-
Problem z hamulcami
Witam wszystkich ,czytałem podobne tematy ale nie znalazłem mojego przypadku wiec do rzeczy. zarwałem dwie śruby koła więc aby nie bawic sie w spawanie kupiłem nowe piasty i łożyska . Miałem jeszcze do wymiany tarcze i klocki więc przy okazji umyłem przeguby ,nowy smar i osłony. Wymieniłem gumki w zaciskach i nowe przewody elastyczne . Chwile stało bez zacisków ,pomimo załozenia gumek na przewody uciekło trochę płynu. Skręciłem wszystko , zalałem płyn i odpowietrzam , Prawy tył pozniej lewy ,prawy przód , wszystko bez problemu . Lewy przód i jest problem, nie leci płyn a tłoczki stoja w miejscu. Pompowałem z bratem dwa popołudnia . Pompuje ,pedal w podłoge odkręcam odpowietrznik a tu zamiast odpowietrzac zasysa płyn ze słoika. Raz zasysa ,czasem wypływa płyn ,coś nie tak . Próbowałem inaczej ,odkręcam odpowietrznik ,wciskam pedał wypływa płyn ,zakrecam odpowietrznik ,pedał w góre , znów odkręcam odpowietrznik a tu znowu zasysa zamiast odpowietrzac. Kupiłem urzadzenie do podcisnieniowego odpowietrzania , wszystkie koła ok ,lewy przód nie zasysa płynu . Podłaczyłem pod FES ,zero błędów układu . Napełniłem strzykawke 100 ml płynem ,odkręciłem przewód przy pompie abs , na odpowietrznik wężyk i słoik , płyn przeleciał do słoika . Przed naprawa było ok pomijajac słabe hamowanie z powodu zużycia tarcz i klocków . wycieków nie stwierdziłem . Panowie jakies pomysły ?
-
Wygląda jak zwieszona pompa od absu. Tylko czemu zasysa płyn. Nie pamiętam czy w FES da się włączyć jakiś test pompy ABS ale warto sprawdzić, może się ruszy.
Nie wiem czy w 166 to tak samo zadziała ale w A4 udało się ją ruszyć jak daliśmy auto kołami do góry, jedynka i hamowanie do czasu aż pompa nie zacznie pracować w ramach kontroli trakcji. Jak tylko się włączyła to płyn puściła od razu. Tylko w tamtym przypadku mieliśmy wymienianą pompę, była sucha i nie puszczała płynu na jednym kole w obu kierunkach.
-
Robiłem test statyczny pompy z poziomu FES i wszystko ok, również test napełnienie i opróżnienie zaworu na każde koło również działa .
-
A czy w trakcie testu na tym kole płyn przepływa?
-
Tego nie sprawdzałem ,ale słychać wtedy pracę pompy .
-
Może pompa działa ale zawór się nie otwiera. Sprawdź w trakcie testu czy jesteś w stanie coś przepchnąć.
-
Ten test trwa kilka sekund ,ciężko będzie .
-
Przejechałem dzisiaj polna drogą,kilka prób hamowania , tarcza prawy przód lewy tył lekko ciepłe dwie pozostałe zimne , nie hamuje jedna sekcja . Zostaje sprawdzenie pompy hamulcowej lub pompy abs. Elektronike pompy abs juz kiedyś wymieniałem bo padła ,
Zakręciłem na zbiorniczek pompkę z manometrem,napompowałem 1bar , odkręcam odpowietrznik prawy przód leci płyn wskazówka opada, lewy przód zero reakcji , nie leci płyn wskazówka stoi w miejscu . Na zapalonym silniku to samo .
-
Popraw mnie jeśli się mylę bo nie mam już auta jakiś czas ale z pompy hamulcowej jednym pojedynczym przewodem idzie zasilanie do pompy abs. Jeśli tak to pompa hamulcowa jest sprawna a padła pompa abs.
