Cześć wam, czy do alfy 147 pl da radę wsadzić 19 calowe felgi? Jakie opony do tego? Proszę o pomoc :)
Printable View
Cześć wam, czy do alfy 147 pl da radę wsadzić 19 calowe felgi? Jakie opony do tego? Proszę o pomoc :)
Jezeli wchodzą koła 18" 225/40/18 lub 215/40/18 to i wejdzie 225/35/19 lub 215/35/19 bo srednica zostanie zachowana. Teraz kwestia doboru szerokosci felgi i ET zeby ci nie obcierało. A to juz przymiarki bo o ile masz auto z zawieszeniem seryjnym to efektu negatywu nie ma . Druga sprawa ze szersza felga na wąskiej oponie to lekki naciąg i tez inaczej siada. Ja mam w 159 4 felgi 19/9,5" i to na dystansach. Jak powiedzmy przecierałem szlaki glebieniem i modzeniem w tym modelu to "znafcy" zarzekali sie że 9" nie wsadze do tego auta. Morał z tego taki że dla chcącego nic trudnego ale czasem trzeba próbować bo ile ludzi tyle opinii ;)
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli 19 nie bądą szersze niż 8 cali to można pchać. ET tutaj mało co będzie miało do powiedzenia byle nie żeby nie był mniejszy niż 30 ewentualnie 25. Jak będzie większy to dasz dystans i po sprawie. Co do opony to nie szersza niż 225 i profil musi być mniejszy niż 40. Najlepiej tak jak kolega wyżej napisał. Sam mam wsadzone 18 i opony 225/40 w swojej '7 więc mówię z własnego doświadczenia.
Wejdą, kwestia parametrów. Tutaj kolega ma z Giulii, więc jeszcze doszły dystanse zmieniające rozstaw. Na instagramie nazywa się ds147_rsic6. Za jakiś czas być może uda mi się przymierzyć to podeślę. W przedlifcie różnica jest kilku miimetrów na niekorzyść, więc jakieś mniejsze ET i byłoby to samo
Załącznik 261277 Załącznik 261278
Oki, dziękuję za wszystkie opinie, myślałem osobiście nad takimi pięknościami ;p Jak wszystko wyjdzie, projekt będzie kotem ale brak mi jeszcze tego "doświadczenia" bo to moje pierwsze auto i pierwsze próby modzenia, glebienia, grzebania ;p
Link: https://allegro.pl/oferta/felgi-radi...iej-6969741531
Co do felg to: 19x8,5j 5x100+Śruby pływające, et felgi te mają 45 będą git czy lepiej wsadzać 35? :p
Im mniejsze ET tym mniejszy dystans będziesz musiał dać, co za tym idzie mniejszy koszt ich zakupu. Choć pewnie będziesz musiał i tak dać pierścienie centrujące albo takie dystanse zamówić to ET większe np 45 też może być.
PS: Jak zamierzasz włożyć takie 19" jak na tej aukcji to lepiej sobie darować bo ich wygląd jest mizerny. Taka moja opinia :P
Ja tak tylko spytam, czy ktoś z doradców miał na 147 felgi 8 calowe z ET poniżej 38 i oponą 225 (np 225/45/17 lub 225/40/18)?
Bez zaginania rantów z tyłu nie ma sensu wsadzić nic, co ma takie parametry a co dopiero szerokość 8,5 cala.
Ogólnie jeśli masz felgę z rozstawem 5x100, nie ma szans założyć bezpiecznie dystansów przelotowych ze śrubami pływającymi. Jedynie dystanse mocowane do piasty mają tutaj rację bytu. Tylko, że taki dystans to minimalnie 17 mm i wtedy z ET 45 robi się 28... To nawet zagięcie rantów i opona 215 nie pomoże.
W mojej 147 mam 225/45/17 z ET 35 i rant już musiałem zagiąć. Na drugiej 147 mam 225/40/18 i ET 40. Tutaj obeszło się bez ingerencji.
