Ma ktoś informacje na temat przełożeń skrzyń m32 w JTD oraz TBI?
Chce ożenić skrzynie m32 z JTD w TBI lub przynajmniej kupić na części.
Przy redukcji lub zmianie biegów potrafi szarpnąć autem. Słychać metaliczne "uderzenie".
Printable View
Ma ktoś informacje na temat przełożeń skrzyń m32 w JTD oraz TBI?
Chce ożenić skrzynie m32 z JTD w TBI lub przynajmniej kupić na części.
Przy redukcji lub zmianie biegów potrafi szarpnąć autem. Słychać metaliczne "uderzenie".
Tak wiem. Mimo to chciałbym się dowiedzieć jakie są przełożenia.
Wysłane z mojego moto e5 przy użyciu Tapatalka
Przełożenie główne to 3,65 a szóstka to 0,61. Reszta jest tutaj mało istotna a i tak nie mam teraz przy sobie danych.
Dokładnie 0,614 - 6 bieg
Tak z ciekawości... dlaczego chcesz przekładać M32 do TBI?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
okej, zrobiłem mały risercz:
na tej stronie są oznaczenia skrzyń, przełożenia, itp: https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/m32.html
skrzynia MZ0 i MGR ma przełożenia jak TBI http://www.italiaspeed.com/2009/cars.../tech_spec.pdf
skrzynia MZ4 ma przełożenia jak JTD
wrzuciłem przełożenia i koło r19 235/45 do kalkulatora http://www.cargister.com/calculator-gear-ratio :
TBI
Załącznik 262442
JTD
Załącznik 262443
zmiana zębatki ukł. różnicowego plus wałka atakującego z JTD do skrzyni TBI
Załącznik 262444
To tak jakby ktoś chciał to wiedzieć jak ja. Np. gdyby ktoś chciał ugrać lepsze czasy do setki w dizlu ;)
lub chciał jeździć mega oszczędnie TBI :D i zajechać łożyska szybciutko :o
Poza tym wiem, które skrzynie z modeli OPLA pasują przełożeniami do AR.
Witam
Czy skrzynia biegów f40 z opla signum 1.9 cdti 150 KM będzie pasować do Alfa 159 1.9 jtdm 150km?
Proszę o pomoc.
Plug and play nie podejdzie.
Witam, odgrzeję temat, czy jest możliwa zmiana przełożenia 6 biegu w tej skrzyni gdyż przy 130 kilometrach na godzinę mam około 3,5tys obrotów. Jest to moim zdaniem największa wada mojego auta (2.2 jts brera), bo przy tej i wyższej prędkości hałas w samochodzie już jest znaczny a spalanie również nieciekawe, co gorsza różnica między piątym a szóstym biegiem to zaledwie około 200 obrotów. Chciałbym aby przy takiej prędkości silnik miał mniej obrotów na minutę. Z góry dziękuję za odpowiedź
Też bym chętnie zmienił coś w tej skrzyni bo na trasie obroty są za wysokie. Zmiana samej szóstki to raczej za mało. Przydało by się 500-600 obrotów zdjąć a to już by raczej za duża dziura była między 5 a 6. Najlepiej to zrobić przy okazji wymiany łożysk. skrzyń m32 było sporo rodzajów więc na pewno coś by się dało zrobić zwłaszcza w miejscach gdzie te skrzynie remontują. Tam pewnie skrzyń dawców (a zwłaszcza m32) będą mieli od groma.
właśnie jestem przed wymianą łożysk, stąd temat. Myślę, że koło zębate z 6 biegu mogłoby pójść na 5-ty, a na 6-tkę trzeba by dobrać. Ale nie wiem czy to nawet możliwe.
To jest temat abstrakcyjny, koszt i ryzyko takiego moda jest niewymierny do korzyści jakie uzyskacie (mniejsze spalanie i cichsza podróż, większy v max o ile nic innego się nie rozleci).
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Nie jechałem swoją Brerą szybciej niż 170km/h, więc jeśli mówiąc ryzyko masz na myśli v max to dla mnie nie jest to ryzykiem, bo nie mam zamiaru tym autem aż tak bardzo się rozpędzać. Chyba, że miałeś inne rzeczy na myśli ? A koszt ? Masz może wiedzę ile "taki mod" mógłby kosztować? Wydawało mi się, że będzie to właściwie polegać na znalezieniu odpowiedniego koła zębatego do założenia na 6 bieg.
Z góry dzięki za info.
Nie ma technicznej możliwości zamiany koła 5 biegu z kołem 6 biegu.
Jak chcecie wydłużyć 6 bieg, trzeba włożyć kpl. kół 6 biegu z diesla. Ale wtedy tempomat przestanie działać.