01 00 4F 0C 40 65 18 40 18 02 2A 08 00 00 80 00 00 00 4C 00 00 60 18 40 00 02 08 08 00 00 80 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
4F 0C 40 65 18 40 18 02 2A 08 00 00 80 00 01 00 4F 0C 00 65 18 40 18 02 0A 00 00 00 80 00 00 00 4F 0C 40 65 18 40 18 02 2A 08 00 00 80 00 00 00 4F 0C 00 65 18 40 18 02 0A 00 00 00 80 00 00 00 4F 0C 00 65 18 40 18 02 0A 00 00 00 80 00 00 00
30 34 36 33 30 30 32 38 34 39 38 4F 55 54 50 55 54 2D 53 49 54 20 20 11 06 4F 0C 40 65 18 40 18 02 2A 08 00 00 80 00 01 00 4F 0C 00 65 18 40 18 02 0A 00 00 00 80 00 00 00 43 7D 67 01 A8 8B 08 D4 44 37 A8 07 79 20 10 0A A3 1E 04 72 00 35 73 14 01 4F 03 34 09 8B B4 48 49 43 07 00 80 00 0E 92 00 00 19 04 01 09 00 5E FA 9D 06 E5 01 31 20 01 76 1D 59 81 10 01 00 DF 00 B7 00 14 44 3D 49 03 03 12 F9 57 20 00 00 D1 00 28 82 20 08 1A 91 0A 00 00 00 00 00 0E 56 00 00 00 40 B1 00 40 01 03 00 18 01 00 23 0D 00 00 58 03 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Komputer nadwozia (BCM/NBC)
Węzeł sterowania silnika (ECM/NCM)
Deska rozdzielcza (IPC/NQS)
Węzeł automat. skrzyni biegów (TCM/NCA/NCR)
Węzeł dźwigni zmiany biegów (ESM/GSM/NSC)
Telematic Box Node (TBM)
Driver Assistant System Node (DASM)
Radio Frequency Hub Node (RFHM)
Drive Train Control Node (DTCM)
Security Gateway Module (SGW)
Węzeł klimatyzacji (HVAC/NCL)
Węzeł rozrywkowo-telematyczny (ETM)
Amplifier Node (AMP)
Left Blind Spot Sensor Node (LBSS)
Right Blind Spot Sensor Node (RBSS)
Entertainment multimedia control module (EMCM)
Węzeł wspomagania elektrycznego (EPS/NGE)
Węzeł układu hamulcowego (ABS/BSM/NFR)
Węzeł czujnika parkowania (PAM/NSP)
Węzeł poduszek powietrznych (NAB/ORC)
Węzeł reflektorów samoadaptacyjnych (AFLS/NFA)
Węzeł kontroli pasa jezdni (HALF)
Power Lift Gate Node (PLGM)
(Multiecuscan 4.7)
03.12.2020 15:22:11
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 16V MultiAir
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure (949)
--------------------------------------------------------------
Komputer nadwozia (BCM/NBC): EOL Ok
Węzeł sterowania silnika (ECM/NCM): EOL Ok
Deska rozdzielcza (IPC/NQS): EOL Ok
Węzeł automat. skrzyni biegów (TCM/NCA/NCR): EOL Ok
Węzeł dźwigni zmiany biegów (ESM/GSM/NSC): Ok
Telematic Box Node (TBM): EOL Ok
Driver Assistant System Node (DASM): EOL Ok
Radio Frequency Hub Node (RFHM): EOL Ok
Drive Train Control Node (DTCM): EOL Ok
Security Gateway Module (SGW): Usunięto
Węzeł klimatyzacji (HVAC/NCL): EOL Ok
Węzeł rozrywkowo-telematyczny (ETM): EOL Ok
Amplifier Node (AMP): EOL Ok
Left Blind Spot Sensor Node (LBSS): EOL Ok
Right Blind Spot Sensor Node (RBSS): EOL Ok
Entertainment multimedia control module (EMCM): EOL Ok
Węzeł wspomagania elektrycznego (EPS/NGE): EOL Ok
Węzeł układu hamulcowego (ABS/BSM/NFR): EOL Ok
Węzeł czujnika parkowania (PAM/NSP): EOL Ok
Węzeł poduszek powietrznych (NAB/ORC): EOL Ok
Węzeł reflektorów samoadaptacyjnych (AFLS/NFA): EOL Ok
Węzeł kontroli pasa jezdni (HALF): EOL Ok
Power Lift Gate Node (PLGM): Ok
UWAGA: SGW MODULE DETECTED! Active diagnostics will not be possible on this vehicle!
Tak, masz SGW.
Moduł Security Gateway (SGW): Usunięto - to pokazuje zawsze w MES
Dziękuję tak też myślałem przecież nie był bym jedynym przypadkiem bez SGW po 2018 roku [emoji3]
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Czy konieczne jest odpinanie aku? Bo jak by uśpił to myślę że powinno wystarczyć? Tak robiłem z kablami przy silniku i zero problemów.