Dodam jeszcze, że ET 45 i 8,5 cala będzie na 90% ocierało o zwrotnicę.
Co do "urody" tej felgi z linku powyżej nie będę się wypowiadał:)
Tak patrząc na silnik w tej 147, zastanawiał bym się mocno nad takimi potworami w nadkolach. Taki zestaw będzie ważył swoje i to się odbije mocno na zawieszeniu i dynamice/spalaniu. To oczywiście nie jest dla wszystkich ważna kwestia ale wspomnieć warto.
Belfer tylko trzeba brac poprawke na to ze im szersza felga tym wiekszy naciag i inaczej sie schodzi koło pod błotnik. Dla przykładu 19/9,5" ET35 i opona 235/35/19 mam u siebie z dystansem 5mm a nawet miałem 8mm gdzie wcześniej było 19/9" ET35 z oponą 245/35/19 i przy dystansie 5mm nie było opcji jazdy . Morał z tego taki ze trzeba czasem dobierac opony pod felgi. U ciebie 225 na feldze 8" jest praktycznie rowna feldze a nadkole jest od blotnika ścięte i z tym samym ET szersza felga ale np. z opona 215 bedzie śmigać ze az miło. Drugi przykład : u siebie w 159 mam na przodzie 19/9,5" ET35 + 2cm dystansu i z opona 235/35/19 mam luz nawet jak koło chowa się pod blotnik. Załóż do siebie taki zestaw i daj dedykowaną opone od 265 w górę - nie ma opcji ze to zagra.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja wiem dokładnie, na czym polega naciąg opony na felgę...
Nie wypisuj mi teorii, kiedy ja mam obecnie cztery 147 z różnymi kołami i wiem, co się mieści a co nie wejdzie. Nie pisz też co masz w 159 bo temat tego auta nie dotyczy.
Doradzajmy dobrze i zgodnie z realami a nie z przekonaniami...
Tak, ktoś z doradców miał na 147 felgi 8j poniżej ET 38 z oponą 225. A dokładniej mam 225/40/18 na 8j ET 32. I co? Jeżdżę na co dzień, nic nie trze w 3 osoby. Do jazdy w 4 osoby już konieczne byłoby rolowanie rantów, ale to dlatego, że mam za wielką oponę pod 147 i takie parametry felgi. Tak jak mówi Nazar, mały naciąg i po sprawie. W przedlifcie może być troszkę większy problem, ale jest to kwestia kilku milimetrów.
Jeżeli kolega pyta czy 19 wejdą, to zakładam, że ma w planach gwint, naciąg, być może rolkę nadkoli. A przy choćby małym naciągu i feldze o której wspomniałeś czyli 8j ET ~35 to to koło będzie schowane i nic nie ma prawa trzeć. Nawet przydałby się dystans.
A co do silnika - mam 1.6 105km :)
To już trochę strzelanie, 18 8,5j wejdą na pewno na naciągu i gwincie. Ale 19 z "losowym" ET to ciężko przewidzieć. Trzeba mierzyć. 19stki są nawet lepsze dla 147 na glebie, bo na 18 calach nie zejdziesz aż tak nisko jak w innych samochodach - alfa :) a to dlatego, że nakrętka od dedykowanego gwintu trze o zwrotnicę. Nie wiem czy przy wszystkich gwintach.
Czyli używasz auta połowicznie bo jeśli przy 4 osobach Ci ociera o rant to przy 3 i np fałdzie na szybszym zakręcie lub byle dziurze, ocieranie murowane. Dla mnie to rozwiązanie bez sensu. Chyba, że ktoś jeździ sporadycznie i sam oraz z prędkościami patrolowymi albo zakłada felgi tylko na pokaz...
