Pytanie: wymieniać klocki w Stelvio FE w ASO, czy lepiej kupić samemu?
Jeśli samemu, to jakiej firmy będą najlepsze? Nie chodzi tylko o cenę.
Printable View
Pytanie: wymieniać klocki w Stelvio FE w ASO, czy lepiej kupić samemu?
Jeśli samemu, to jakiej firmy będą najlepsze? Nie chodzi tylko o cenę.
Dlaczego chcesz wymienić klocki OEM? Po jakim przebiegu?
bo się skończyły i system mnie męczy że mam wymienić. Przebieg 40kkm.
Gdy kupowałem przy 28 kkm oceniano że wystarczą jeszcze na 5kkm, ale ja mało hamuję.
Standardowe to Brembo, Jurid i TRW ja polecam EBC Żółte . Ale one pylą strasznie, niepylące to ATE ceramic lub Jurid ceramic
Przy jakich przebiegach wymienialiście klocki? Ja mam auto od nowości i ponad 56 tyś przebiegu, a widzę że klocków jest prawie połowa. Tyle, że ja mam lżejszą Giulię, to może dlatego.
Ja mam przebieg 80tys i dopiero teraz zaczynają piszczeć trochę. Przy przeglądzie 75 tys powiedzieli że jeszcze nie czas na wymianę ale już niedługo. Coś mi facet mówił, że czujnik mi powie że należy wymienić. Nie wiecie może o co mu chodziło, czy zwykła blaszka będzie piszczała i to niby czujnik czy może na desce się kontrolka zaświeci? Ja sie coś zakręciłem i nie dopytałem o to przy odbiorze z przeglądu. Drugie pytanie czy wie ktoś jakie są montowane od nowości do 2.0 200KM model z 2017r? Pytam bo przy mojej jeździe starczyły na ponad 80 tys więc chętnie założę takie same.
Z pewnością pojawi się komunikat pomiędzy zegarami o takiej potrzebie wymiany. Mi ostatnio wyświetliło się, że bateria w pilocie jest słaba i do wymiany i byłem zaskoczony, ze to tak ładnie działa, a nie że padnie nagle i będzie problem.
Czujniki zużycia są elektryczne więc jest kontrolka na desce. A co do klocków - tylko ORI. Warto popytać w ASO o cenę bez wymiany - nie powinno być dużo drożej niż z zagranicy z wysyłką, a może i taniej wyjdzie? Poza tym w eperz'e masz ceny części, które zazwyczaj się zgadzają z ofertą ASO, więc zerknij.
Dzięki bardzo za konkret odpowiedzi.
O, to ciekawe. Kilka dni temu chciałem tylko wyprowadzić autko z garażu i położyłem kluczyk na konsoli środkowej ale przy wciśnięciu przycisku rozruchu wyświetlił mi się komunikat, że "nie wykryto kluczyka". Jak wziąłem go do ręki to odpalił od razu. W związku z tym, że drugi kluczyk działał bez przeszkód, wymieniłem "w ciemno" baterię i jest ok. Żadnego komunikatu o baterii nie było.
Wie ktoś jak wygląda procedura wymiany klocków hamulcowych w Giulii (ew Stelvio, pewnie to samo)? Jak byłem ostatnio w serwisie to marudzili, że jest bardzo skomplikowana i żeby nie wymieniać samemu czy w innych warsztatach niż ASO. :) Ktoś coś?
Nie ma żadnego problemu, należy tylko pamiętać o elektrycznym hamulcu ręcznym i do tego służy opcja "sprawdzenie hamulców"w menu.
Po takim przebiegu proponuje sprawdzić grubość tarczy. Zakładam ze zbliżają siędę do granicy dopuszczonej przez producenta. Zalecam wymianę kompletu- tarcze klocki i oczywiście płyn hamulcowy ATE SL.6 I procedura w ABS/ESP - odpowietrzenie, kalibracja.
Jesteś z wrocka to zapraszam do mnie.
Właśnie wymieniłem klocki i tarcze w Stelvio po 28k na EBC DP42325R YELLOWSTUFF i EBC D2130 STANDARD. Producent twierdzi ze klocki sa lepsze od oryginalnych (podobno brembo) gdyz lepiej znoszą temperature do 900 st C.
Tarcze rowniez sa wykonane w innej technologii tzn sam stal ma wieksza zawartosc węgla i krzemu w celu poprawienia wytrzymalosci i odpornosci na temperaturę. Tarcze sa pokryte warstwą czarnej antykorozyjnej farby, ktora wyciera sie tylko w miejscach gdzie sa klocki zatem pozostała część tarczy nie bedzie rdzewieć . Klocki są żółte i widać je spod szczęk zatem zrobiło się kolorowo w okolicach tarcz, dodatkowo pokryte są czerwoną powłoką na powierzchni kontaktu z tarczą - teoretycznie ma to poprawić rozkład ciepła w początkowej fazie docierania klocków. dołączam zdjecie .
Załącznik 265768
Mam tarcze EBC Turbo groove i klocki Yellow Stuff w moim TransAm'ie i muszę potwierdzić, że w porównaniu z oryginalnymi hamulcami są REWELACYJNE!. Żałuję tylko, że do Stefci są dostępne tylko gładkie EBC a nie ma TG, które są nacinane i nawiercane. Ale może zanim mi się skończą oryginalne tarcze to EBC stanie na wysokości zadania :)
Dzień dobry :) właśnie zakupiłem w ASO klocki na przód do mojej Stelvio 280KM . Zapłaciłem 760 zł. brutto. Numer OE kompletu to 77367677.
Dla zainteresowanych wrzucam zdjęcia, m.in. z logiem producenta :)
Załącznik 284388Załącznik 284389Załącznik 284390
50% ceny to namalowany znak - alfaromeo.
u siebie mam gładkie EBC i klocki yellowstuff, hamują bardzo dobrze, przy otwartej szybie i lekkich hamowaniu słychać że ciut piszczą, przy zamkniętej szybie i muzyce już nie ma szans. niestety na torze i z nich się dymiło ciut, płyn sie zagotował po 2 okrążeniach mimo przerwy pomiędzy (standardowy płyn) haha - musiałem zmienić technikę jazdy i jednak odwarzyć się jeździć w trybie Race, potem już było dobrze.
Zmieniłem jakiś czas temu tył na Brembo, przód nie wiem co tam jest może nawet oryginal, bo poprzedni właściciel serwisowa w ASO. I te Brembo strasznie pyla, felga cała brązowa po kilku dniach od mycia, a przód się ciągle blyszczy. Jakie klocki z małym pylenie polecacie?
ATE ceramiczne, praktycznie w ogóle nie pylą
Na starej tarczy moga pylic i ate ceramic - u mnie obecnie masakra ale licze ze przejdzie jak sie uloza.