Gdyby ktoś chciał, mam nowy nie montowany Bypass na zbyciu (PW).
Dojście w stelvio to masakara
Potrzebowałem jakiegoś spama napisać by móc linka wstawić i tak wyszło :)
Witam,
To mój pierwszy post na forum.
Przeszukałem już większość tematów i nie uzyskałem w nich odpowiedzi, więc kieruje do Was pytanie.
Czy moglibyście udzielić mi porady, gdzie mogę znaleźć SWG w moim aucie?
Ściągnąłem Stelvio ze Stanów, niestety dotarło ono do nas bez kluczyków.
Zleciłem otwarcie, dorobienie oraz zakodowanie nowych kluczyków do auta serwisowi.
Wyłożył się on niestety na ostatnim etapie ze względu na brak możliwości zlokalizowania tego nieszczęsnego modułu.
Gość szukał go w okolicach kolumny kierowniczej, panelu nawiewu, a także w schowku pasażera ( Kontakowałem się z ASO w tej sprawie).
Niestety bez skutku.
Czy ktoś ma może jakieś sugestie albo dostrzega ten moduł na załączonych zdjęciach?
Stelvio rocznik modelowy 2018, data produkcji 09.2017
Nie ja to robiłem, ale uzyskałem takie screeny.
Dostajesz się przez schowek koło kierownicy, ja opuściłem sobie na dół tam taka skrzynkę bezpieczników czy moduł jakiś większy na dół delikatnie i wtedy dostęp był lepszy choć nadal było ciężko.
Wysłane ze Stelvio
w USA SGW wprowadzono od daty produkcji z lutego 2018, w EU od kwietnia 2018. modele w usa 2018 były produkowane od połowy 2017 więc wiele z nich nie ma (tak samo jak ma radia 1ej generacji bo drugiej szły od końca listopada 2017)
To by wskazywało na problem ze znalezieniem tego nieszczęsnego modułu.
Pozostaje więc pytanie czemu oprogramowanie do kodowania kluczyka wskazuje, że ten moduł jednak istnieje.
Jestem trochę w patowej sytuacji, bo auto stoi w u blacharza i jestem uzależniony od poleganiu na zewnętrznym serwisie.
Czy ma ktoś może doświadczenie w kodowaniu kluczyków i mógłby udzielić jakichś porad?
Wybrac 2017 tak sie robi w niektorych tepych softwareach czy zignorowac komunikat i tyle. W 2017 nie ma sgw i kropka
Cześć,
Podczepiam się pod temat.
Ale w tym przypadku pod bypass. Na allegro widziałem , że są dwa rodzaje. Typ kostka i typ rozdzielacz z portem OBD? Jaka jest różnica miedzy nimi?
Załącznik 287517 , Załącznik 287516
jeśli mogę przy okazji, polecam swoje bypassy - produkt nastawiony na bezproblemowość - gniazda Molexa, PCB zamawiam w Belgii, montowane przez moją firmę, każda sztuka przechodzi 800 testów przejścia/zwarcia/transmisji na automatycznym testerze (https://photos.app.goo.gl/XBxWxAtsde5F8sxf7) - nie to co w produktach chińskich czy garażowych (albo tych co mój dawny polski dystrybutor oferuje - jeszcze potrafili swego czasu dołączać bezczelnie moje instrukcje z moim logo a ludzie którzy od nich kupili i im nie działało uderzali do mnie po czym wychodziło że mają podróbkę...). Jest pudełko, instrukcja, zawsze jakieś wsparcie symboliczne jeśli potrzeba przy instalacji. Stąd cena musi być wyższa, no ale dla forumowiczów jest rabat 5% z kodem/kuponem Alfaholicy. Na priv/po kolożeńsku możnaby się też dogadać, jakąś lepszą cenę zrobić jakby co.
W Giulii montaż jest banalny, w Stelvio problematyczny - tu jeśli ktoś chce zapinać tylko na diagnostykę a na codzień mieć bypass, mamy w ofercie przedłużacze wiązek SGW do Stelvio wystarczają 2 komplety 25cm, albo 1 komplet jeśli przeniesie się SGW przed radio i do niego zamontuje (za schowkiem na okulary). Cenowo może nie mega deal sie może wydawać, ale proszę mi uwierzyć, przedłużacze to bardzo pracochłonny produkt (2h pracy technika na parę). Na zestaw jakiś dodatkowy rabat też by mogę zrobić jakby co.
Zapraszam do sklepu, gdzie też jest reszta moich produktów (wkrótce 3 nowe dla Giulii/Stelvio), no i parę części na retrofity też mam wystawione (coś jeszcze dojdzie z czasem)
shop.stuff4car.com/pl/