Swoją drogą pytanie autora tematu jest mało precyzyjne. Nikt nie wie czy będzie obniżał, nikt nie wie czy chce to użytkować normalnie czy może będzie wyznaczać trasy z ominięciem progów zwalniających itp.:)
Tylko pamiętaj, że cały czas mówimy tutaj o seryjnej oponie do tej felgi. Jak kolega wsadzi te 8,5 to raczej nie ma w planach opony 235 tylko właśnie jakiś naciąg, wtedy problem się eliminuje. Co do mojego tarcia, nie zdarzyło się w 3 osoby żeby przytarło. Właśnie w 4 osoby trze na mocnym skręcie czy hopce. Zresztą jakbyś zobaczył u mnie to koło, to przez negatyw wygląda na schowane i na oko nie ma prawa żeby w ogóle tarło.
Tylne nadkola są szersze w polifcie. Jest to dosłownie różnica kilku milimetrów ale sprawdzone.
Co do ostatniej tezy w pełni się zgadzam. Dlatego zakładam, że przy 19 calach ma jakieś plany na glebę, naciąg, rolowanie.
Widocznie masz za mało praktyki z tuningiem tych czterech 147, bo kilka sprawdziłem i wszystkie potwierdziły moje zdanie z szerokoscia tylu w przed i po lifcie. Nawet jeśli nie jest to kwestia błotnika, to na pewno w polifcie jest z tyłu więcej miejsca. Z tego co widzę opierasz się na teorii i dążeniu do tego, żeby auto było jak najbardziej użytkowe. Wtedy to owszem, nie wejdzie i 8j et35 na oponie 225. A praktycznie żeby 8j et32 to było ładnie spasowane w 147 to konieczny jest dystans.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja obstawiam ze powod tarcia to jak zwykle wkłady nadkola / osłony / szmaty. O ile w autach grupy Vag czy BMW idą one od rantu blotnika w górę i można ładowac na styk felge / oponę tak w Alfach idą do srodka a pozniej w górę. A z biegiem czasu lubią sie deformowac ( To samo jest na tyle w 159 i 156 gdzie koło do rantu błotnika ma hektar a przy obładowanym aucie przyciera. Lekka modyfikacja i nagle wchodzi koło szersze o cal :) ). Moze nie miałem 147 ale przerobiłem trochę aut i to co deklaruje producent to zawsze jest optymalne a zakres mozliwosci zależy od doboru poszczegolnych elementow. Na przyszły sezon mam zamiar obalić mity odnosnie GTV/ Spidera i tez to opiszę :)
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Mam 147 LIFT na 19", wygląda to tak, felgi 5x98 8 " .
Załącznik 261510
Powiem, że aż jestem zdziwiony jak się na tym dobrze jeździ.
Zawias obniżony na czerwonych einbachach.
Spadłem i leżę...:) Ileż to tych 147'ek "stóningowałeś", że takie teorie wysuwasz?
Piszesz rzeczy, których nie potrafisz udowodnić a potem jeszcze innym wmawiasz, że jest inaczej niż logika i praktyka pokazuje.
Jak to jest, że felga z ET 32 musi mieć dystans, żeby była spasowana do błotnika w 147 a felga z większym ET (35) nie wchodzi:)? Gdzie tutaj jest jakaś logika i myśl techniczna?
Może napisz też, jak to stwierdziłeś, że po FL jest więcej miejsca z tyłu, skoro błotnik w tych autach jest ten sam od roku 2000 do 2010:)
- - - Updated - - -
Powodem tarcia są ranty błotników w tylnej części przy zderzaku. Po ich zagięciu (o ile nie są skorodowane bo wtedy odpadną:) ) problem znika i można śmiało wsadzić 225/40/18 z szerokością 8 cali i ET 35. Również 225/45/17x8 i ET 35 wchodzi. Mam też ATS'y 8,5x17 i 225/45 z ET bodajże 28. Zobaczę czy to wejdzie do 147 ale szczerze wątpię, żeby samo zrolowanie rantu wystarczyło.