Teraz to najlepiej podmienić pompę absu. Do to raczej mechanika a nie elektronika. Jaką masz pompę?
-
Tak do pompy ABS idą dwa przewody z pompy hamulcowej a później przewody na koła . Zostaje mi zrobić test , odkręcić te dwa przewody na pompie ABS i sprawdzić czy dochodzi płyn z pompy hamulcowej do pompy ABS . Że wcześniej na to nie wpadłem .
-
Nie mam koło siebie mojej 166 żeby sprawdzić jak sytuacja wygląda ale jeśli tak jak mówisz i z pompy hamulcowej do ABS idą dwa przewody zasilające to może pompę miałeś już wcześniej uszkodzoną stąd były słabe hamulce. A teraz jedna sekcja po postoju już zupełnie padła.
Tylko nie pasuje mi to że zasysa Ci płyn przez zacisk z tego koła. Wygląda tak jakby zawór blokujący zasilanie na daną sekcję nie trzymał i zamiast generować ciśnienie przeciska płyn z powrotem do zbiorniczka. Teoretycznie jeśli dobrze pamiętam jak działa ten układ to po nakręceniu manometru na zbiorniczek po naciśnięciu hamulca powinieneś mieć wzrost podciśnienia w układzie. Jeśli ciśnienie po puszczeniu hamulca wraca do stanu zero to pompa puszcza.
-
Jak naciskam hamulec to płyn w zbiorniczku podnosi się jak puszczam to opada , więc faktycznie może pompa hamulcowa
-
Jutro mogę zobaczyć jak działa ta pompa. Może zawór jest gdzieś jako osobny element a nie tylko na uszczelnieniu. Ale to fajnie jakby ktoś kto ją rozbierał się wypowiedział. Mam takie z używki to zobaczę jak to jest zrobione i jak coś to jutro dam znać.
-
W sytuacje kiedy przed robotą cos działa a po nagle nie to nie wierze w zbiegi okolicznosci. Osobiście zadbal bym o odpowietrzenie pompy ABS. Samochody z abs inaczej sie odpowietrza. Pompa, lewy przod, prawy przód, lwy tyl, prawy tyl.
-
No dobrze ,więc jak odpowietrzyć pompę ABS ?
-
Jakis czas temu kupilem cos takiego
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-...ource=facebook
Przydaje sie jak cholera
-
Widzę że kolega chce być bardzo pomocny a nawet nie czytał tematu od początku . Przecież napisał że używałem pompy podciśnieniowej ........
-
Nie miałem możliwości podjechać do mojej 166 w ten weekend, ale będę tam jutro. U siebie wymieniałem pompę absu jakiś czas temu i nie miałem żadnych problemów z jej odpowietrzeniem. Z tego co pamiętam to sama pompa nie ma żadnego dodatkowego zaworu odpowietrzającego. Ją się tylko przepływowo odpowietrza. No i miałeś możliwość sprawdzić jak podaje pompa? z obu sekcji czy tylko z jednej?
-
Tak zdjalem przy pompie ABS dwa zasilające , na jednym po naciśnięciu hamulca leci płyn a na drugim po wciśnięciu leci powietrze a po puszczeniu pedału zasysa powietrze .
- - - Updated - - -
Dodatkowo teraz czuć przeskok na pedale
-
Dzisiaj wygrzebałem pompę z czeluści warsztatu ale nie miałem jeszcze jej czasu rozebrać. Jutro po południu będę wiedział o niej wszystko.
Ale tak czy inaczej raczej wymiana Cię czeka więc lepiej już szukać nowej pompy.
-
Z używkami wiadomo jak bywa ,zestawy naprawcze ma to sens ?
-
1 załącznik(i)
-
Zestaw kosztuje 20zł ale obawiam się że jednak będzie cała pompa do wymiany a to już przyjemność około 250zł.
-
A jak wygląda sprawa z wymianą ? Dosyć ciężki dostęp ?