Pojęcie jak widać masz wyłącznie na temat kilku kół w seryjnych samochodach. Nie napisałem, że ja „stóningowałem” kilka 147, a że w kilku sprawdziłem porównując szerokości. To co nie tarło w polfitach, tarło w przedliftach, przy tym samym zawieszeniu. Nie był to pojedynczy przypadek.
A dlaczego felga z większym ET ma nie mieć dystansu? Jak zrobisz lekki naciąg i obniżysz to w 147 FL 8j et32 będzie schowana. Dlatego do spasu z nadkolem konieczny jest dystans.
Jak spadłeś to lepiej leż dalej, zamiast wprowadzać kolejnych w błąd, że takie wąskie felgi w 147 to max. Ave seria [emoji3577][emoji23]
Kończę, pozdro
Edit:
„Logika i myśl techniczna” ginie w momencie gdy ja pisze o SPASIE, co jest wyżej podkreślone. Logiczne, że to się nie łączy z praktycznością samochodu. Et35 było nawiązaniem do Twojej wypowiedzi, że to już za małe ET.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Założyłeś felgi z GT na 147 i już pozjadałeś wszystkie rozumy? Udowodnij mi, że taka sama felga z tą samą oponą w 147 po FL nie ociera a w starszych modelach ociera.
Popisujesz się ignorancją techniczną i niewiedzą do tego stopnia, że nawet nie wiesz, jakie ma ET znaczenie. Ja podaję konkretne rozmiary opon i felg, na które są zakładane. Skąd ktokolwiek ma wiedzieć, jakie ty chcesz zakładać opony na te felgi z ET 32 i 8x18? Co ma naciąg i spasowanie do rantu do pytania autora tematu? Nic... To są kwestie estetyki i gustu. On pyta wyraźnie, czy wejdą mu 19 calowe felgi i tego się trzymaj.
Gdzie ja piszę o seryjnych kołach?
Tylko postaraj się skupić i odpowiedzieć na moje pytania a nie wyśmiewać czegoś, czego ja nie napisałem!
Jak na razie tylko Ty piszesz teorie nie poparte faktami i brniesz w to dalej.
To może czytaj ze zrozumieniem, bo wszystko co teraz napiszę zostało napisane wyżej. Ale zrobię to dla Ciebie, żeby nie było, że nie odpowiadam :)
17" 7j et40,5 na 215/45 z dystansem 15mm nie tarło u mnie i znajomego w polifcie znajomego nic a nic, przy 5 osobach w samochodzie i eibachu -30. Gwoli ścisłości mówię o tarciu o rant/łączenie błotnika ze zderzakiem, bo o szmaty to inna sprawa. W dwóch przedliftach to samo zestawienie tarło przy mniejszej ilości osób w aucie, również na -30 i nawet nowych amortyzatorach. Podobnie jest z 18stkami z GT na 225/40 - przedlift potrafi przytrzeć jadąc samemu. U mnie tak jak pisałem, dopiero w 4 osoby podczas gwałtownego skrętu, hopki itp. Jest to dla Ciebie niewystarczający dowód? A dla mnie czysta praktyka zamiast teoretyzowania.
Co ma naciąg do tego, czy wejdą 19? Wybacz, ale jeśli o to pytasz to chyba niezbyt mamy o czym rozmawiać. Może właśnie to, że sporo felg na naciągu wejdzie a bez niego nie? Również podałem przykład w jednym z moich postów, że przecież jasne, że nie wejdzie w 147 8,5j na oponie 235. A na 205 czy 215 jak najbardziej. Oczywiście z dobrym ET.
Owszem, moja wstawka odnośnie spasu 8j ET32 z dystansem nie była tutaj konieczna. Jest to jedynie dowód na to, że w 147 wejdzie sporo więcej niż się większości wydaje. Według Ciebie 8j z ET poniżej 38 jest bez sensu z oponą 225. A mam u siebie szerzej o 6mm i nadal wizualnie jest za wąsko, koło jest schowane. Na oponie 225/40. To, że przytrze w 4 osoby w tym momencie nie ma znaczenia, bo autor nie wspomniał, że chce mieć samochód w pełni praktyczny.
Jeśli ktoś pyta (ogólnie) czy coś WEJDZIE, to nie biorę pod uwagę jazdy w 4 czy 5 osób. Bo nie pyta czy będzie tarło w 4 osoby, a czy wejdzie.
PS. tak, wiem, że w tym momencie nie piszę o 19 jakbyś znów chciał zapytać.
Nie napisałem nigdzie, że piszesz o seryjnych kołach.
Cytacik proszę.
To Ty wyśmiewasz coś czego nie napisałem jak widać. Teorie również podajesz Ty jak z tą szerokością tyłu, a ja podaję praktyczne przykłady.
Ja piszę rzeczy które nie mają nic do pytania autora? A co wspólnego z jego pytaniem - czy wejdą 19 - mają w takim razie Twoje odpowiedzi o 17 i 18? :)
Jest roznica polift a przedlift. Przetestowane. Kilka mm ale jest.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
A co do tego co wejdzie i ile wejdzie słuchaj tylko ludzi którzy to mieli i wiedzą co robili :) Teoretycznie to do 147 max 18x7.5j ET35 i opona 215/40.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Każdy, kto przeczyta Twoje teorie, widzi dokładnie, że się zapętliłeś z tym ET, żeby podać co niby lepiej wygląda w 147.
Ja nie muszę mieć na aucie tych 19' z linku, żeby wiedzieć, że nie podejdą do 147. Właśnie o nich pisałem i specjalnie sprawdziłem w obu 147 z felgą 8' i ET 35. Poza tym każdy logicznie myślący i mający pojęcie o budowie zawieszenia i blach w 147, sobie policzy wszystko na przykładzie felg 17' lub 18' oraz opon, które ja podałem. To jest właśnie Twoja niewiedza i ignorancja techniczna...
Cały czas pisałem to samo o ET. Wyjątkiem jest wspomnienie o 35, które było wzięte z Twojego pierwszego posta dla przykładu. Każdy kto przeczyta moje teorie nie zaprzepaści pieniędzy na kupno wąskich felg. Gdybym teraz był świeży z alfą i szukał felg, to po przeczytaniu Twojego posta kupiłbym max 8j Et38. A potem sprzedawał bo za wąskie :)
Ja np nie twierdzę, że 7,5x 18 oraz 215/40 nie zmieści się. Jestem nawet pewien, że wejdzie bo sam miałem przez chwilę 215/40 na 8 calowej feldze z ET 35. Natomiast nikt z Was nie bierze pod uwagę, że np ocieranie może być powodem złego stanu zawieszenia lub innego ustawienia.
W jednej ze 147 FL mam Bilstein'a B4 z seryjnym zawieszeniem i świeżymi wahaczami oraz łącznikami stabilizatora z tyłu i nie ocierało mi nawet przy ostrzejszej jeździe. W TI po FL z -35mm założyłem te same koła i nawet w 3 osoby dobijało szybciej, bo ktoś zrobił klasyczne druciarstwo i nie wymienił amortyzatorów na inne i te miały skuteczność w okolicach 40%. Do tego jeszcze fakt, że stabilizator i tulejki nie były też zbyt świeże mógł dać taki efekt.
- - - Updated - - -
Chciałem tylko zauważyć, że teraz też masz na 90% 8x18:) i nie są za wąskie?
Nic nie zapomniałem... Ja wymiary tych felg znam na pamięć.
Jeśli piszesz, że są za wąskie to sprawa dotyczy tylko tych 8 cali szerokości felgi. ET to osadzenie i ono nie ma nic wspólnego z szerokością felgi.
Ty niby wiesz o co Ci chodzi ale trzeba się dopiero domyślać, że auto na nich jest Twoim zdaniem za wąskie.
Więc pisz tak, żeby to się zgadzało ze stanem rzeczy a nie to, co Ci się wydaje logiczne i jasne.